اخبار داغ

امام جمعه شیراز در اولین نشست فعالان بین‌المللی؛

فراموش نکردن اصالت ایرانی و مسلمانی اولین شرط فعالیت در عرصه بین‌المللی/ خدا ترسی لازمه تبلیغ رسالت الهی است

فراموش نکردن اصالت ایرانی و مسلمانی اولین شرط فعالیت در عرصه بین‌المللی/ خدا ترسی لازمه تبلیغ رسالت الهی است
آیت الله دژکام گفت: اگر می‌خواهیم تبلیغ رسالت الهی کنیم باید ویژگی اول ما ترس از خدا باشد و جز این انسان در خدمت دشمنان خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سرویس فرهنگ و اندیشه دینی شیرازه، آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده رهبر انقلاب در استان فارس پیش از ظهر امروز در اولین نشست فعالان بین المللی گفت: همانطور که مسلم است اگر فکری و سخن حقی در جایی است، باید تبلیغ شود و در قرآن کریم از کسانی که تبلیغ ارزش های دینی و رسالات الهی می کنند یاد شده است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
وی افزود: مسائل مربوط به تبلیغ و پیام‌رسانی مشکلاتی همیشه داشته و ابراز می‌خواهد و مشکلاتی که مانع اقدام هستند، برطرف شود.
,
 
,
آیت الله دژکام با بیان اینکه در تبلیغ رسالت های الهی مخالفان در ابتدا تهدید می کنند، اظهار داشت: خداوند متعال در خصوص کسانی که حمل این رسالت می کنند، ویژگی آن ها را ترس در مقابل خداوند و شجاعت در برابر دشمنان معرفی می کند؛ مصداق این حرف در روزگار ما زیاد است. 
,
 
,
وی به تشکیل بعضی از نهادهای بین المللی بعد از جنگ جهانی دوم اشاره کرد و گفت: کسانی که پیروز شدند اساسی را برای حکومت بر دنیا چیدند. 
,
 
,
به گفته امام جمعه شیراز ناکارآمدی مجموعه‌های بین المللی اثبات شده است و مسلما غیر کسانی که در جنگ جهانی دوم پیروز شدند کسی نمی تواند سخنی را مطرح کند. 
,
 
,
آیت الله دژکام تصریح کرد: اگر می خواهیم تبلیغ رسالت الهی کنیم باید ویژگی اول ما ترس از خدا باشد و جز این انسان در خدمت دشمنان خواهد بود. 
,
 
,
اولین شرط فعالیت در عرصه بین‌المللی فراموش نکردن اصالت ایرانی و مسلمانی است
, اولین شرط فعالیت در عرصه بین‌المللی فراموش نکردن اصالت ایرانی و مسلمانی است,
 
,
وی نهادهای فرهنگی را در خدمت صاحبان قدرت و سلطه دانست و اضافه کرد: یک حرّیت و آزاد اندیشی برای خودمان باید فرض کنیم و در تفکر و اندیشه مبلغین باید مستقل باشند؛ اولین شرط فعالیت در عرصه بین المللی این است که اصالت ایرانی و مسلمانی خودمان را با هیچ چیزی عوض نکنیم.
,
 
,
به گفته تولیت آستان احمدابن موسی(ع) وقتی با مجموعه بزرگ جهانی روبرو می شویم مطرح می شود که ابزار رویارویی را نداریم و احساس ضعف می کردیم اما در کار بین المللی مانند حج از هر ملیتی در مناسک حضور دارند، اوایل حضرت ابراهیم(ع) با پسرش بود اما اکنون شکوه در مراسم حج وجود دارد. 
,
 
,
نماینده رهبر انقلاب در استان فارس تصریح کرد: امروز صدای حضرت ابراهیم(ع) در گوش تمامی جهانیان است و بدون قدرت خداوند برای انتقال این پیام امکان پذیر نمی‌شد؛ وقتی بدانیم همه چیز در دست خداوند است، کار ها به پیش می رود و ما در حد تکلیف و توان کار را انجام می دهیم. 
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه این حرکتی که رخ داده برای این است که بتوانیم حرف خودمان را به عنوان مسلمان ایرانی منتقل کنیم گفت: این توانمندی در کشور ما برای شیراز از خیلی شهرهای دیگر کشور با توجه به ظرفیت و سابقه تاریخی بیشتر است.
,
 
,
امام جمعه شیراز افزود: این ظرفیت را با هم افزایی به جایی برسانید که نقش آفرینی خودتان را داشته باشید و جواب بگیرید. 
,
 
,
آیت الله دژکام با بیان اینکه در عرصه تمدن گذشته ما، صدای سعدی ما عالم را گرفته است و این توانمندی چرا صدای ما امروز این طور منتقل نشود؟ گفت: امروز نگوییم ابزار کم داریم، اگر ظرفیت ها را فعال کنیم صدای ما در جهان می رود.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه