اخبار داغ

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان:

نهایی‌شدن تفاهم خواهرخواندگی گرگان و گوانجو/ ۳ هزار تاییدیه اسناد کنسولی در گلستان صادر شد

نهایی‌شدن تفاهم خواهرخواندگی گرگان و گوانجو/ ۳ هزار تاییدیه اسناد کنسولی در گلستان صادر شد
امیرشاهی، گفت: نهایی شدن تفاهم خواهرخواندگی گرگان و گوانجو، تلاش برای برگزاری شکوهمند جشنواره بین المللی اقوام و برگزاری کلاس توسط اساتید ایتالیایی در زمینه گردشگری در گلستان از دیگر اقداماتی است که آن را پیگیری کردیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما، ذوالفقار امیرشاهی پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود، اظهار کرد: گلستان جزو استان های استراتژیک ایران بوده که به دلیل تنوع اقلیم و ترانزیت فنی و کریدور شمال به جنوب از امتیازات بالایی برخوردار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان، خاطرنشان کرد: این مسیر کوتاه ترین و اقتصادی‌ترین مسیر عبور کالا و مسافر در کشور است و اگر به لحاظ فضای سیاسی اتفاقی در کشور بیفتد تنها گریزگاه ارتباطات، شمال ایران است که در راس آن گلستان قرار دارد.

,

امیرشاهی، اذعان کرد: اقدامات دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در چارچوب سه مفهوم برنامه محوری، اثربخشی و نتیجه محوری کار انجام داده ایم.

,

وی افزود: برای گسترش روابط سیاسی و بین المللی رایزنی ها و ملاقات های متعددی با مقامات ارشد استان و سایر شهرستان ها و نمایندگی های جمهوری اسلامی در خارج از کشور انجام شده است.

,

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان، ابراز کرد: چهار مذاکره ویدیو کنفرانسی با استاندار بالکان با حضور استاندار برگزار شده و همچنین رئوس برنامه هایی که قابلیت همکاری دارند تنظیم و برای استاندار بالکان ارسال شده است.

,

امیرشاهی بیان کرد: برقراری پرواز گرگان اکتائو در فروردین ۱۴۰۰ بخشی از رایزنی‌های ما است و حتی سعی داشته ایم از این زمان حاضر بلیط فروشی پرواز را آغاز کنیم.

,

وی گفت: علی‌رغم شیوع کرونا گذرگاه اینچه برون در بخش ریلی باز بوده و هر روز شاهد افزایش حمل و نقل هستیم و به زودی بخش زمینی هم باز خواهد شد.

,

امیرشاهی، تصریح کرد: پیگیری سفر سفیر قزاقستان به گلستان، بازدید میدانی از شرقی ترین نقطه مرزی ایران، پیگیری برای ایجاد شورای روابط خارجه در گلستان، تلاش برای سفر دو تن از وزرای امور خارجه به گلستان، شناسایی ظرفیت های استانی توسط بخش خصوصی و دولتی و شناساندن آن به کشورهای هدف، انتقال اطلاعات نمایشگاه تجاری کشورهای همچون روسیه، چین، امارات و غیره به استان از جمله برنامه‌های ی بود که امیرشاهی به آن اشاره کرد.

,

وی گفت: مرکز فرهنگی ابونصر فارسی در سرکنسولگری قزاقستان راه اندازی شده و تلاش می‌کنیم دبیرخانه بین المللی مسابقات کورس اسب سواری در گلستان استقرار یابد.

,

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان، یادآورشد: نهایی شدن تفاهم خواهرخواندگی گرگان و گوانجو، تلاش برای برگزاری شکوهمند جشنواره بین المللی اقوام و برگزاری کلاس توسط اساتید ایتالیایی در زمینه گردشگری در گلستان از دیگر اقداماتی است که آن را پیگیری کردیم.

,

امیرشاهی بیان کرد: حدود ۳۵ هزار مهاجر افغانی و ۱۲ هزار قزاق در گلستان حضور داشته و همچنین مهاجران دیگری از کشورهای گرجستان، عراق، سوریه، آذربایجان و غیره در استان زندگی می کنند.که برای آن ها امسال ۳ هزار تاییدیه اسناد کنسولی در گلستان انجام شده است.

,

امیرشاهی همچنین از پیگیری برای انتقال اجساد دو تن از شهروندان گلستانی از قزاقستان به گلستان خبر داد و افزود: همچنین یک زندانی گلستانی از کشور قطر آزاد و تحویل خانواده شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه