اخبار داغ

طاهری در گفت‌وگو با دانا:

دولت به جای تلاش برای تصویب FATF مسیر مقاوم سازی کشور را طی کند/تورم چند درصد باشد چرخ اقتصاد متوقف می شود؟

دولت به جای تلاش برای تصویب FATF مسیر مقاوم سازی کشور را طی کند/تورم چند درصد باشد چرخ اقتصاد متوقف می شود؟
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید سیاست مقاوم سازی کشور برای دور زدن تحریم ها را حفظ کرده و از تلاش برای تصویب FATF صرف نظر کند.
[

«مصطفی طاهری»، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با بیان اینکه منظور رئیس جمهور از چرخیدن چرخ اقتصاد کشور، برای کسانی است که حقوق های نجومی بالای 50 میلیون می گیرند گفت: آقای روحانی از فشار اقتصادی که بر گرده مردم است خبر ندارد و نمی دانند که چرخ اقتصاد توده های مردم از حرکت افتاده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به اینکه فعالیت هسته ای کشور ما چیزی نبود که امروز با آن رو به رو هستیم و آقای روحانی می گوید چرخ سانتریفیوژها در حال چرخیدن است ادامه داد: اگر قانون مجلس نبود دولت با فعالیت های هسته ای کشور مخالف بود، مجلس دولت را مجبور به غنی سازی 20 درصد کرد در شرایطی که تمام فعالیت های هسته ای کشور به دست دولت تعلیق شد.

,

عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به اینکه آقای روحانی توضیح دهند که تورم چند درصدی یعنی توقف چرخ اقتصادکشور عنوان کرد: باید با اعداد و ارقام اظهارنظر کرد؛ تورم نقطه به نقطه در کشور به 45 درصد رسیده است، ارزش پول ملی در حدود 8 سال گذشته بیش از 8 برابر پایین آمده است.

,

طاهری با بیان اینکه صادرات، واردات و تولید در کشور زمین گیر شده است تصریح کرد: در زمان اوج تحریم ها در دولت نهم و دهم قیمت ارز به شدت افزایش یافت اما با دور زدن تحریم ها فروش نفت را به اندازه تامین امورات کشور انجام می شد اما دولت آقای روحانی مسیر بی اثر کردن تحریم ها را تعطیل کرد و با بهانه برجام و مذاکره فروش نفت و اقتصاد کشور را به 8 سال پیش برگرداند.

,

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه اگر دولت  در ماه های باقی مانده از دولت، بخواهند به بهانه مذاکره مقاوم سازی کشور را از بین ببرند و دوباره اقتصاد را شرطی کنند شاهد پیک گرانی و تورم در کشور خواهیم بود عنوان کرد: دولت تلاش کند تا حداقل هایی که برای مقابله با تحریم ها صورت گرفته را تقویت کند.

,

وی با بیان اینکه دولت یک بار به بهانه مذاکره اقتصاد کشور را معطل نگه داشت گفت: یک بار این مسیر را طی کردند، همه زیرساخت ها را از بین بردند اما وقتی تحریم ها شدید شد چون زیر ساخت ها از بین رفته بود ابر تورمی به کشور تحمیل شد.

,

طاهری با اشاره به اینکه اگر دولت دوباره کشور را به دام مذاکره بیندازد با فشار های بین المللی اقتصاد کشور دچار با تلاطم های شدید خواهد شد خاطرنشان کرد: دولت باید سیاست مقاوم سازی کشور برای دور زدن تحریم ها را حفظ کرده و از تلاش برای تصویب FATF صرف نظر کند.

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه