اخبار داغ

رئیس هیات دوچرخه‌سواری استان زنجان:

فدراسیون جهانی به مهدی سهرابی اتهام زده است/ بعید است که دادگاه بین‌المللی ورزش، فدراسیون جهانی را محکوم کند

فدراسیون جهانی به مهدی سهرابی اتهام زده است/ بعید است که دادگاه بین‌المللی ورزش، فدراسیون جهانی را محکوم کند
رئیس هیات دوچرخه‌سواری استان زنجان در خصوص آخرین وضعیت پرونده دوپینگ مهدی سهرابی، قهرمان دوچرخه‌سواری کشور گفت: مهدی سهرابی، دوپینگ نکرده و این موضوع به احتمال بسیار زیاد منفی بوده و رد شده اما تاکنون وادا (سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ) به صورت رسمی اعلام نکرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرهاد عصفوری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: فدراسیون جهانی دوچرخه‌سواری، مهدی سهرابی را متهم به دوپینگ کرده و وی نیز به اهمین دلیل به دادگاه بین‌المللی عالی ورزش (CAS) شکایت کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به نوع شکایت مهدی سهرابی و مستندات ارائه‌شده خاطرنشان کرد: دادگاه بین‌المللی هیچ وقت فدراسیون‌های جهانی را محکوم نمی‌کند.

,

عصفوری با بیان اینکه دادگاه بین‌المللی، دادخواست‌های مهدی سهرابی را بررسی کرده است، افزود: CAS پس از بررسی مستندات، ایمیل‌هایی زده و گفته که سهرابی باید نسبت به درخواست‌هایش تا حدودی تجدید نظر کند و وکیل وی نیز مواردی را در ادامه ارسال کرده است.

,

وی با تاکید بر اینکه خیلی سخت است که دادگاه بین‌المللی ورزش به خاطر یک ورزشکار، فدراسیون جهانی را محکوم کند و در واقع این کار را نمی‌کند، تصریح کرد: در این صورت، تبدیل به بدعت می‌شود و سایر ورزشکاران نیز در موارد مشابه با شکایت خود سبب محکومیت فدراسیون جهانی می‌شوند.

,

رئیس هیات دوچرخه‌سواری استان زنجان گفت: خیلی سخت است که دادگاه بین‌المللی ورزش به خاطر یک ورزشکار، فدراسیون جهانی را محکوم کند و به مهمین دلیل CAS به مدت 7 – 8 ماه نتوانست نسبت به این موضوع تصمیم‌گیری کند وگرنه در حالت عادی اگر دوپینگ مهدی سهرابی مثبت بود در همان هفته اول، رای را صادر می‌کردند.

,

وی تاکید کرد: مهدی سهرابی، دوپینگ نکرده و این موضوع به احتمال بسیار زیاد منفی بوده و رد شده اما تاکنون وادا (سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ) به صورت رسمی اعلام نکرده است.

,

عصفوری با تاکید مجدد بر اینکه مهدی سهرابی، دوپینگ نکرده است، اظهار داشت: این یک احتمال بوده و نتیجه تست، منفی است و فدراسیون جهانی می‌گوید با توجه به سنی که داری (حدود 40 سال) و به مسابقات می‌روی ما احتمال می‌دهیم که تو (مهدی سهرابی) دوپینگ می‌کنی زیرا در این سن و سال نباید در دوران اوج باشی!

,

وی اظهار داشت: این در حالی است که سهرابی اکنون با وجود قرار گرفتن در دوران شیوع ویروس کرونا و علی‌رغم اینکه تعلیق شده اما به طور منظم و روزانه تمرین می‌کند اما فدراسیون جهانی این‌ها را نمی‌بیند و اتهام دوپینگ را به وی وارد می‌کند.

,

رئیس هیات دوچرخه‌سواری استان زنجان با بیان اینکه در ایران مثل تیم‌های حرفه‌ای دنیا تجهیزات پیشرفته پزشکی نداریم که ورزشکاران تحت نظر پزشک، دوپینگ می‌کنند، خاطرنشان کرد: متاسفانه سیستم اداری ما هم طوری نیست که از طریق وزارت ورزش و جوانان بتوانند این موضوع را پیگیری کرده و از حق ورزشکاران ما دفاع کنند و به همین دلیل متاسفانه معمولاً ورزشکاران ما ضرر می‌کنند.

,

وی در خصوص حضور دوچرخه‌سواران زنجانی در اردوی تیم‌های ملی ابراز کرد: هم‌اکنون محمد رجبلو در اردوی تیم ملی بزرگسالان، مهدی محمدی در اردوی تیم ملی جانبازان و معلولان و محمدامین آقاجانلو در اردوی تیم ملی جوانان حضور دارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه