اخبار داغ

در ستاد کرونا استان زنجان مطرح شد؛

خطر افزایش کرونا در 4 شهرستان استان زنجان

خطر افزایش کرونا در 4 شهرستان استان زنجان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: با توجه به مشاهده افزایش تست‌های مثبت کرونا در 4 شهرستان ابهر، خدابنده، خرمدره و طارم، هشدار خطر ویروس کرونا در این شهرستان‌ها بیش از پیش احساس می‌شود ه نیازمند توجه بیشتر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; پرویز قزلباش امروز در ستاد کرونای استان زنجان اظهار داشت: روزانه حدود ۱۷۰۰ تست کرونا در این استان گرفته می‌شود میزان مثبت تست‌ها در شهرستان‌های ابهر، خدابنده، خرمدره و طارم به ترتیب 15 ، 10 ، 22 و 15 درصد رسیده است و شاهد رفتار عجیب ویروس کرونا در شهرستان خرمدره هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان مثبت شدن تست‌هایpcr در مجموع به ۱۳ درصد رسیده که نیازمند مراقبت‌ها و نظارت‌های ویژه در روزهای پایانی سال است.

,

قزلباش با بیان اینکه دانشگاه علوم‌پزشکی استان، نیازمند تامین نیروهای تخصصی در شهرستان‌ها و افزایش تعداد مراکز ۱۶ ساعته سرپایی است، افزود: برای پیشگیری از آغاز موج چهارم کرونا باید رهگیری بیماران و انجام تست‌های کرونا بیشتر شود و با توجه به همکاری بسیار خوب سپاه انصارالمهدی(عج) و بسیج استان در زمینه نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی امید است این نظارت‌ها در روزهای پایانی سال روند صعودی به خود بگیرد.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه هم‌اکنون به طور واضح شاهد کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان هستیم، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی موارد به کمتر از ۷۰ درصد رسیده است که خطر بسیار جدی به شمار می‌رود.

,

وی با بیان اینکه علی‌رغم تلاش وزارت بهداشت، واکسیناسیون گسترده و وسیع فعلا امکان‌پذیر نیست، اظهار داشت: واکسیناسیون کرونا با یک برنامه خاصی پیش می‌رود اما انتظار می‌رود نظام پزشکی شهرستان زنجان در بحث نظارت بر مجموعه جامعه پزشکی، همراهی بیشتری داشته باشد تا نظارت‌ها توسط دانشگاه علوم‌پزشکی استان در این زمینه عملیاتی‌تر عمل شود.

,

*‌ صدور 35 هزار و 660 جریمه تردد شبانه

, *‌ صدور 35 هزار و 660 جریمه تردد شبانه, *‌ صدور 35 هزار و 660 جریمه تردد شبانه,

سردار رحیم جهانبخش، فرمانده انتظامی استان زنجان نیز با تاکید بر اینکه ممنوعیت تردد شبانه از ساعت 21 تا 3 کماکان به قوت خود باقی است، گفت: از ابتدای دی‌ماه تاکنون بیش از ۳۵ هزار و ۶۶۰ مورد جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای رانندگانی که در ساعات ممنوعیت، تردد داشته‌اند صادر شده است.

,

وی با اشاره به تعطیلی چند ماهه اصناف زنجانی به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: اکنون از رونق اقتصادی بازار زنجان خرسندیم اما بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط متصدیان واحدهای صنفی و همشهریان حائز اهمیت است.

,

جهانبخش خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌ها و بازرسی‌های روزانه، درصد استفاده از ماسک در سطح اماکن عمومی استان مناسب است اما رعایت پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای صنفی توسط متصدیان ضعیف‌تر از شهروندان است که دانشگاه علوم‌ پزشکی استان به عنوان متولی باید به این موضوع، دقت‌نظر داشته باشد.

,

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، چگالی افراد در سطح بازار بیشتر خواهد شد و اگر به یک مرحله‌ای برسد ممکن است با دستور ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، ناچار به اعمال محدودیت‌هایی شویم.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه