اخبار داغ

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی اعلام کرد

کاشت ۶۲۰۰ نهال به یاد و نیت شهدا در استان مرکزی

کاشت ۶۲۰۰ نهال به یاد و نیت شهدا در استان مرکزی
کریمی گفت: از سال گذشته نهضت درخت کاری با یاد و نیت شهدا به برکت برگزاری کنگره شهدای استان شروع شد که در طی چندین مرحله در سطح استان ۶۲۰۰ نهال کاشته شد و همه دستگاه ها و گروه های مردمی برای انجام این اقدام نیکو پای کار آمدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس عصر امروز در حاشیه اجرای طرح "نهال هم عهدی با شهدا " در مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان مرکزی گفت: کاشت درخت یکی از سنت های نیکو و اقدامات موثر است که علاوه بر اینکه از توصیه های دینی و فرهنگی می باشد در ابعاد گوناگون می تواند بسیار آثار و برکات زیادی برای مردم و جامعه داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
کریمی اظهار کرد: خوشبختانه به برکت فرهنگ دینی و انقلابی کاشت نهال به یاد شهدا از چندین سال گذشته در حال انجام است که می تواند در راستای گرامیداشت یاد شهدا و زنده نگه داشتن نام بزرگ مردان ایران زمین و افتخار آفرینان بسیار موثر باشد.
,
 
,
وی ادامه داد: از سال گذشته نهضت درخت کاری با یاد و نیت شهدا به برکت برگزاری کنگره شهدای استان شروع شد که در طی چندین مرحله در سطح استان ۶۲۰۰ نهال کاشته شد و همه دستگاه ها و گروه های مردمی برای انجام این اقدام نیکو پای کار آمدند.
,
 
,
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: در سال گذشته به خوبی شاهد استقبال بی نظیر مردم از نهضت درختکاری به یاد شهدا بودیم که حتی برخی از خانواده ها در خانه ها ، باغ ها و زمین های کشاورزی خود این اقدام را انجام دادند که همه اینها به برکت فرهنگ دینی و انقلابی است.
,
 
,
وی ادامه داد: امسال با توجه به قرار گرفتن در چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان مرکزی برنامه ها و اقدامات خوبی در حوزه ها و عرصه های مختلف انجام و عملیاتی شد که امروز در آستانه هفته درختکاری کاشت نهضت نهال کاری در دستور کار ستاد گرامیداشت چهل سالگی قرار گرفته است.
,
 
,
کریمی اظهار کرد: یکی از طرح های در این راستا طرح "نهال هم عهدی با شهدا" است که به مناسبت روز درختکاری و در قالب برنامه های ستاد چهل سالگی دفاع مقدس استان در مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان مرکزی اجرا شد. 
,
 
,
وی افزود: این طرح به طور متمرکز در سطح استان به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان مرکزی و در ادامه نهضت کاشت نهال توسط کنگره شهدای استان مرکزی انجام می شود.
,
 
,
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: در اراک با توجه به وجود موزه دفاع مقدس ۴۰ نهال در این مرکز فرهنگی با حضور خانواده معظم شهدا، استاندار محترم مرکزی و مسئولین به شکل محدود برگزار شد که در سایر شهرستان ها مکان هایی پیش بینی شده و این طرح انجام می شوند.
,
 
,
کریمی ادامه داد:خوشبختانه در راستای نهضت درختکاری تاکنون گروه های جهادی و مردمی زیادی در سطح استان اعلام آمادگی کرده اند که فعالیت های درختکاری خود را با نام و نیت شهدا انجام می دهند که عمده فعالیت آنها در مناطق روستایی و کم برخوردار بود و این اقدام اگر به یک فرهنگ قالب تبدیل شود قطعا آثار و برکات بسیار فراوانی خواهد داشت.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: امروز برای شناساندن فرهنگ دفاع مقدس و معرفی شهدا به عنوان الگوهایی برتر به نسل جوان و نوجوان نیازمند ابتکار عمل هستیم که باید از همه ظرفیت ها برای فعال سازی استعدادها به کارگیری کنیم و کاشت نهال به نام و نیت شهدا قطعا اقدامی همراه با ابتکار عمل است که فواید بسیار زیادی خواهد داشت.
,
 
,
انتهای پیام 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه