اخبار داغ

واکنش شهرداری تبریز به یک گزارش؛

مزار هیچ شهیدی در آرامستان ستارخان تخریب‌ نشده

مزار هیچ شهیدی در آرامستان ستارخان تخریب‌ نشده
شهردار منطقه ده تبریز گفت: قصد داریم با ایجاد فضای سبز در اطراف مزار شهدا، اهالی منطقه ضمن بهره مندی از فضای پارک، از حال و هوای معنوی قبور شهدا نیز بهره ببرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  بدنبال انتشار گزارش تبریز بیدار پیرامون وضعیت نامعلوم مزار شهدای آرامستان ستارخان، شهرداری تبریز به این موضوع واکنش نشان داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریز بیدار,

رسول وظیفه شناس شهردار منطقه ۱۰ با بیان اینکه شهدا ولی نعمت و تمام وجود ما هستند و همه ما مدیون آنها هستیم، خاطر نشان کرد: در عملیات احداث پروژه پارک ستارخان منطقه ایده لو هیچ گونه قبور شهدا تخریب نشده و نخواهد شد.

,

او با تاکید بر اینکه با وجود قبور مطهر شهدا فضای معنوی با عطر و بوی شهدا در این مکان ایجاد شده است، عنوان کرد: قصد داریم با ایجاد فضای سبز در این مکان، اهالی منطقه ضمن بهره مندی از فضای پارک، از حال و هوای معنوی قبور شهدا نیز بهره ببرند.

,

شهردار منطقه ۱۰ تبریز ضمن تاکید بر حفظ وضع موجود مزار شهدا اظهار کرد: به برکت همکاری اداره اوقاف و طبق هماهنگی که با بنیاد شهید داشته ایم، تقریبا هر ماه و با حضور خانواده های معظم شهدا به این مکان سرکشی می‌شود.

,

او با بیان اینکه شهدا مظهر و نماد مقاومت کشور هستند تصریح کرد: در راستای ارج نهادن به مقام شامخ شهدا، مقبره شهدای مدفون در آرامستان ستارخان و مرمت  قبور شخصیت های برجسته آرمیده با پیشرفت ۹۰ درصدی مقاوم سازی و ساماندهی شده اند.

,

همچنین ایرج شهین باهر شهردار کلانشهر تبریز نیز با اشاره به احداث پارک در محل آرامستان ستارخان تا خرداد ۱۴۰۰  گفت: پیش از این گورستان ستارخان در یکی از مناطق کم برخوردار تبریز به معضلی تبدیل شده بود که بهداشت و امنیت و آرامش اهالی منطقه را تهدید می کرد.

,

او یادآور شد: با همراهی و تعامل تمام مدیران شهری، امام جمعه محترم تبریز، دادستان و رئیس کل دادگستری استان احداث پارک ستارخان در قلب منطقه محروم طراحی شد که هم اکنون عملیات عمرانی آن در حال اجرا است.

,

شهردار تبریز مساحت پارک ستارخان را سه و نیم هکتار عنوان کرد و گفت: جای چنین پارکی در این منطقه بسیار خالی بود و اهالی مجبور بودند برای استفاده از فضای سبز به نقاط دوردست شهر سفر کنند و حال قطعا کاهش عبور و مرور شهری و ترافیک، از دستاوردهای احداث این پارک خواهد بود.

,

ایرج شهین باهر درباره کاربری های در نظر گرفته شده برای پارک ستارخان، گفت: در این پارک فضای بازی کودکان، زمین ورزشی، فضای فرهنگی و کتابخانه در دل فضای سبز احداث و به شهروندان عزیز منطقه تحویل داده می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه