اخبار داغ

وقتی تب افزایش قیمت آجیل داغ تر از کرونا می شود؛

آجیل شب عید به دلیل افزایش قیمت لاکچری شد/ جولان کرونا در بازار کرمان

آجیل شب عید به دلیل افزایش قیمت لاکچری شد/ جولان کرونا در بازار کرمان
اکثر فروشندگان آجیل بر این عقیده بودند که امسال این تنقلات ترش و شور به دلیل افزایش قیمت در ردیف تنقلات لاکچری قرار گرفته و به همین دلیل مشتری خاص خود را می طلبد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ تنها چند روز دیگر تا انتهای سال ۱۳۹۹ باقی مانده است درست سال گذشته این موقع ها به دلیل ورود میهمان ناخوانده ای به نام کوید ۱۹ اکثرا برگزار کردن سنت نوروزی؛ خرید عید و دید و بازدید را کنار گذاشتند فقط برای اینکه مبادا این میهمان ناخوانده سر زده وارد خانه شود و خوشی را به تلخی مبدل کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

آری درست یکسال از ورود کوید ۱۹ می گذرداوایل مردم این بیماری را به واسطه تبلیغات وسیعی که شده بود جدی گرفته بودند اما متاسفانه با گذشت یکسال برخی حضور این ویروس خطرناک را کتمان و برخی هم سهل انکاری می کنند.

,

, ,

به دلیل نزدیک شدن به عید نوروز؛ صبح روزگذشته برای تهیه گزارش از اوضاع و احوال خرید مردم سری به بازار زدم استقبال خیلی کم بود به سراغ آجیل فروشی ها رفتم آنجا نیز خلوت بود یکی از فروشندگان گفت: اکثر شلوغی بازار از ظهر به بعد تا ساعت ۸ شب است.

,

, ,

وی ادامه داد: متاسفانه امسال به دلیل هم کرونا و هم افزایش قیمت انواع آجیل، فروش خیلی کم و بازار آجیل کساد شده است.

,

, ,

دیگری بیان کرد: روز گذشته از عمده فروشی بادام کاغذی خارجی ۱۴۰ هزار تومان خریدم اما متاسفانه همین امروز متوجه شدم به ۱۶۰ هزار تومان افزایش یافته است حال شما قضاوت کنید من چگونه می توانم برای آن قیمت بگذارم که مشتری داشته باشد.

,

بالاخره اینکه اکثر آنها بر این عقیده بودند که امسال آجیل در ردیف تنقلات لاکچری قرار گرفته و به همین دلیل مشتری خاص خود را می طلبد.

,

به سراغ مردم رفتم، پدر بزرگ و مادربزرگی را مشاهده کردم که در حال خرید انواع تخمه هایی چون کدو، هندوانه و آفتابگردان و فندق بودند از آنها سوال کردم آیا شما امسال عید نوروز دورهمی دارید، پدربزرگ با لبخندی ملیحانه بیان کرد: نه فقط بچه ها و نوه هایم به ما سر می زنند.

,

خانمی که فقط از آجیل بازدیدی کرد و سریع از آن محل دور شد گفت: ما امسال هم به دلیل کرونا دورهمی نداریم پس چرا الکی اسراف کنیم.

,

, ,

, ,

پیرمردی هم که چند کیلو آجیل خام خریده بود از فروشگاه بیرون آمد وقتی از او سوال کردم با لبخند عنوان کرد: نه من چیزی نخریدم اینها همه برای منزل است و سریع آنها را داخل یک ساک پارچه ای گذاشت که دیده نشوند.

,

برای اینکه گزارش پرباری داشته باشم عصر همان روز ساعت ۱۸ مجددا به بازار رفتم، متاسفانه با صحنه بسیار وحشتناکی برخورد کردم از ابتدای بازار مظفری تا انتهای بازار سرپوشیده ازدحام جمعیت موج می زد،انگار نه انگار که ویروس جدید انگلیسی امسال به کوید ۱۹ اضافه شده و هر لحظه احتمال می رود که جان بسیاری را به خطر بیندازد.

,

, ,

, ,

در این هیاهوی جمعیت متوجه شدم اکثر خرید مردم میوه، سبزیجات، لوازم آشپزخانه و پوشاک می باشد و کمتر کسی به فروشگاه های آجیل فروشی سر می زند.

,

به گزارش راه آرمان: باید بگوییم که بادام هندی از لحاظ قیمت  همچنان صدر نشین آجیل های دیگر است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه