اخبار داغ

گزارشی از چهارمین مجمع عمومی «جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی»:

بررسی راهکارهای مردمی شدن اقتصاد مقاومتی/بسیج به دنبال وحدت رویه در تحقق اقتصاد مقاومتی است

بررسی راهکارهای مردمی شدن اقتصاد مقاومتی/بسیج به دنبال وحدت رویه در تحقق اقتصاد مقاومتی است
چهارمین مجمع عمومی جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی در حالی برگزار شد که رئیس سازمان بسیج مستضعفین از آمادگی این نهاد مردمی در ایجاد وحدت رویه برای تحقق اقتصاد مقاومتی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ چهارمین مجمع عمومی جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی صبح امروز در مجتمع حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد. در این مراسم با حضور سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، ۶۰ تشکل فعال در حوزه اقتصاد مقاومتی به بیان دیدگاه های خود برای تحقق اقتصاد مردمی پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
این جبهه مردمی در سال ۱۳۹۲ و در پی توصیه رهبر معظم انقلاب به ایجاد اقتصاد مقاومتی با مشارکت بسیج مستضعفین، حوزه های علمیه و ستاد ائمه جمعه شکل گرفت. تشکیل حلقه های علمی، آموزش فعالان اقتصادی،
,
 
,
شناسایی تشکل های جدید مردمی و تشکیل کمیته های استانی از جمله اهداف و چشم اندازهای این جبهه مردمی است. قرار است در این نشست ۷ عضو شورای مرکزی جبهه مردمی متشکل از ۱ نفر از تشکل های علمی، ۲ نفر از تشکل های فرهنگی و ۴ نفر از تشکل های عملیاتی انتخاب شوند.
,
 
,
در این مراسم همچنین با گرامی داشت یاد شهدای راه جهاد از شهید حاج حسینعلی عظیمی تجلیل شد.
,

سردار زهرایی: مردم ستون های قوی شدن اقتصاد مقاومتی هستند

, سردار زهرایی: مردم ستون های قوی شدن اقتصاد مقاومتی هستند, سردار زهرایی: مردم ستون های قوی شدن اقتصاد مقاومتی هستند,

, , , ,

سردار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی صبح امروز در چهارمین مجمع عمومی جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی با اشاره به مولفه‌های رفتاری در دوران دفاع مقدس گفت: در شرایطی که فشار حداکثری علیه ایران اسلامی شکل‌گرفته است و در مقوله اقتصاد علاوه بر تحریم‌ها، تحریف‌ها و سوء مدیریت‌ها و نیز عدم باور به نقش‌آفرینی مردم در اقتصاد باعث شده که مردم امروز در تنگنای شدید اقتصادی قرار بگیرند.

,

وی مردم را ستون های قوی شدن در اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: پتانسیل مردمی بودن اقتصاد مقاومتی می تواند از شبکه مویرگی در سراسر کشور و استان های مختلف استفاده کرده و اقتصاد کشور را به یک اقتصاد مردم پایه تبدیل کند.

,

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اینکه نیروی انسانی بسیج به کمک جبهه مردمی آمده و پیرو تفاهم‌نامه سه جانبه بین ائمه جمعه کشور، حوزه های علمیه و سازمان بسیج مستضعفین به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور است گفت: با برگزاری جلسات و برنامه منظم و با همکاری تشکل های مردمی اقتصاد مقاومی به مدل جدیدی از اقتصاد مقاومتی بر مبنای مبانی مورد تاکید رهبر انقلاب در حوزه تئوری دست یافته‌ایم که تلاش می کنیم در سال 1400 آن را عملیاتی کنیم.

,

حجت الاسلام محسنی: اقتصادی مقاومتی با اراده، سرمایه و حضور مردم تحقق پیدا می کند

, حجت الاسلام محسنی: اقتصادی مقاومتی با اراده، سرمایه و حضور مردم تحقق پیدا می کند, حجت الاسلام محسنی: اقتصادی مقاومتی با اراده، سرمایه و حضور مردم تحقق پیدا می کند,

, , , ,

در این مراسم همچنین حجت الاسلام محسنی مسئول شورای مرکزی جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه در ۲۹ بهمن سال ۹۲ رهبری سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی را ابلاع کردند گفت: همکاری ها و نشست های اولیه صورت گرفت و در تیر ۹۳ منجر به تاسیس مرکز راهبردی اقتصاد مقاومتی شد.

,

وی با اشاره به اینکه دز این ۷ سال برنامه های مختلفی در بخش های مختلف اجرا کردیم گفت:مبانی اقتصاد مقاومتی فراهم شده، اساتیدی نسبت به تدریس این مباحث تربیت شدند ، با همکاری با سپاه توافق نامه حوزه علمیه، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و بسیج مستضعفین به امضا رسیده است.

,

محسنی با اشاره به اینکه نسبت به اساس نامه این جبهه توافقاتی صورت گرفته است تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی بر مبنای دولت نیست بلکه با اراده، سرمایه و حضور مردم تحقق پیدا می کند، از این رو خروجی فعالیت های ما این شد که بجهه مردمی اقتصاد مقاومتی را تاسیس کردیم.

,

سردار سلیمانی: مدل اقتصادی دوران سازندگی خسارت های زیادی به کشور وارد کرد

, سردار سلیمانی: مدل اقتصادی دوران سازندگی خسارت های زیادی به کشور وارد کرد, سردار سلیمانی: مدل اقتصادی دوران سازندگی خسارت های زیادی به کشور وارد کرد,

, , , ,

سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در چهارمین مجمع عمومی جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه ما یک فرهنگ غنی اسلامی داریم که در آن مبانی فکری روشنی برای جهاد اقتصادی وجود دارد گفت: ما توانستیم با هدایت های امام راحل در دوران دفاع مقدس در برابر دشمن که می گفت جمهوری اسلامی سه ماه و بعد گفتن شش ماه و بعد گفتن یک سال دیگر دوام می اورد با حضور مردم ایستادگی کنند و شرایطی فراهم کردن هر کسی از هر صنف و جغرافیایی در میدان دفاع مقدس حضور پیدا می کرد.

,
وی با اشاره به اینکه در شهرهای ما حجم عظیمی ساختمان دولتی ساخته می شود ولی تاثیری در زندگی و معیشت مردم ندارند گفت:اینها بخشی از سفره مردم را می بلعد، خسارت هایی که در این زمینه از دوران دولت سازندگی وارد شد بسیار زیاد بود تنها در دوره ای تلاش شد دیوارهای اقتصادی بسته از بین برود.
,
 
,
سردار سلیمانی با بیان اینکه طبق فرموده رهبری مردم سالاری تنها به معنای حضور پای صندوق رای نیست گفت: روزی که کارگزارن سازندگی سکان اداره کشور را در دست گرفتند فرمانده توسعه نباید باعث له شدن مردم زیر چرخ های توسعه شود اما سخنگوی کارگزاران گفت له شدن بخشی از مردم اجتناب ناپذیر است یعنی این مدل حاصلی جز تبعیض و آسیب به اقتصاد و معیشت مردم نداشت.
,
 
,
سردار سلیمانی با اشاره به اینکه اگر به اقتصاد مقاومتی مثل سیل و زلزله نگاه کنیم و همه توانایی ها را به دور از دیوان سالاری ساماندهی کنیم به موفقیت می رسیم عنوان کرد: این کار مبتنی بر تولید و ارایه خدمات است و آثار آن در کوتاه مدت مشاهده می شود، سطح مردمی هم به سرعت از این اقدام متاثر خواهد شد و هم اقتصاد دچار تحولات عظیم خواهد شد.
,
 
,
رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه ۲۴ هزار صندوق تعاونی مردمی در سطح کشور داریم گفت: توانایی اینکه هر جوانی در کشور خواستار شغل باشد آمادگی داریم آموزش های لازم را ارائه دهیم .
,
 
,
‌وی با اشاره به اینکه حمایت می کنیم تا محصولات بدون خسارت به بازار مصرف داخلی و بین المللی وارد شود تصریح کرد: فرهنگ کار و تولید از مولفه های برجسته ماست باید برای این فرهنگ برنامه داشته باشیم تا یک جوان بعد از پایان درس تصور نکند کاری ندارد و باید بیکار بچرخد.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه تسهیلات برای ایجاد اشتغال مهم است اما کافی نیست تصریح کرد: صندوق های تعاونی های مردمی، خیرین با انگیزه و شبکه های ارتباط سرشاخه های اقتصادی با بازار ها می توانند موجب اشتغال هایی شود که در محاسبات ما دیده نشده است. 
,
 
,
رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه برای ما ملاک نیست یک فرد برای همکاری و مشارکت با بسیج چه جایگاهی دارد گفت:بسبج یک تشکل مردم محور است و سپاه خدمتگزار تشکیلات بسیج است.
,
 
,
سردار سلیمانی با بیان اینکه باید در هر بخش بسیج یک مغز متفکر باشد گفت: باید در روش ها با وحدت برسیم، باید سال ۱۴۰۰ را برای یگ نهضت عمومی تعریف کنیم زیرا کار جزیره ای به نتیجه نخواهد رسید مردم به سرعت پای کار می آیند.
,
 
,
رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه از سراسر کشور درآورد های لازم داریم گفت:امکان همکاری با دولت و مجلس و سایر بخش ها وجود دارد تا اقتصاد مقاومتی پیاده شود و نسخه ای که نعلوم نیست اقتصاد لیبرال است یا اقتصاد ولنگاری در کشور جمع شود.
,
 
,
سردار سلیمانی با اشاره به اینکه رهبری فرمودند مهمترین اقدام ضد آمریکایی خدمت به مردم است خاطرنشان کرد: ما حاضریم حتی در استان ها و شهرستان ها وقت بگذاریم تا به نتیجه برسد، مردم فهمیدند که هر چقدر بنشینند به امید دستگاه ها به نتیجه ای نمی رسند.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه دستگاه ها باید وظایف خود را انجام دهند که نمی دهند گفت: باید مردم در صحنه باشند و خودشان پای کار باشند.
,
 
,
همچنین در این مراسم بیانیه پایانی چهارمین مجمع  جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی قرائت شد. متن این بیانیه به شرح زیر است:
,
 
,
 
,

بسم الله الرحمن الرحیم

وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا سْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ لْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ للَّهِ وَعَدُوَّکُمْ (انفال60)

هفت‌‌سال پیش، در 29 بهمن 1392 «اقتصاد مقاومتی به عنوان الگوی الهام‌بخش از نظام اقتصادی اسلام» از سوی رهبر معظم انقلاب برای مقابله با جنگ تمام‌عیار اقتصادی دشمنان علیه ملت ایران ابلاغ شد. ایشان با بیان مؤلفه‌هایی مانند مردم‌بنیان، عدالت‌محور، درون‌زا و برون‌گرا، رویکرد جهادی و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، هدف از آن را بهبود شاخص‌های مقاومت اقتصادی، استحکام درونی و قوی‌ شدن اقتصاد اعلام فرمودند. رهبر معظم با تبیین ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی، از سران قوا، سایر نهادهای حاکمیتی، بسیج، سایر اقشار مردم، به‌ویژه فعالان اقتصادی و نخبگان جامعه خواستند تا برای تحقق اقتصاد مقاومتی قیام کنند. به یقین می‌توان ادعا کرد که پس از پیروزی انقلاب تنها الگوی اقتصادی براساس مبانی اسلامی ارایه گردیده، الگوی اقتصاد مقاومتی است که در بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان تنها نسخه‌ شفا‌بخش مشکلات اقتصادی کشور معرفی شده است.

گروه‌های جهادی و آتش‌به‌اختیار و برخی از مسئولین تلاش‌های فراوانی برای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام داده‌اند، ولی رهبر معظم انقلاب در ماه مبارک رمضان سال 1396در جمع اساتید دانشگاه‌ها اعلام فرمودند که در خصوص اقتصاد مقاومتی تلاش‌های زیادی صورت می‌گیرد، ولی اقتصاد مقاومتی پیش نمی‌رود؛ معلوم است در این میان گرهی وجود دارد که لازم است این گره شناسایی و رفع شود. در برابر مطالبه رهبری لازم بود تمام کسانی که دغدغه تحقق اقتصاد مقاومتی داشتند، برای جستجو و یافتن گره اصلی تلاش‌های جدی داشته باشند. چون به مصداق روایت امام صادق(ع) بدون شناخت گره اصلی و رفع آن، به‌رغم تمام تلاش‌های فعالان اقتصادی، آنان را از هدف دور می‌کند: «العامِلُ عَلى غَیرِ بَصیرَةٍ کالسّائرِ عَلى غَیرِ طَریقٍ ، فَلا یَزیدُهُ سُرعَةُ السَّیرِ إلاّ بُعدا»

از این‌رو در پاسخ به مطالبه رهبری معظم، تشکل‌های ملی مردم‌بنیان تلاش‌هایی را برای شناسایی گره اصلی اقتصاد مقاومتی آغاز نمودند. نتیجه تلاش‌ها آن بود که اولا فهم و تبیین اقتصاد مقاومتی باید براساس تفسیر رهبری از آن صورت گیرد، نه براساس تفسیر سرمایه‌سالاری اقتصادی یا دولت‌سالاری اقتصادی، چراکه ارایه هر گونه تفسیر اشتباه از اقتصاد مقاومتی نتیجه‌اش به بیراهه‌بردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خواهد بود؛ ثانیا براساس مهمترین مؤلفه اقتصاد مقاومتی، یعنی مردم‌بنیانی، باید تمام تشکل‌های مردمی جهادی در صف واحد علیه جنگ تمام‌عیار اقتصادی در مقابل هیمنه اقتصادی دشمنان انقلاب اسلامی صف‌آرایی نموده و مدل مردم‌سالاری دفاعی هشت‌سال دفاع مقدس را با اقتضائات اقتصادی در صحنه دفاع از مرزهای اقتصادی جمهوری اسلامی ایران بازسازی کنند. در این میان سه نهاد انقلابی مردمی که در هشت‌سال دفاع مقدس نقش‌آفرینی برجسته‌ای داشتند، یعنی حوزه‌های علمیه، شورای سیاستگزاری ائمه جمعه و بسیج مستضفین برای پشتیبانی از تشکیل جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی، نقشه‌راه آن را تهیه و امضا کردند. الحمدلله تشکل‌های جهادی و انقلابی تاکنون چهار نشست ملی برگزار کرده‌اند. در نسشت اول برای اجرای اقتصاد مقاومتی با هم پیمان بستند تا الگویی الهام‌بخش از نظام اقتصادی اسلام را برای همه نیروهای مقاومت اسلامی به نمایش بگذارند. در نشست دوم، نقشه‌راه جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی به تایید این تشکل‌ها رسید. در نسشت سوم، مدل عملیاتی «مدل مردم‌سالاری اقتصادی دینی» را به عنوان چارچوب عملیاتی اقتصادی خود پذیرفتند، و در نسشت چهارم، کلیات برنامه‌ اجرایی مدل به تصویب مجمع عمومی تشکل‌های مردمی رسیده است که ان شاء‌الله با نصرت الهی گام در مسیر عملیاتی نمودن آن برمی‌دارند.

با توجه به آنکه تنها راه‌ برون‌رفت از مشکلات اقتصادی در گام دوم انقلاب اسلامی و نیز تنها ابزار مبارزه با دشمنان انقلاب در جنگ تمام‌عیار اقتصادی تحقق الگوی اقتصاد مقاومتی است، ضرورت دارد تا همه مردم، نهادهای انقلابی و حاکمیتی مواردی را مورد توجه جدی خود قرار دهند:

1.    معارف دینی در کنار تاکیدات امامین انقلاب و تجربه گذشته صحنه‌های مختلف، حاکی از آن است که در میدان مبارزه با هر مشکلی، حضور فعال و با بصیرت مردم راهگشای اصلی است. بنابراین خود مردم، نهادهای انقلابی و حاکمیتی باید زمینه حضور فعال همه مردم را در این کارزار فراهم کنند و موانع قانونی و ساختاری آن را برطرف نمایند.

2.    نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید تمام قوانین عرصه اقتصادی را براساس تفسیر رهبری معظم انقلاب از اقتصاد مقاومتی بررسی نمایند و قوانین معارض با تحقق اقتصادی را لغو و خلأهای قانونی را برطرف نمایند تا ریل‌گذاری مناسب برای تحقق اقتصاد مقاومتی فراهم شود.

3.    مفاسد اقتصادی در هر سطحی، به هر میزانی و در هر نقطه‌ای از ایران اسلامی ظلم به مردم بوده و مانع تحقق عدالت اقتصادی است. بنابراین قوه قضائیه باید قدرتمندانه با این پدیده ظالمانه مبارزه نماید و توجه داشته باشد که ریشه مفاسد اقتصادی با وجود ریل‌ها و ساختارهای اقتصادی فسادزا خشکانده نخواهد شد. از این‌رو برای خشکاندن ریشه مفاسد اقتصادی لازم است تا قوه قضائیه با هماهنگی با نمایندگان محترم مجلس، قوانین مناسب برای تغییر ریل‌های فاسد اقتصادی را وضع نمایند.

4.    همه مردم و تشکل‌های مردمی باید گفتمان انقلاب و اقتصاد مقاومتی را براساس تفسیر رهبری معظم انقلاب، گفتمان اصلی فضای انتخابات ریاست جمهوری آینده قرار دهند، بنابراین لازم است فهم صحیح از اقتصاد مقاومتی، داشتن برنامه اقتصادی تحولی براساس مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی و پرهیز از تفکرات اقتصاد لیبرال سرمایه‌داری که همه مشکلات اقتصاد جمهوری اسلامی ایران ناشی از چنین تفکری است، ملاک‌های ارزیابی کاندیداها قرار گیرد.

5.    نظام جمهوری اسلامی ایران در صدد تنظیم سیاست‌های کلی برنامه هفتم می‌باشد. لازم است متصدیان امر، سیاست‌های کلی تحولی را برای تغییر ریل‌های فاسد اقتصادی به ریل‌های مناسب با مؤلفه‌‌های اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار دهند تا در تنظیم و اجرای برنامه هفتم فاصله همه بخش‌های اقتصادی کشور نسبت به الگوی اقتصاد مقاومتی و مؤلفه‌های آن از بین برود و با عملیاتی شدن الگوی اقتصاد مقاومتی، دشمنان انقلاب طعم تلخ شکست را از جنگ اقتصادی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران را نیز بچشند.

در پایان به رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای اطمینان می‌دهیم که فرزندان شما با جهاد اقتصادی تمام داشته‌های علمی، گفتمانی و عملیاتی خود را برای تحقق کامل الگوی اقتصاد مقاومتی در ایران و شکست سخت دشمن در جنگ تمام‌عیار اقتصادی از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد و با دعا و تضرع به درگاه الهی برای آن رهبر فرزانه انقلاب اسلامی طول عمر و سلامتی را طلب نموده و امیدواریم که ایشان نیز ما را در انجام این مأموریت مهم مشمول دعای خوش فرمایید.                                     

   چهارمین مجمع عمومی تشکل‌های ملی مردم‌بنیان

                                                  14/12/1399                            

                                                                                                      

,

بسم الله الرحمن الرحیم

, بسم الله الرحمن الرحیم,

وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا سْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ لْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ للَّهِ وَعَدُوَّکُمْ (انفال60)

, وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا , , سْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ , , لْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ , , للَّهِ وَعَدُوَّکُمْ (انفال60),

هفت‌‌سال پیش، در 29 بهمن 1392 «اقتصاد مقاومتی به عنوان الگوی الهام‌بخش از نظام اقتصادی اسلام» از سوی رهبر معظم انقلاب برای مقابله با جنگ تمام‌عیار اقتصادی دشمنان علیه ملت ایران ابلاغ شد. ایشان با بیان مؤلفه‌هایی مانند مردم‌بنیان، عدالت‌محور، درون‌زا و برون‌گرا، رویکرد جهادی و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، هدف از آن را بهبود شاخص‌های مقاومت اقتصادی، استحکام درونی و قوی‌ شدن اقتصاد اعلام فرمودند. رهبر معظم با تبیین ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی، از سران قوا، سایر نهادهای حاکمیتی، بسیج، سایر اقشار مردم، به‌ویژه فعالان اقتصادی و نخبگان جامعه خواستند تا برای تحقق اقتصاد مقاومتی قیام کنند. به یقین می‌توان ادعا کرد که پس از پیروزی انقلاب تنها الگوی اقتصادی براساس مبانی اسلامی ارایه گردیده، الگوی اقتصاد مقاومتی است که در بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان تنها نسخه‌ شفا‌بخش مشکلات اقتصادی کشور معرفی شده است.

, . ,

گروه‌های جهادی و آتش‌به‌اختیار و برخی از مسئولین تلاش‌های فراوانی برای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام داده‌اند، ولی رهبر معظم انقلاب در ماه مبارک رمضان سال 1396در جمع اساتید دانشگاه‌ها اعلام فرمودند که در خصوص اقتصاد مقاومتی تلاش‌های زیادی صورت می‌گیرد، ولی اقتصاد مقاومتی پیش نمی‌رود؛ معلوم است در این میان گرهی وجود دارد که لازم است این گره شناسایی و رفع شود. در برابر مطالبه رهبری لازم بود تمام کسانی که دغدغه تحقق اقتصاد مقاومتی داشتند، برای جستجو و یافتن گره اصلی تلاش‌های جدی داشته باشند. چون به مصداق روایت امام صادق(ع) بدون شناخت گره اصلی و رفع آن، به‌رغم تمام تلاش‌های فعالان اقتصادی، آنان را از هدف دور می‌کند: «العامِلُ عَلى غَیرِ بَصیرَةٍ کالسّائرِ عَلى غَیرِ طَریقٍ ، فَلا یَزیدُهُ سُرعَةُ السَّیرِ إلاّ بُعدا»

, » ,

از این‌رو در پاسخ به مطالبه رهبری معظم، تشکل‌های ملی مردم‌بنیان تلاش‌هایی را برای شناسایی گره اصلی اقتصاد مقاومتی آغاز نمودند. نتیجه تلاش‌ها آن بود که اولا فهم و تبیین اقتصاد مقاومتی باید براساس تفسیر رهبری از آن صورت گیرد، نه براساس تفسیر سرمایه‌سالاری اقتصادی یا دولت‌سالاری اقتصادی، چراکه ارایه هر گونه تفسیر اشتباه از اقتصاد مقاومتی نتیجه‌اش به بیراهه‌بردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خواهد بود؛ ثانیا براساس مهمترین مؤلفه اقتصاد مقاومتی، یعنی مردم‌بنیانی، باید تمام تشکل‌های مردمی جهادی در صف واحد علیه جنگ تمام‌عیار اقتصادی در مقابل هیمنه اقتصادی دشمنان انقلاب اسلامی صف‌آرایی نموده و مدل مردم‌سالاری دفاعی هشت‌سال دفاع مقدس را با اقتضائات اقتصادی در صحنه دفاع از مرزهای اقتصادی جمهوری اسلامی ایران بازسازی کنند. در این میان سه نهاد انقلابی مردمی که در هشت‌سال دفاع مقدس نقش‌آفرینی برجسته‌ای داشتند، یعنی حوزه‌های علمیه، شورای سیاستگزاری ائمه جمعه و بسیج مستضفین برای پشتیبانی از تشکیل جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی، نقشه‌راه آن را تهیه و امضا کردند. الحمدلله تشکل‌های جهادی و انقلابی تاکنون چهار نشست ملی برگزار کرده‌اند. در نسشت اول برای اجرای اقتصاد مقاومتی با هم پیمان بستند تا الگویی الهام‌بخش از نظام اقتصادی اسلام را برای همه نیروهای مقاومت اسلامی به نمایش بگذارند. در نشست دوم، نقشه‌راه جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی به تایید این تشکل‌ها رسید. در نسشت سوم، مدل عملیاتی «مدل مردم‌سالاری اقتصادی دینی» را به عنوان چارچوب عملیاتی اقتصادی خود پذیرفتند، و در نسشت چهارم، کلیات برنامه‌ اجرایی مدل به تصویب مجمع عمومی تشکل‌های مردمی رسیده است که ان شاء‌الله با نصرت الهی گام در مسیر عملیاتی نمودن آن برمی‌دارند.

, . ,

با توجه به آنکه تنها راه‌ برون‌رفت از مشکلات اقتصادی در گام دوم انقلاب اسلامی و نیز تنها ابزار مبارزه با دشمنان انقلاب در جنگ تمام‌عیار اقتصادی تحقق الگوی اقتصاد مقاومتی است، ضرورت دارد تا همه مردم، نهادهای انقلابی و حاکمیتی مواردی را مورد توجه جدی خود قرار دهند:

, :,

1.    معارف دینی در کنار تاکیدات امامین انقلاب و تجربه گذشته صحنه‌های مختلف، حاکی از آن است که در میدان مبارزه با هر مشکلی، حضور فعال و با بصیرت مردم راهگشای اصلی است. بنابراین خود مردم، نهادهای انقلابی و حاکمیتی باید زمینه حضور فعال همه مردم را در این کارزار فراهم کنند و موانع قانونی و ساختاری آن را برطرف نمایند.

, .    , .,

2.    نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید تمام قوانین عرصه اقتصادی را براساس تفسیر رهبری معظم انقلاب از اقتصاد مقاومتی بررسی نمایند و قوانین معارض با تحقق اقتصادی را لغو و خلأهای قانونی را برطرف نمایند تا ریل‌گذاری مناسب برای تحقق اقتصاد مقاومتی فراهم شود.

, .    , . ,

3.    مفاسد اقتصادی در هر سطحی، به هر میزانی و در هر نقطه‌ای از ایران اسلامی ظلم به مردم بوده و مانع تحقق عدالت اقتصادی است. بنابراین قوه قضائیه باید قدرتمندانه با این پدیده ظالمانه مبارزه نماید و توجه داشته باشد که ریشه مفاسد اقتصادی با وجود ریل‌ها و ساختارهای اقتصادی فسادزا خشکانده نخواهد شد. از این‌رو برای خشکاندن ریشه مفاسد اقتصادی لازم است تا قوه قضائیه با هماهنگی با نمایندگان محترم مجلس، قوانین مناسب برای تغییر ریل‌های فاسد اقتصادی را وضع نمایند.

, .    , .,

4.    همه مردم و تشکل‌های مردمی باید گفتمان انقلاب و اقتصاد مقاومتی را براساس تفسیر رهبری معظم انقلاب، گفتمان اصلی فضای انتخابات ریاست جمهوری آینده قرار دهند، بنابراین لازم است فهم صحیح از اقتصاد مقاومتی، داشتن برنامه اقتصادی تحولی براساس مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی و پرهیز از تفکرات اقتصاد لیبرال سرمایه‌داری که همه مشکلات اقتصاد جمهوری اسلامی ایران ناشی از چنین تفکری است، ملاک‌های ارزیابی کاندیداها قرار گیرد.

, .    , .,

5.    نظام جمهوری اسلامی ایران در صدد تنظیم سیاست‌های کلی برنامه هفتم می‌باشد. لازم است متصدیان امر، سیاست‌های کلی تحولی را برای تغییر ریل‌های فاسد اقتصادی به ریل‌های مناسب با مؤلفه‌‌های اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار دهند تا در تنظیم و اجرای برنامه هفتم فاصله همه بخش‌های اقتصادی کشور نسبت به الگوی اقتصاد مقاومتی و مؤلفه‌های آن از بین برود و با عملیاتی شدن الگوی اقتصاد مقاومتی، دشمنان انقلاب طعم تلخ شکست را از جنگ اقتصادی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران را نیز بچشند.

, .    , .,

در پایان به رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای اطمینان می‌دهیم که فرزندان شما با جهاد اقتصادی تمام داشته‌های علمی، گفتمانی و عملیاتی خود را برای تحقق کامل الگوی اقتصاد مقاومتی در ایران و شکست سخت دشمن در جنگ تمام‌عیار اقتصادی از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد و با دعا و تضرع به درگاه الهی برای آن رهبر فرزانه انقلاب اسلامی طول عمر و سلامتی را طلب نموده و امیدواریم که ایشان نیز ما را در انجام این مأموریت مهم مشمول دعای خوش فرمایید.                                     

,

   چهارمین مجمع عمومی تشکل‌های ملی مردم‌بنیان

,

                                                  14/12/1399                            

,

                                                                                                      

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه