اخبار داغ

معاون جهاد کشاورزی لرستان:

ضایعات کشاورزی حاصل عدم وجود صنایع تبدیلی و غذایی در لرستان است

ضایعات کشاورزی حاصل عدم وجود صنایع تبدیلی و غذایی در لرستان است
صالحیان با بیان اینکه ۱۰ درصد محصولات باغی لرستان به ضایعات تبدیل می شود، گفت: با ایجاد صنایع تبدیلی و سردخانه ها می توان بخش قابل توجهی از این ضایعات را به فرآورده های دیگر تبدیل کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد صالحیان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، با بیان اینکه سالانه ۲۸۰ هزار تن انواع محصولات باغی در لرستان تولید می شود، اظهار داشت: یکی از محصولات تولیدی استان سیب است که سطح زیر کشت سیب در استان سه هزار و ۸۲۲ هکتار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,
وی افزود: از میزان سیب های تولید شده ۳۵ درصد در استان مصرف می شود و مابقی یا ذخیره می شود و یا به استان ها و کشورهای دیگر صادر می گردد.
,
 
,
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه ظرفیت سردخانه های لرستان ۱۰ هزار تن است و بخشی از سیب های تولیدی در سردخانه ها ذخیره می شود، عنوان کرد: بیش از ۱۰ درصد محصولات باغی به ضایعات تبدیل می شود که با ایجاد صنایع تبدیلی و سردخانه ها می توان بخش قابل توجهی از این ضایعات را به فرآورده های دیگر تبدیل کرد.
,
 
,
وی بیان کرد: برنامه امسال ما توسعه باغات در حدود ۵۰۰ هکتار است که علاوه بر آن یک سری باغات نیز داریم که به علت کهنسالی، نهال‌ها آنها باید تعویض شود و یا نهال جدید با شرایط جدید یا پیوند که با شرایط منطقه سازگاری داشته باشد تدارک ببیینم که در این راستا حدود ۳۶۰ هزار نهال تدارک دیدیم که در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.
,
 
,
صالحیان گفت: تهیه نهال به قیمت مناسب و نظارت انجام می‌گیرد، در این مسیر ما کمکی به کشاورز نمی‌کنیم ولی در مباحث فنی، مشاوره و آموزش خدماتی ارائه می‌دهیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه