اخبار داغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان:

جنوب کرمان پایلوت کشاورزی قراردادی کشور شد

جنوب کرمان پایلوت کشاورزی قراردادی کشور شد
به دستور وزیر جهاد کشاورزی، منطقه جنوب کرمان به عنوان پایلوت کشاورزی قراردادی در کشور معرفی و سال آینده کشت برخی از محصولات بر اساس قرارداد انجام خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان،سعید برخوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان اظهار کرد: به منظور بررسی وضعیت پیاز و همچنین جبران خسارات سرمازدگی و سایر مشکلات کشاورزی منطقه، نشستی با حضور وزیر جهاد کشاورزی، استاندار کرمان، نمایندگان مردم جنوب کرمان در مجلس و مدیرعامل و هیئت مدیره بانک کشاورزی در محل وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی افزود: تمدید تسهیلات سرمازدگی، افزایش تسهیلات کشاورز کارت و اعطای تسهیلات برای صادرکنندگان پیاز از جمله موضوعات مهم این جلسه بود که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان تصریح کرد: با توجه به مشکلات افت قیمت محصول پیاز پیشنهاد شد خرید توافقی این محصول ۲ هزار و ۵۶ تومان انجام شود که در هفته آتی نتیجه نهایی آن اعلام می شود.

,

برخوری خاطر نشان کرد: به دستور وزیر جهاد کشاورزی منطقه جنوب کرمان برای اولین بار در کشور به عنوان پایلوت کشاورزی قراردادی معرفی شد و سال آینده کشت برخی از محصولات بر اساس قرارداد انجام خواهد شد.

,

وی اضافه کرد :جلسه مشترکی نیز با بسیج وزارت جهاد کشاورزی برگزار و مقرر شد با همکاری بسیج و میادین میوه و تره بار غرفه عرضه مستقیم محصولات جنوب کرمان از جمله پیاز در تهران راه اندازی شود تا از این طریق با حذف دلالان سود بیشتری برای تولیدکنندگان داشته باشد.

,

گفتنی است طرح کشاورزی قراردادی و منطقه آزاد کشاورزی از جمله برنامه ها و پیشنهادات این سازمان در سطح ملی است و طرح منطقه آزاد کشاورزی کار مطالعات آن آغاز شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه