اخبار داغ

با تصویب مجلس؛

منابع «خرید کیک زرد و تملک سهام معادن پرتوزا» برای سال 1400 تعیین شد

منابع «خرید کیک زرد و تملک سهام معادن پرتوزا» برای سال 1400 تعیین شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب سه بند از لایحه بودجه، منابع «خرید کیک زرد و تملک سهام معادن پرتوزا» را برای سال 1400 تعیین کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در ادامه بررسی بخش‌های هزینه‌ای لایحه بودجه 1400 کل کشور در صحن مجلس، ‌نمایندگان مردم در نشست صبح امروز، با تصویب بندهای (الف)، (ب) و (ج) تبصره 15 ماده واحده لایحه، منابع خرید کیک زرد و تملک سهام معادن پرتوزا را برای سال آینده مشخص کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در بند (الف) تبصره مذکور آمده است: «شرکتهای تولید نیروی برق حرارتی دولتی و شرکتهای برق منطقه‌ای مکلفند منابع تعیین‌شده در بودجه مصوب سالانه خود را پس از گردش خزانه به ترتیب به شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی و شرکت توانیر بابت رد دیون و یا سرمایه‌گذاری (احداث) در توسعه نیروگاه حرارتی و توسعه شبکه انتقال کشور پرداخت کنند».

,

همچنین در بند (ب) تبصره 15 آمده است: «به شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی ایران اجازه داده می شود معادل منابع پیش‌بینی‌ شده در بودجه مصوب سالانه خود را بابت هزینه‌های بهره‌برداری به شرکت بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر پرداخت کند».

,

و در نهایت، مطابق بند (ج) تبصره یاد شده «شرکت تولید مواد اولیه و سوخت هسته‌ای ایران مکلف است جهت توسعه و تسریع در اجرای طرحهای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، مواد معدنی و محصولات جانبی همراه با مواد پرتوزا را مطابق با قوانین و مقررات به فروش رسانده و درآمد حاصل از آن را پس از کسر هزینه‌ها (شامل قیمت تمام‌شده کالا و خدمات فروش‌رفته، اداری- عمومی و توزیع و فروش) به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند و درآمد حاصله را مطابق بودجه سالانه آن شرکت جهت سرمایه‌گذاری در طرحها و ردیفهای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای جهت خرید کیک زرد با منشأ داخلی یا خارجی و یا تملک سهام معادن پرتوزا و شرکتهای مرتبط با چرخه سوخت براساس موافقتنامه‌های مبادله‌شده با سازمان برنامه و بودجه کشور هزینه کند.

,

درآمد حاصله به حساب افزایش سرمایه دولت در شرکت منظور و معاف از تقسیم سود سهام دولت و مالیات آن با نرخ صفر محاسبه می‌شود».

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه