اخبار داغ

گزارشی از یک مراسم عقد آسمانی؛

ازدواجی آسان در جوار حرم امام خمینی(ره)؛ از تهیه جهیزیه تا خانه بخت

ازدواجی آسان در جوار حرم امام خمینی(ره)؛ از تهیه جهیزیه تا خانه بخت
مراسم عقد ازدواج یک زوج جوان در حرم امام خمینی(ره) با حضور سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه و جمعی از مقامات لشگری و کشوری در فضایی آکنده از مهر و معنویت برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، همهمه و شوری خاص در یک روز زمستانی بهارگونه این بار در حرم امام راحل برقرار است و در گوشه‌ای حیاط حرم عده‌ای از جوانان با شور و شادی مثال زدنی مشغول چیدن سفره عقدی ساده‌اند که قرار است به میزبانی چشمان دو جوانی بیاید که آغاز زندگی مشترک خود را نزد پیر جماران آغاز می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

تیک تاک ثانیه‌ها خبر از یک مراسم عروسی ساده و دل انگیز می‌دهد، کم کم جمعیت میهمانان این مراسم باشکوه در حرم امام جمع می‌شوند و هر یک در لحظه ورود خود با دیدن این سفره عقد زیبا و با شکوه به دنبال عروس و دامادی می‌گردند که قرار است در این فضای معنوی آغاز زندگی مشترک خود را جشن بگیرند.

,

میهمانان یکی یکی وارد می‌شوند؛ میهمان ویژه این مراسم آسمانی سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در حالی که همه منتظر ورودش بودند در کنار جمعیت می‌ایستد و همه در انتظار خواندن خطبه عقد سکوت می‌کنند.

,

فواره‌های حوض‌های وسط حیاط حرم و صدای زیبای آب نیز موسیقی دل انگیز این روز زیبا شده است. در حالی که چشمان منتظر جمعیت ورود عروس و داماد را می‌کاود عاقد بر روی صندلی خود روبروی سفره عقد می‌نشیند و میهمانان  دور تا دور سفره ایستاده و نشسته با حالتی شورانگیز منتظر ورود عروس و دامادی هستند که بریده از همه زرق و برق‌های مادی و دنیوی این ازدواج ساده و زیبا را برای آغاز زندگی خود انتخاب کرده‌اند.

,

عروس و داماد وارد می‌شوند و روی صندلی‌های خود می‌نشینند، سفره سابیدن قند را به نیت بارش شیرینی و شادکامی به زندگی مشترک این زوج جوان بر روی سرشان می‌گیرند و عاقد شروع به خواندن خطبه عقد می‌کند، «زوجت موکلتی...» زمزمه عطرانگیز دعای مستمعین به آسمان می‌رسد و هر کس در این لحظه‌های باشکوه از خدا چیزی طلب می‌کند چون می‌دانند در هنگام جاری شدن خطبه عقد دعاها به استجابت نزدیک است. و بار سوم با صدای بله گفتن عروس خانم هلهله و شادی جمع به نشانه تائید این عقد آسمانی بلند می‌شود و بارش نقل و شیرینی بر سر این زوج جوان فضای این مراسم را شورانگیز می‌کند.

,

« باز بیا؛ نقره بکوب؛ طلا بریز… پولک بپاش...طره نور و غزل؛ به گل نشسته خنده‌هاش»

,

حالا این زوج جوان با ازدواجی آسان و معنوی و خاطره انگیز در جوار حرم امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در حالی روانه خانه بخت می‌شوند که خاطره این روز باشکوه برایشان تا آخر عمر زندگی مشترکشان باقی خواهد ماند و شور این ازدواج شیرین برای همه میهمانان همچون خاطره‌ای دل انگیز ثبت می‌شود.

,

اما سردار فدوی که میهمان ویژه این مراسم بود و از همان ابتدای مراسم عقد همچون پدری دلسوز در کنار این زوج جوان ماند و بعد هم هدیه‌ای به عروس خانم داد و همه از حضورش خوشحال بودند و دلشان می‌خواست نظر او را درباره چنین مراسمی بدانند بعد از تمام شدن مراسم عقد در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: ازدواج و کمک به بندگان نیازمند محبوب‌ترین کار در پیشگاه خداوند است و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیش از 42 سال است که در راستای خدمتگزاری به مردم این برنامه‌ها را انجام می‌دهد و اعتمادی که مردم و خیرین به سپاه دارند ما را به ادامه این راه خدمتگزاری استوار کرده است.

,

سردار فدوی هم مثل همه حاضران در این مراسم عقد باشکوه ابراز خوشحالی کرد و افزود: به مبارکی ایام رجب و ماه شعبانی که در پیش داریم و آن هم در آستانه بهار، بهترین کاری که می‌شد انجام شود، برگزاری مراسم عقد و ازدواج است آن هم مراسم عقدی که در جوار حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شود.

,

کنار سفره عقد آسمانی این زوج جوان البته خودروهای حامل 220 سری جهیزیه کامل آماده حرکت به منازل زوج‌های جوانی بود که به خاطر نداشتن جهیزیه زندگی مشترک آنها به تاخیر افتاده بود.  

,

جانشین فرمانده کل سپاه در این مورد هم گفت: در پنجمین مرحله کمک مومنانه اقدام ویژه‌ای انجام شده که براساس آن ۲۲۰ جهیزیه تهیه شده تا در میان افراد نیازمند توزیع شود که این جهیزیه‌ها از حرم مطهر امام راحل به دست عروس و دامادها خواهد رسید.

,

سردار احمد ذوالقدر فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا استان تهران هم ددر این مراسم گفت: تاکنون در مجموع یک‌هزار و 200 سری جهیزیه شامل اقلام ضروری مورد نیاز به نیازمندان اهداء شده و زندگی تازه‌ای را آغاز کرده‌اند.

,

مجید امیرعبداللهیان معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت سیدالشهدا علیه السلام استان تهران گفت: سپاه حضرت سیدالشهدا علیه السلام استان تهران این توفیق را داشت که در راستای اجرای فرامین و دستورات مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای رزمایش کمک مومنانه، پنجمین مرحله این رزمایش را در قالب اهدای ۲۲۰ سری جهیزیه و همچنین پنج هزار بسته معیشتی به نیازمندان برگزار کردیم.

,

وی خاطرنشان کرد: این رزمایش برای نیازمندانی است که در سطح شهرستان‌های استان تهران زندگی می‌کنند و در این رزمایش مجموعه‌هایی مانند سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، فرمانداری‌ها و بسیج به سپاه حضرت سیدالشهدا علیه السلام استان تهران کمک کرده‌ تا نیازمندان شناسایی شوند و این اقلام به دست آنها برسد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه