اخبار داغ

معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت؛

آمار تولید مرغ در فارس واقعی نیست/ بیش از ٨ میلیون قطعه در فارس جوجه‌ریزی شده است

آمار تولید مرغ در فارس واقعی نیست/ بیش از ٨ میلیون قطعه در فارس جوجه‌ریزی شده است
رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان با بیان اینکه جوجه ریزی در اکثر استان‌ها، مازاد بر نیاز انجام و مرغ تولید شده به سایر استان‌ها صادر هم می‌شود، گفت: اعدادی که در واقعیت وجود دارد با میزان تولیدی که اعلام می‌شود متفاوت است بر همین اساس آمار تولید مرغ در فارس واقعی نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سرویس اقتصادی شیرازه، عباس تابش امروز ۱۴اسفند در جلسه کارگروه تنظیم بازار فارس، به چالش ها و مشکلات ایجاد شده در بازار مرغ اشاره کرد و گفت: مصوبه قیمت مرغ زنده ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان نیست بلکه ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان است، ما ۱۰ درصد افزایش را به اختیار استان‌ها گذاشتیم اما همه استان‌ها اعلام کردند که این اختیار از استان‌ها برداشته و یک نسخه برای کل کشور جواب می‌دهد و نهایتا قیمت مرغ زنده در کل کشور به ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان برسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
وی با بیان اینکه قیمت مرغ بر اساس ۵۰ درصد نهاده آزاد و ۵۰ درصد کنجاله دولتی تعیین می‌گردد، اظهار کرد: در خصوص ذرت نیز ۸۵ درصد دولتی و  ۱۵ درصد آزاد است.
,
 
,
رئیس سازمان رعایت حقوق مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان کشور با بیان اینکه جهاد کشاورزی مکلف است به ازای هر ۴۵ روز به کشتارگاه‌ها نهاده ارائه دهد، افزود: نهاده‌ها از روز نخست جوجه ریزی باید در اختیار کشتارگاه‌ها قرار گیرد.
,
 
,
تابش با بیان اینکه جوجه ریزی در اکثر استان‌ها، مازاد بر نیاز انجام و مرغ تولید شده به سایر استان‌ها صادر هم می‌شود، گفت: اعدادی که در واقعیت وجود دارد با میزان تولیدی که اعلام می‌شود متفاوت است بر همین اساس آمار تولید مرغ در فارس واقعی نیست.
,
 
,
کارشناسان معتقدند قیمت گذاری ثابت اقدامی مؤثرتر در کنترل قیمت‌ها است
, کارشناسان معتقدند قیمت گذاری ثابت اقدامی مؤثرتر در کنترل قیمت‌ها است,
 
,
وی افزود: تمام استان‌های کشور نسبت به برطرف کردن نیازهای استان‌های همجوار اقدام می‌کنند و استان فارس نیز توانسته بالغ بر ٨ میلیون و ۴٠٠ هزار قطعه جوجه ریزی کند. 
,
 
,
تابش با بیان اینکه اگر بخواهیم نسبت به بررسی قیمت نهایی مرغ اقدام کنیم باید بازهم شاهد کاهش قیمت مرغ باشیم، عنوان کرد: کارشناسان تمامی استان‌های کشور معتقدند قیمت گذاری ثابت اقدامی مؤثرتر در کنترل قیمت‌ها است.
,
 
,
معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت با بیان اینکه تقاضا و عرضه دو مقوله کاملا وابسته بهم هستند، عنوان کرد: اگر مازاد عرضه داشته باشیم، قیمت پایین می‌آید اما با تغییر عرضه است که تقاضا تحت تاثیر قرار می‌گیرد و وقتی کمتر از تقاضا عرضه وجود داشته باشد، قیمت افزایش می‌یابد.
,
 
,
وی ادامه داد: سازمان رعایت حقوق مصرف‌کننده متعهد خواهد شد که اگر جهادکشاورزی استان فارس بتواند به صورت روزانه ٣.۵ کیلوگرم به صورت سرانه تأمین کند مازاد مورد نیاز مرغ استان را تأمین کنیم.
,
 
,
معاون وزیر صمت با تاکید بر اینکه شرکت پشتیبانی امور دام عامل اصلی واردات نهاده‌های های دامی در کشور است و سهم ٩٠ درصدی در این بخش دارد، گفت:  هیچ گونه محدودیتی در واردات نهاده‌های وجود ندارد و هر فردی که علاقه مند باشد می‌تواند نسبت به واردات نهاده‌های دامی اقدام کند.
,
 
,
تابش با اشاره به مشکلات موجود در بازار و نارضایتی مردم در خصوص قیمتها، لزوم برنامه‌ریزی برای استفاده از سیستم‌های نوین بازرسی را یادآور شد و افزود: اگر این اتفاق نیافتد افزایش ۱۰ برابری بازرسان هم پاسخگو نخواهد بود.
,
 
,
پرونده‌های تخلف آنلاین به سازمان تعزیرات ارسال می‌شود
, پرونده‌های تخلف آنلاین به سازمان تعزیرات ارسال می‌شود,
 
,
وی با بیان اینکه پرونده‌های تخلف آنلاین به سازمان تعزیرات ارسال می‌شود، افزود: هزینه جرم در تخلف صنفی پائین است و تاثیر چندانی بر انجام تخلف ندارد، لذا همزمان با بازنگری در هزینه جرائم صنفی باید به دنبال تسریع در صدور رای پرونده‌های تخلف هم بود.
,
 
,
مدیرعامل سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان در پایان با اشاره به افزایش شعب رسیدگی به جرائم در سازمان تعزیرات، حاضر نبودن نماینده اصناف و بازرسی در جلسه رسیدگی به پرونده‌ها و صدور احکام را نیازمند بازنگری دانست.
,
 
,
انتهای پیام/س/م
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه