اخبار داغ

استاندار:

پیگیر اختصاص سهمیه انتقال آب عمان به خراسان شمالی هستیم

پیگیر اختصاص سهمیه انتقال آب عمان به خراسان شمالی هستیم
محمدعلی شجاعی با بیان اینکه مکاتبه با مسئولان کشوری برای اختصاص سهمیه انتقال آب از دریای عمان به خراسان شمالی ادامه دارد، گفت: به دلایلی که آب عمان به سایر استان‌ها اختصاص می‌دهند، باید به خراسان شمالی هم اختصاص داده شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصراترک، محمد علی شجاعی، استاندار خراسان شمالی ظهر امروز در شورای پدافند غیرعامل خراسان شمالی اظهار داشت: پدافند غیرعامل یکی از مباحث بسیار مهم است که مقام معظم رهبری بر این قضیه تاکیدات ویژه ای دارند تا به عنوان یک روند مستمر بر کلیه امورات جاری انجام شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

وی به سند جامع پدافند غیرعامل خراسان شمالی که امروز در استان خراسان شمالی به عنوان پانزدهمین استان کشور تدوین و رونمایی شد، اشاره کرد و گفت:  این سند جامع نیازمند همکاری صداوسیما و اصحاب رسانه جهت همراه کردن مردم است.

,

شجاعی افزود: در سند جامع پدافند غیرعامل استان نقاط حساس و حیاتی وجود دارد که مقرر شد که معاون سیاسی امنیتی استان این نقاط را احصا کند و با مصوبه شورای تامین آنچه که سند برای آنها دیده است در یک زمان بندی مشخص شروع شود.

,

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: وقتی صحبت از یک طرح می شود، نقاط قوت، ضعف، تهدیدات و فرصت مدنظر قرار می گیرد.

,

 

,

جای خالی تهدید بی آبی استان در سند جامع پدافند غیرعامل خراسان شمالی

, جای خالی تهدید بی آبی استان در سند جامع پدافند غیرعامل خراسان شمالی, جای خالی تهدید بی آبی استان در سند جامع پدافند غیرعامل خراسان شمالی,

وی با اشاره به اینکه در سند جامع پدافند غیرعامل خراسان شمالی نقطه قوت استان در بخش کشاورزی به درستی دیده شده است، گفت: نکته قابل توجه این است که در این طرح تهدید بی آبی دیده نشده بود که در قالب پیوست این طرح، تهدیدی که نقطه قوت استان را شامل می شود، در دستور کار قرار گرفت.

شجاعی یادآور شد:  بی آبی برای خراسان شمالی در آینده استان نه تنها از لحاظ توسعه، بلکه تامین معیشت باتوجه جمعیت ۴۴ درصدی روستایی یک تهدید جدی است.

 استاندار خراسان شمالی بیان داشت: طی مکاتبات ارسال شده به مسئولان کشوری، بیان شده به هر دلیلی که آب عمان را به سایر استان ها اختصاص می دهند، باید به این استان هم اختصاص یابد.

وی گفت: براساس پیگیری های مکرر، رئیس جمهور دستورات خوبی را صادر کردند که امید است براساس دستورات سهمیه آب به استان اختصاص پیدا کند.

شجاعی افزود: بنابراین قطعا این سند به عنوان یک سند ماندگار می تواند پیش بینی آینده را داشته باشد، که اگر آب را در بحث انتقال تامین نکنیم قطعا اتفاقاتی ناگوار نه تنها در موضوع توسعه استان بلکه در بخش صنعت و کشاورزی ایجاد خواهد شد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه