اخبار داغ

یادداشت/

توتون در شرق، کارخانه احتمالی در غرب استان گلستان!

توتون در شرق، کارخانه احتمالی در غرب استان گلستان!
علی رغم اینکه شرق گلستان منبع تامین و کشت مرغوبترین توتون استان گلستان است؛ خبرها حاکی احداث کارخانه آن در غرب گلستان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما، چند سالی است بدلیل ضعف های مدیریت فعلی شرکت دخانیات استان، توتون کاران و بالاخص شهرستان مینودشت با مشکلات عدیده ای مواجه هستند و همین مسائل منجر به کاهش سطح زیر کشت این محصول با ارزش شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

عدم پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان، انحصار در خرید و تعیین قیمت های سلیقه ای و دستوری و به اصطلاح همان بز خری، خسارات سنگینی را به این بخش زده است.

,

عمده توتون تولیدی شهرستان مینودشت از نوع باسما که بهترین و مرغوبترین نوع توتون در دنیا است؛ می‌باشد. 

,

تاکنون نیز صنایع تبدیلی خاصی برای فرآوری و ایجاد اشتغال مرتبط با این محصول در این شهرستان و بخش های همجوار عملیاتی نشده و جوانان و کارگران نیز از مزایای فراوان آن مثل شغل پایدار بهره مند نشده اند.

,

در همین راستا خبری از سوی جلال ایری نماینده غرب استان گلستان مبنی بر موافقت افضلی، مدیر عامل شرکت دخانیات کشور برای احداث کارخانه دخانیات در غرب گلستان و پس از ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی، منتشر شده است.

,

کارخانه‌ ای که توتون آن در شرق و بهترین نوع آن هم در شهرستان مینودشت تولید می شود؛ فارغ از درد و رنج های کشاورزان این حوزه، اما نکته قابل توجه این است که بجای احداث کارخانه و بهره مندی جوانان شرق از ظرفیت های آن، احتمال احداث آن در غرب استان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه