اخبار داغ

رئیس نظام پزشکی مشهد مطرح کرد؛

لحظات طلایی برای مهار کرونای انگلیسی در مشهد/ از پیش فروش بلیت‌های نوروزی جلوگیری شود

لحظات طلایی برای مهار کرونای انگلیسی در مشهد/ از پیش فروش بلیت‌های نوروزی جلوگیری شود
بیرجندی نژاد گفت: اقدامات و تصمیماتی که در خصوص ویروس کرونای انگلیسی گرفته می‌شود بسیار حائز اهمیت است زیرا در این زمان که هنوز ویروس به صورت گسترده در جامعه پخش نشده است، می‌توان با قرنطینه دقیق از انتشار آن جلوگیری کرد اما در صورت شیوع گسترده، ایزوله کردن افراد نیز دیگر تأثیری در مهار آن نخواهد گذاشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی بیرجندی نژاد، رئیس نظام پزشکی مشهد در گفت‌وگوی تفصیلی با صبح توس، اظهار کرد: طی یک سال گذشته و با شیوع ویروس کرونا در خراسان رضوی، شاهد 3 پیک کرونایی در این استان بودیم که متأسفانه هر موج نسبت به موج گذشته از لحاظ تعداد مبتلایان و تلفات رشد داشت. همچنین با توجه به اینکه پیش بینی می‌شد در پایان سال یا اوایل سال آتی شاهد شروع موج چهارم کرونا در کشور و خراسان رضوی باشیم و از آن مهم‌تر با توجه به ورود ویروس کرونای انگلیسی به مشهد که سرعت و قدرت بیشتری نسبت به نوع‌های گذشته خود دارد و می‌تواند تمام گروه‌های سنی را درگیر کند، خطر موج چهارم کرونا به صورت جدی مطرح است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

موج چهارم کرونا در کمین مشهد

, موج چهارم کرونا در کمین مشهد, موج چهارم کرونا در کمین مشهد,

وی افزود: برای مبارزه با کرونا دو راه بیشتر نداریم؛ یک واکسیناسیون گسترده جامعه است که جا دارد از اینجا از تمام مسئولان درخواست کنیم که تمام تلاش خود را برای تهیه یا خرید این واکسن به کار بگیرند تا در اسرع وقت این واکسن در اختیار همگان قرار گیرد و راه دوم مبارزه با کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است که یک طرف این موضوع قطعاً مردم هستند که باید تا نابودی این ویروس تمامی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

,

بیرجندی نژاد ضمن اشاره به اینکه موج چهارم کرونا در کمین مشهد است، ادامه داد: ساده‌انگاری کرونا می‌تواند موج چهارم بسیار خطرناکی از کرونا را در کشور راه بیاندازد از این رو متأسفانه در خوزستان شاهد آن هستیم که به دلیل بیماری‌زایی شدید ویروس جدید و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم، این منطقه دچار بحرانی شده که مشکلات عدیده‌ای را برای مردم و سیستم بهداشت و درمان ایجاد کرده است.

,

ضرورت وضع قوانین بازدارنده برای جلوگیری از موج چهارم کرونا

, ضرورت وضع قوانین بازدارنده برای جلوگیری از موج چهارم کرونا, ضرورت وضع قوانین بازدارنده برای جلوگیری از موج چهارم کرونا,

رئیس نظام پزشکی مشهد تصریح کرد: فاکتورهای متعددی را باید از لحاظ قانونی در نظر بگیریم و پروتکل‌ها بهداشتی را جدی بگیریم از این رو با توجه به اینکه به ایام نوروز و سفرهای نوروزی نزدیک می‌شویم و تقاضا برای سفر به مشهد بالا می‌رود و علی‌رغم اینکه ورود مسافران از طریق ماشین‌های شخصی به مشهد در ایام نوروز ممنوع شده است، اما این موضوع کافی نیست زیرا هر ترددی باعث گسترش بیماری می‌شود.

,

, ,

از پیش فروش بلیت‌های نوروزی جلوگیری شود

, از پیش فروش بلیت‌های نوروزی جلوگیری شود, از پیش فروش بلیت‌های نوروزی جلوگیری شود,

وی تأکید کرد: متأسفانه در حال حاضر بلیت‌های مختلف برای سفر به مشهد در ایام نوروز به صورت عادی به فروش می‌رسد که این امر می‌تواند زنگ خطر جدی برای مشهد باشد لذا ما به‌عنوان نظام پزشکی مشهد درخواست داریم تا پروتکل‌های بهداشتی در این ایام حساس به صورت کامل رعایت شود و مردم از سفرهای غیرضروری و حضور در دورهمی ها و مهمانی جدا خودداری کنند و این چند ماه آینده را که امیدواریم بحث واکسیناسیون همگانی انجام شود، پروتکل‌های بهداشتی را جدی‌تر رعایت کنند.

,

محدودیت‌های نوروزی به سفرهای جاده‌ای خلاصه نشود

, محدودیت‌های نوروزی به سفرهای جاده‌ای خلاصه نشود, محدودیت‌های نوروزی به سفرهای جاده‌ای خلاصه نشود,

بیرجندی نژاد یادآور شد: تست PCR کرونا می‌تواند تا حدودی در شناسایی مبتلایان کمک کند اما این نوع تست منفی کاذب دارد بدین معنی که در صورت منفی بودن این تست نمی‌توانیم به صورت قطعی بگوییم که فرد به کرونا مبتلا نشده است و این تست‌ها پیش از سفرهای ضروری باید از افراد گرفته شود اما متأسفانه اغلب سفرها غیرضروری است از این رو ما پیشنهاد داریم در مرحله اول محدودیت‌ها برای انواع سفرها در نظر گرفته شود و این محدودیت‌ها به سفرهای جاده‌ای خلاصه نشود و حتماً در صورت نیاز به سفرهای ضروری، تست‌های PCR می‌تواند تا حدود زیادی در شناسایی افراد مبتلا به ما کمک کند.

, PCR, PCR,

رئیس نظام پزشکی مشهد در پاسخ به این سؤال که عملکرد ستاد ملی مقابله با کرونا را طی یک سال گذشته را چگونه ارزیابی می‌کنید و به آن چه نمره‌ای می‌دهید، گفت: نمره دادن به عملکرد این ستاد بسیار سخت است زیرا اگر در عملکرد این ستاد برای کنترل و مقابله با کرونا ضعف‌هایی مشاهده می‌شود بخشی از این ضعف‌ها به نظام پزشکی نیز مربوط است اما در چند بخش منتقد جدی ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

,

انتقاد نظام پزشکی مشهد از عملکرد ستاد ملی مقابله با کرونا

, انتقاد نظام پزشکی مشهد از عملکرد ستاد ملی مقابله با کرونا , انتقاد نظام پزشکی مشهد از عملکرد ستاد ملی مقابله با کرونا ,

وی عنوان کرد: اولین بخشی که به آن نقد جدی داریم، بخش اطلاع‌رسانی و آمار است زیرا در این بخش از ابتدا به خوبی عمل نشده است و باعث شده اهمیت موضوع به میزان کافی در بین مردم جا نیفتد و خطر و جدیت این موضوع به‌درستی احساس نشود، از این رو باید خطرهای جدی این بیماری را به مردم گوشزد کنیم که البته به‌تازگی کارهای آماری بهتری در حال انجام است؛ از طرف دیگر در بخش آموزش‌های عمومی نیز ضعیف عمل کرده‌ایم و متأسفانه اطلاعات اشتباهی که در فضای مجازی در اختیار مردم قرار می‌گیرد در بسیاری از موارد باعث گمراهی مردم شده است.

,

بیرجندی نژاد در خصوص انتقادها پیرامون نحوه قرنطینه مبتلایان به کرونای انگلیسی در مشهد، اظهار کرد: نکته‌ای که در خصوص قرنطینه افراد بسیار مهم است، این است که حتماً از تمام افرادی که به نوعی با مبتلایان در ارتباط بوده‌اند، سریعاً تست گرفته شود و ارتباط فرد مبتلا به دیگر افراد منقطع شود لذا این انقطاع می‌تواند در هرجایی اتفاق بیفتد، به شرطی که ما نظارت کامل و دقیقی بر نحوه قرنطینه افراد داشته باشیم که پروتکل‌های بهداشتی رعایت شوند.

,

قرنطینه بیماران کرونایی در مراکز درمانی و نقاهتگاه‌ها بهتر انجام می‌شود

, قرنطینه بیماران کرونایی در مراکز درمانی و نقاهتگاه‌ها بهتر انجام می‌شود, قرنطینه بیماران کرونایی در مراکز درمانی و نقاهتگاه‌ها بهتر انجام می‌شود,

رئیس نظام پزشکی مشهد بیان کرد: قرنطینه و نگهداری از بیماران کرونایی در مراکز درمانی و نقاهتگاه‌ها بهتر انجام می‌شود اما به دلیل اینکه اکثر افراد از ماندن در این مناطق امتناع می‌کنند، افرادی که امکانات ایزوله کردنشان در منازل وجود دارد به خانه هدایت می‌شوند اما نکته قابل توجه این است که حتماً این فرد با دیگر افراد ارتباط نداشته باشد.

,

, ,

لحظات طلایی برای مهار کرونای انگلیسی در مشهد

, لحظات طلایی برای مهار کرونای انگلیسی در مشهد, لحظات طلایی برای مهار کرونای انگلیسی در مشهد,

وی افزود: اقدامات و تصمیماتی که در خصوص ویروس کرونای انگلیسی گرفته می‌شود بسیار حائز اهمیت است زیرا در این زمان که هنوز ویروس به صورت گسترده در جامعه پخش نشده است، می‌توان با قرنطینه دقیق از انتشار آن جلوگیری کرد اما در صورت شیوع گسترده، ایزوله کردن افراد نیز دیگر تأثیری در مهار آن نخواهد گذاشت.

,

بیرجندی نژاد اشاره کرد: زمانی که 5 یا 6 نفر مبتلا به کرونای انگلیسی در مشهد شناسایی می‌شوند این بدان معنی است که ویروس در جامعه منتشر شده و می‌توانیم بگوییم تنها 6 نفر را شناسایی کرده‌ایم زیرا امکان دارد بسیاری از افراد این ویروس را بدون علامت دریافت کنند در حالی که ناقل آن هستند و می‌توانند به دیگر افراد نیز انتقال دهند اما نکته قابل توجه این است که هرچه در زمان کنونی سختگیری‌های بیشتری انجام شود در آینده با مشکلات کمتری مواجه می‌شویم.

,

رئیس نظام پزشکی مشهد با اشاره به سال سخت جامعه پزشکی و شهادت ده‌ها پزشک و پرستار در خراسان رضوی بر اثر کرونا، گفت: با توجه به اینکه جامعه پزشکی بیشترین درگیری را با ویروس کرونا دارد این امر باعث می‌شود که ما در محیط کار سخت و دشوار مجبور به فعالیت شویم از این رو رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استرس احتمال هر لحظه ابتلا به این ویروس برای فرد و خانواده او، بُعد روانی سنگینی ایجاد کرده است.

,

وی تصریح کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی بار مالی فراوانی را به سیستم بهداشت و درمان کشور و مخصوصاً بخش خصوصی وارد کرده است بنابراین تهیه و در اختیار قرار دادن اقلام حفاظتی به جامعه پزشکی می‌تواند مؤثر باشد. از طرف دیگر هرچه سریع‌تر بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم، قطعاً بزرگ‌ترین خدمت را به جامعه پزشکی انجام داده‌ایم.

,

پرداخت مالیات توسط جامعه پزشکی نسبت به دیگر اصناف منظم‌تر است

, پرداخت مالیات توسط جامعه پزشکی نسبت به دیگر اصناف منظم‌تر است, پرداخت مالیات توسط جامعه پزشکی نسبت به دیگر اصناف منظم‌تر است,

رئیس نظام پزشکی مشهد عنوان کرد: نظام پزشکی در خصوص دریافت مالیات از پزشکان وظیفه مستقیمی ندارد و این بحثی است بین پزشک و سازمان مالیاتی اما ما به‌عنوان تنظیم کننده روابط بین همکاران و سازمان‌ها می‌توانیم به این موضوع ورود پیدا کنیم از این رو طبق آمار، پرداخت مالیات توسط جامعه پزشکی نسبت به دیگر صنوف منظم تر است.

,

وی عنوان کرد: منکر این نمی‌شویم که همانند دیگر صنوف امکان دارد افرادی باشند که از پرداخت مالیات سر باز زنند و علی‌رغم درآمدهای نجومی‌شان فرار مالیاتی داشته باشند، اما در خصوص غالب جامعه پزشکان باید بگویم که جامعه پزشکی یکی از منظم‌ترین‌ها در بحث پرداخت مالیاتی است زیرا یک عده از پزشکان که کارمند دولت به حساب می‌آیند پیش از دریافت حقوقشان مالیات خود را می‌پردازند و از طرف دیگر پزشکانی که به صورت خصوصی مشغول به فعالیت هستند نیز دارای پرونده‌های مالیاتی مشخص هستند که امکان فرار مالیاتی آن‌ها بسیار پایین آمده است.

,

, ,

معوقات بیمه‌ها به پزشکان کاهش یافت

, معوقات بیمه‌ها به پزشکان کاهش یافت, معوقات بیمه‌ها به پزشکان کاهش یافت,

بیرجندی نژاد ضمن اشاره به معوقات پرداختی بیمه‌ها به پزشکان گفت: با توجه به شرایطی که به دلیل شیوع کرونا در کشور ایجاد شد، باعث شد تا میزان قابل توجهی از خدمات پزشکی کاهش یابد از این رو میزان هزینه‌ها و مطالباتی که بیمارستان‌های خصوصی و دولتی از بیمه‌ها پیدا می‌کردند، کاهش یابد و این موضوع فرصتی را برای بیمه‌ها ایجاد کرد که آن عقب‌افتادگی که در بحث پرداخت معوقات پزشکان ایجاد شده بود را جبران کنند.

,

رئیس نظام پزشکی مشهد یادآور شد: در حال حاضر فاصله 15 ماهه پرداخت معوقات پزشکان توسط بیمه‌های پایه مانند تأمین اجتماعی و خدمات درمانی بهبود یافته و به زیر 6 ماه رسیده است منتهی هنوز برخی بیمه‌های تکمیلی معوقات خود را پرداخت نکرده‌اند.

,

تصویب آیین‌نامه اخلاق پزشکی در سازمان نظام پزشکی کل کشور

, تصویب آیین‌نامه اخلاق پزشکی در سازمان نظام پزشکی کل کشور , تصویب آیین‌نامه اخلاق پزشکی در سازمان نظام پزشکی کل کشور ,

وی تأکید کرد: سال گذشته آیین‌نامه اخلاق پزشکی در سازمان نظام پزشکی کل کشور به تصویب رسید و کمیسیون‌های اخلاق پزشکی هم در تهران و هم در شهرستان‌ها ایجاد و فعال شده‌اند و به موضوعاتی در این خصوص رسیدگی می‌کند. اما نکته قابل توجه این است که همیشه اخلاق پزشکی به‌عنوان ارائه خدمات رایگان و اقدامات خیرخواهانه خلاصه شده است که البته به دلیل اینکه بحث پزشکی دارای قداست خاصی است و نباید آلوده مسائل مادی شود اما به نظر من اگر پزشکی خدماتش را به بهترین شکل و کیفیت ارائه دهد اخلاق پزشکی را رعایت کرده و به طور خلاصه برای بیمارش کم نگذارد.

,

بیرجندی نژاد افزود: با این وجود با توجه به شرایط اقتصادی کشور بحث ارائه خدمات پزشکی به صورت خیرخواهانه نیز از درجه اهمیت بالایی برخوردار است اما لازمه این امر این است که مسئولان امر نیز به حوزه پزشکی نگاه مادی نداشته باشند بدین معنی که مسئولان ما با جامعه پزشکی مانند دیگر صنوف برخورد نکنند و آن را یک فعالیت اقتصادی صرف نپندارند.

,

رئیس نظام پزشکی مشهد خاطر نشان شد: امیدواریم روزی برسد که بیماران ما بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای خدمات پزشکی خود را دریافت کنند اما لازمه این اتفاق حضور بیمه‌های قدرتمند ‌است که بتوانند هزینه‌های خدمات درمانی را به طور کامل پرداخت کنند اما در حال حاضر سازمان‌های بیمه‌ای ما به‌عنوان مثال از حق ویزیت یک پزشک متخصص که چیزی حدود 61 هزار تومان است، فقط 10 هزار تومان پرداخت می‌کند؛ بنابراین، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که مراوده مالی بین پزشک و بیمار کم شود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه