اخبار داغ

در گفتگو با جهادگر کرمانی عنوان شد؛

حضور ۴ گروه جهادی کرمانی در منطقه سی‌سخت/ طرح انتقال کانکس‌های اهالی کوهبنان به مناطق زلزله‌زده کهگیلویه و بویراحمد

حضور ۴ گروه جهادی کرمانی در منطقه سی‌سخت/ طرح انتقال کانکس‌های اهالی کوهبنان به مناطق زلزله‌زده کهگیلویه و بویراحمد
امین گزستانی گفت: چهار گروه جهادی از بسیج دانشجویی، معراج الشهدا، حیدر کرار و قرارگاه خاتم الاوصیاء از استان کرمان در منطقه زلزله زده سی سخت حضور دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امین گزستانی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به به وقوع زلزله ۵.۶ ریشتری در منطقه سی سخت، استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این حادثه خوشبختانه هیچ حادثه جانی و مردمی در پی نداشته است؛ اما اکثریت منازل این منطقه به دلیل ساختار قدیمی که دارند تخریب شده اند.

مسئول روابط عمومی معراج شهدا کرمان با بیان اینکه هزار و ۲۰۰ منزل در این منطقه تخریب شده است، ابراز کرد: ممکن است ظاهر منازل سالم باشند؛ اما بازدیدهای میدانی کارشناسان، فرمانداری و استانداری نشان می دهد که این منازل کاملا تخریب شده و از بین رفته اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,

این جهادگر کرمانی با اشاره به حضور چهار گروه جهادی بسیج دانشجویی، معراج الشهدا، حیدر کرار و قرارگاه خاتم الاوصیاء از استان کرمان در منطقه زلزله زده سی سخت عنوان کرد: پس از وقوع زلزله، چهار هزار چادر و پتو توسط سازمان هلال احمر بین زلزله زدگان توزیع شد؛ اما روز بعد از توزیع چادر، در این منطقه برف شدیدی بارید و این مسئله موجب شد که مردم از منطقه خارج و به سمت یاسوج جا به جا شوند.

,

, ,

, ,

 

,

وی با بیان اینکه در هفته دوم پس از وقوع زلزله پس لرزه های متعدد در منطقه به وقع پیوست، اظهار کرد: هم اکنون مردم در چادرها اسکان دارند؛ اما آنچه که مهم است بازسازی منازل مسکونی اهالی منطقه است.

گزستانی ادامه داد: دولت مبلغ ۲۰ میلیون تومان جهت بازسازی و ساخت و ساز در اختیار هر خانواده قرار داده است؛ اما به دلیل پائین بودن دمای هوا کسی نمی تواند ساخت و ساز انجام دهد.

مسئول روابط عمومی معراج شهدا کرمان با تأکید بر اینکه ما به نمایندگی از مردم استان کرمان و سردار دل ها که همواره در مشکلات یاری رسان مردم بودند در منطقه سی سخت حضور پیدا کرده ایم، گفت: در ابتدا به منظور شناخت از منطقه و به دست آوردن اطلاعات کافی جهت انجام کار در شهر زلزله زده سی سخت حاضر شدیم و پس از آن توانستیم با همیاری بانک رسالت کشور کمکی را به نیابت از سردار دلها به مردم منطقه داشته باشیم.

این جهادگر کرمانی افزود: نزدیک به ۶۰۰ بسته غذایی اولیه و مواد خشک جهت پخت و پز تهیه و همچنین آشپزخانه ای را فراهم کرده ایم که دوستان محلی منطقه از آن استفاده و مدیریت کنند.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به سردی هوا اهالی منطقه نیاز فوری به کانکس دارند، اظهار کرد: به کرمان باز خواهیم گشت تا بتوانیم کمک نماینده ولی فیقه در استان، فرمانده سپاه، سایر مسئولان و خیرین را به منطقه ببریم تا منازل تخریبی را بازسازی کنیم.

گزستانی خاطر نشان کرد: در نظر داریم تا تعدادی از کانکس هایی که به صورت امانت در اختیار اهالی کوهبنان قرار داده بودیم به منطقه سی سخت انتقال دهیم تا بتوانیم در فاز بعدی بازسازی منازل مردم منطقه را انجام دهیم.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه