اخبار داغ

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی:

پذیرش FATF خطر جدی برای کشور است/ شرط و شروط در معاهدات بین‌المللی ارزش حقوقی ندارد

پذیرش FATF خطر جدی برای کشور است/ شرط و شروط در معاهدات بین‌المللی ارزش حقوقی ندارد
مصطفی طاهری،نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: پذیرش FATF با شرایط امروز جامعه کلاه بزرگی بر سر ایران می‌گذارد و خطری جدی محسوب می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی طاهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا;  اظهار داشت: ایران در چند دوره تحریم‌های شدید را تجربه کرده است که این تحریم‌ها موجب ایجاد مشکلات اقتصادی متعددی به کشور شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,
 
,
وی با بیان اینکه  کل اطلاعات مالی کشور قبل از ورود به برجام حتی اطلاعات بانک‌ها و صرافی‌ها ارائه شده است، افزود: 38 بند FATF توسط ایران اجرا شده است.
,
 
,
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با خروج ترامپ از برجام و افزایش شدت تحریم‌ها علیه نظام اسلامی، فروش نفت و جابه‌جایی پول در بین‌الملل دچار مشکلات عدیده‌ای شد.
,
 
,
طاهری ادامه داد: اگر دوباره بندهای دیگر FATF را بپذیریم و اطلاعات مالی کشور در اختیار بیگانگان قرار گیرد، آنها باز هم به راحتی و در یک شب می‌توانند ساختارها و پتانسیل‌ها را برهم زده و حتی جهش ارزی تا 100 هزار تومان اتفاق بیفتد.
,
 
,
وی برضرورت حفظ ساختارها در زمینه کم اثر، بی‌اثر و دور زدن تحریم‌ها تاکید کرد و گفت: در FATF امکان حفظ این موقعیت وجود ندارد و باید به این خطر جدی واقف بود.
,
 
,
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در خصوص قبول مشروط FATF تاکیداتی دارد که باید گفت چنین چیزی امکان ندارد چرا که چیزی به نام مشروط در معاهدات بین‌المللی نداریم، افزود: در سال 1967 در وین قانونی نوشته شده است که قانون مادر همه معاهدات بوده و در معاهدات نباید این قانون حذف شود که در این قانون شرط و شروط ارزشی ندارد.
,
 
,
طاهری بیان داشت: بر اساس قانونی که در سال 1967 به نگارش در آمده است در معاهدات بین‌المللی در صورتی که طرف مقابل معاهدات را زیر پا بگذارد شما نمی‌توانید بگویید من به شرط امضا کرده‌ام چرا که این شرط ارزش حقوقی و قانونی ندارد و در صورتی که ایران چنین موضوعی را بپذیرد کلاه سرش می‌رود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه