اخبار داغ

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی:

شرایط انتقال صنوف آلاینده تسهیل شود

شرایط انتقال صنوف آلاینده تسهیل شود
حجت‌الاسلام حمیدی گفت: شرایط انتقال صنوف آلاینده تسهیل شود تا صنوف آلاینده هر چه سریع‌تر به خارج از شهر منتقل شده و زمینه آسایش و رفاه بهتر مردم در داخل شهر فراهم شود و همچنین صنوف نیز راحت‌تر کارشان را انجام دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، پیش از ظهر امروز چهارمین شورای پیشگیری از وقوع جرم استان با دستور کار گزارش شهرداری بیرجند از اقدامات انجام شده در رفع موانع ایجاد سایت صنوف آلاینده مرکز استان، گزارش اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از اجرای طرح نماد با توجه به وضعیت خاص حاکم و حضور دانش‌آموزان در بستر سامانه شاد، تبیین تدابیر اتخاذی و پیشگیری از حوادث چهارشنبه پایان سال توسط فرماندهی نیروی انتظامی استان و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی و تبیین دستورالعمل نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران و کارمندان برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی در حاشیه چهارمین شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در بحث صنوف آلاینده در این شورا بر در اختیار گذاشتن فضای مناسبی برای صنوف آلاینده تاکید شد.

وی افزود: مقرر شد دوستان یک جدول زمان‌بندی برای سال ۱۴۰۰ داشته باشند که ان‌شاءالله در ۶ ماه اول سال آینده طبق این جدول زمان‌بندی بتوانند کار را پیش ببرند و در آینده نزدیک شاهد این باشیم که این صنوف آلاینده از داخل شهر به بیرون منتقل شود.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: زیرساخت‌های لازم در سایت در نظر گرفته شده برای صنوف آلاینده هنوز آماده نیست. سازمان‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان کارهایی را که باید در این سایت انجام دهند، انجام ندادند.

حجت الاسلام حمیدی عنوان کرد: مقرر شد این موارد تسهیل شود تا صنوف آلاینده هر چه سریعتر به خارج از شهر منتقل شوند و زمینه آسایش و رفاه بهتر مردم در داخل شهر فراهم شود و خود صنوف نیز بتوانند راحت‌تر کارشان را انجام دهند.

وی اظهار کرد: مورد دومی که در این جلسه مطرح شد طرح نماد بود که در آموزش و پرورش مطرح است؛ طرح نماد طرحی است که وضعیت اجتماعی دانش‌آموزان و آسیب‌های اجتماعی که دانش‌آموزان را تهدید کرده رصد می‌کند. در سال‌های گذشته نیز این طرح در دستور کار بوده و کارهای خوبی نیز در این راستا انجام شده است.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی عنوان کرد: شناسایی برخی از دانش آموزانی که دچار آسیب‌های اجتماعی شدند در آموزش و پرورش در دستور کار بوده و توجیهات لازم به عمل آمده است. با خانواده، معلمان و مربیان همکاری شده و توانستند کارهای پیشگیرانه‌ای که باعث می‌شود یک دانش‌آموز دچار برخی از آسیب های اجتماعی نشود انجام شده است.

حجت الاسلام حمیدی گفت: امسال با توجه به این‌که آموزش‌ها در آموزش و پرورش به صورت مجازی در بستر شاد انجام می‌شود، مقداری آسیب و نگرانی‌ها افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: علت این است که دانش‌آموزان در دسترس نبوده و در مدارس حضور ندارند و ثانیا وقتی دانش‌آموزی در فضای مجازی آموزش‌های لازم را می‌بیند ممکن است در کنار آن بر اساس حس کنجکاوی که دارد دچار برخی از مشکلات و آسیب ها در فضای مجازی شود که در این خصوص نگرانی‌های زیادی به وجود می‌آید.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: در این خصوص تصمیماتی گرفته شد و خبر خوبی که دوستان آموزش و پرورش داشتند این بود که در فضای مجازی در این خصوص با دانش آموزان، اولیا و معلمان خودشان کار می‌کنند که این آسیب‌ها را به حداقل برسانند. همچنین یک میز خدمت با شماره چهار رقمی ۱۵۷۰ پیش‌بینی می‌شود و ان‌شاءالله در آینده بسیار نزدیک راه‌اندازی خواهد شد.

حجت الاسلام حمیدی بیان کرد: این شماره تلفن در اختیار معلمان، مربیان و اولیای دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت که هرگونه مشکلی را در رابطه با دانش‌آموز احساس کردند که ممکن است آسیبی متوجه آنها باشد، با این شماره چهار رقمی تماس گرفته و آسیب را مطرح کنند.

وی افزود: مشاوران و کارشناسان دستگاه‌هایی که قرار است در این زمینه به دانش‌آموزان و اولیا مشاوره دهند در این میز خدمت حضور دارند و بلافاصله می‌توانند خدمات پیشگیرانه خودشان را آغاز کنند و ان‌شاءالله دانش‌آموز را از آسیب احتمالی که ممکن است به سراغش بیاید رها کنند.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی بیان کرد: موضوع سومی که در این جلسه به آن پرداخته شد با توجه به این‌که در آستانه پایان سال قرار داریم و همیشه در پایان سال ممکن است آسیب‌های در جامعه به وجود بیاید و جرائمی اتفاق بیفتد، مهمترین مسئله بحث چهارشنبه سوری است که در این جلسه مطرح و تصمیمات خوبی در این خصوص اتخاذ شد.

حجت الاسلام حمیدی افزود: از نوجوانان و جوانان درخواست می‌کنم در این شرایطی که جامعه ما درگیر بحث ویروس کرونا است حتما نسبت به سال‌های گذشته مراقبت بیشتری انجام شود. به هیچ وجه در هیچ جا تجمعی به بهانه چهارشنبه سوری شکل نگیرد چراکه تجمع باعث گسترش ویروس و آلودگی خواهد شد.

وی ادامه داد: آسیب دوم چهارشنبه سوری، بحث آتش بازی و استفاده از وسایل غیر استانداری است که بعضا مورد استفاده نوجوانان و جوانان قرار گرفته و آسیب‌های فراوانی را به وجود آورده و سلامتی آنها را تهدید می‌کند که تاکید میشود از این وسایل استفاده نشود.

سارقین سابقه‌دار و حرفه‌ای محروم از مرخصی نوروزی

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که به آن پرداخته شد خلوتی شهر در ایام نوروز بود. متأسفانه در ایام نوروز به واسطه خلوتی شهرها به ویژه در شهرهای بزرگ سرقت آسان‌تر می‌شود، لذا در این راستا به هیچ وجه در این ایام به سارقین سابقه دار و حرفه‌ای مرخصی نخواهیم داد.

حجت الاسلام حمیدی بر ضرورت تشدید نظارت‌ها بر بازار در راستای جلوگیری از گران فروشی در این شورا تاکید کرد و گفت: هدف از نظارت‌ها تسهیل دسترسی مردم به ارزاق عمومی و کالاهای اساسی و پیشگیری از گران فروشی است.طبق بررسی‌ و گزارش‌ها در خراسان‌جنوبی آرامش نسبی بر بازار حاکم است که امیدواریم این روند تا ایام نوروز و بعد از آن در آستانه ماه مبارک رمضان ادامه داشته باشد.

وی به موضوع فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مسائل مطرح شده در این خصوص، اظهار کرد: اصل فروشگاه‌های زنجیره‌ای در توزیع کالاهای اساسی و سهولت دسترسی مردم به نیازمندی‌هایشان بسیار خوب است اما باید حواشی آن مثل تخفیف‌های غیر واقعی، جانمایی نامناسب و…حل شود.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به انتقاد برخی از کسبه و اصناف از ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای، بیان‌کرد: این انتقاد پذیرفتنی نیست چرا که اصل در بازار رقابت است و نمی‌توان به واسطه اعتراض اصناف فروشگاه‌های زنجیره‌ای را تعطیل کرد.

حجت‌الاسلام حمیدی تاکید کرد: این شورا یک دستورالعمل نیز به عنوان آخرین دستور کار داشت؛ دستورالعملی که ریاست قوه قضائیه در مورد ترک فعل مدیران ابلاغ کرده بودند در جلسه امروز برای مدیرانی که در جلسه حضور داشتند تشریح شد و مقرر شد سازمان بازرسی استان این دستورالعمل را به تمام نهادها و ادارات ابلاغ کند و اقدامات پیشگیرانه‌ای که لازم است برای جلوگیری مدیران از آسیب‌ها در بحث ترک فعل اقدام و انجام شود و ان‌شاءالله به نتیجه برسد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, سارقین سابقه‌دار و حرفه‌ای محروم از مرخصی نوروزی, سارقین سابقه‌دار و حرفه‌ای محروم از مرخصی نوروزی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه