اخبار داغ

تولیدکننده مرغ در کرمان مطرح کرد؛

روایتی متفاوت از دلایل کمبود مرغ در کرمان/ راهکار انتخابی جهاد کشاورزی و سازمان صمت ناتوان در تنظیم بازار

روایتی متفاوت از دلایل کمبود مرغ در کرمان/ راهکار انتخابی جهاد کشاورزی و سازمان صمت ناتوان در تنظیم بازار
حسن شاهمیری گفت: مسئولان در سازمان صمت و جهاد کشاورزی تجربه تامین مرغ و تنظیم بازار را ندارند، کاری که سال‌ها به درستی انجام می‌شد اکنون به دست گرفته و شرایط را روز به روز بدتر می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن شاهمیری تولیدکننده مرغ در استان کرمان با اشاره به وضعیت نا به سامان مرغ در کرمان به خبرنگار راه آرمان گفت: متاسفانه از زمانی که جهاد کشاورزی و سازمان صمت برای تنظیم بازار به زنجیره تولید مرغ ورود کرده اند، شرایط تولید با مشکل مواجه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی افزود: پیش از این ما هر شب کشتار مرغ را انجام می دادیم و مرغ مورد نیاز شهرستان ها و شهر کرمان را تامین می کردیم اما اکنون مرغ زنده ما را در کشتارگاه های دیگر ذبح کرده و خود توزیع می کنند، حتی یک کیلو از این مرغ برای تامین نیاز خودمان اختصاص نمی یابد.

,

تولیدکننده مرغ در استان کرمان مطرح کرد: ما حدودا مرغ مورد نیاز ۲۰۰ واحد صنفی را تامین می کردیم، با این اقدام سازمان صمت و جهاد کشاورزی مرغ مورد نیاز این واحدهای تولیدی تامین نشده است.

,

شاهمیری بیان کرد: در حال حاضر مرغدار هیچ اختیاری بر محصول تولیدی خود ندارد، پیش از این مرغداران حتی با وجود کمبود نیاز استان را از طریق واردات از سایر استان ها حتی بدون دریافت سود تامین می کردند اما گرفتن تمام اختیارات از مرغدار انگیزه ادامه کار را از بین برده است.

,

وی یادآور شد: مسئولان کنونی تجربه تامین مرغ و تنظیم بازار را ندارند، کاری که سال ها به درستی انجام می شد اکنون به دست گرفته و شرایط را روز به روز بدتر می کنند.

,

تولیدکننده مرغ در استان کرمان ابراز کرد: تدبیر مسئولان باعث شده حتی ما در مغازه های خودمان هم مرغی برای عرضه نداشته باشیم همین بی نظمی در توزیع شرایط بازار را سخت تر کرده است.

,

شاهمیری در پایان خاطرنشان کرد: راه کار حل مشکل سپردن اختیار تولید و توزیع بر عهده مرِغداران و توزیع کنندگان با نظارت مسئولان سازمان صمت و جهاد  کشاورزی است، در این صورت شرایط تعدیل می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه