اخبار داغ

روایتگر زندگی فرماندهان یزدی دفاع مقدس؛

«رفیق» به بازار کتاب می‌آید

«رفیق» به بازار کتاب می‌آید
«رفیق» روایت‌ زندگی و رزمندگی شهید «خلیل حسن‌بیگی» از فرماندهان یزدی دفاع مقدس منتشر می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدصادق کوچک‌زاده در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، از انتشار کتاب «رفیق»؛ روایت زندگی و مجاهدت‌های سردار شهید «خلیل حسن‌بیگی» از فرماندهان دوران دفاع مقدس به قلم الهام باقری نویسنده یزدی خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

رئیس حوزه هنری یزد با بیان اینکه این اثر به زودی توسط انتشارات سوره مهر در قطع رقعی منتشر خواهد شد، گفت: در این زندگی‌نامه داستانی، بخشی از سبک زندگی، شخصیت، منش و مجاهدت‌های شهید در دفاع مقدس به روایتگری همسر، خانواده و همرزمان شهید آورده شده است.

,

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های داستان‌نویسی و رمان‌نویسی در این نهاد بیان کرد: نویسنده اثر یکی از استعدادهای ادبی و رویش‌های این دوره‌های آموزشی است که نخستین اثرش به زودی روانه بازار کتاب خواهد شد.

,

این کتاب به همت حوزه هنری یزد و همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و کمیته تألیفات کنگره ملی بزرگداشت چهار هزار شهید استان یزد تولید شده است.

,

, ,

سردار شهید خلیل حسن‌بیگی در سال ۱۳۳۳ در یزد به دنیا آمد. وی پیش از انقلاب به صف مبارزین با طاغوت پیوست و تا آخرین لحظه در خط مقدم دفاع از میهن و ارزش‌های انقلاب اسلامی حضور داشت.

,

او سخنرانی توانا بود و اطلاعات وسیعی درباره جبهه و جنگ، به ویژه جبهه‌های جنوب و غرب داشت و به همین دلیل رزمنده‌ها و دوستانش به او لقب «کتاب کهنه جنگ» داده بودند.

,

خلیل، حضور مداوم و شاید همیشگی در جبهه‌ها داشت و فقط چند روزی را در سال به یزد می‌آمد؛ حتی چند دفعه خانواده‌اش را برای بازدید به جبهه برده بود.

,

جانشین ستاد تیپ مستقل 18 الغدیر، رئیس ستاد تیپ یکم لشکر نجف اشرف و فرمانده لجستیک تیپ الغدیر از جمله مسئولیت‌های او در دوران دفاع مقدس بود.

,

سرانجام این سردار فداکار به همراه جمعی از همرزمانش در ۲۵ دی‌ماه ۱۳۶۵ در عملیات کربلای پنج در منطقه شلمچه در 32 سالگی به فیض شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش در گلزار شهدای خلدبرین به خاک سپرده شد.

,

از این شهید گرانقدر سه فرزند به یادگار مانده است.

,

الهام باقری متولد 1371 در یزد، دانشجوی کارشناسی ارشد جامعه شناسی دانشگاه یزد است و این کتاب نتیجه شش ماه پژوهش، مصاحبه و نگارش اوست.

,

انتهای پیام/خ

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه