اخبار داغ

سخنگوی علوم پزشکی یزد:

تاکنون ۱۵۱۰ یزدی به علت کرونا فوت کرده‌اند/ تشخیص قطعی ۱۱ بیمار کرونای انگلیسی در یزد

تاکنون ۱۵۱۰ یزدی به علت کرونا فوت کرده‌اند/ تشخیص قطعی ۱۱ بیمار کرونای انگلیسی در یزد
سلمانی سخنگوی علوم پزشکی یزد با اشاره به تشخیص قطعی 11 بیمار کرونای انگلیسی در یزد، گفت: تاکنون 1510 یزدی به علت کرونا فوت کرده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم سلمانی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا در استان یزد تاکنون متأسفانه 1510 نفر جان خود را به علت ابتلا به این بیماری منحوس از دست داده‌اند، گفت: در طول یکسال گذشته 75 هزار و 666 در یزد نمونه‌گیری کرونا شده‌اند که از این تعداد 30 هزار و 91 نفر نمونه آنها مثبت تشخیص داده شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

سخنگوی علوم پزشکی یزد به وضعیت کنونی بیمارستان‌های استان یزد اشاره و اضافه کرد: در حال حاضر 144 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد مشکوک به کرونا تشخیص داده شدند که از این تعداد 41 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

,

وی با بیان اینکه تا روز گذشته 11 نفر در استان یزد به‌صورت قطعی به کرونای انگلیسی مبتلا شدند، خاطرنشان کرد: این افراد از شهرستان‌های یزد، خاتم، اردکان و میبد بودند که به کرونای انگلیسی مبتلا شدند.

,

سلمانی اضافه کرد: بستری بیماران کرونای انگلیسی نسبت به دیگر بیماران کرونایی جدا بستری و تحت درمان قرار می‌گیرند و همه افرادی که با این مبتلایان کرونای انگلیسی در استان در ارتباط بودند، قرنطینه شدند.

,

سخنگوی علوم پزشکی یزد با اشاره به اینکه متأسفانه طی روزهای گذشته میزان رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در استان کاهش پیداکرده است، افزود: طبق آخرین آمار، میزان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی 49 درصد و استفاده از ماسک در استان 58 درصد است که کمترین میزان طی مدت‌های اخیر است.

,

وی ادامه داد: با توجه به شیوع کرونای انگلیسی در استان، میزان رعایت پروتکل‌ها به همین میزان باشد امکان دارد که روزها و هفته‌های آینده شاهد جهش ناگهانی مبتلایان در استان باشیم و شرایط به نحوی پیش برود که موج چهارم شدیدتر باشد.

,

انتهای پیام/خ

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه