اخبار داغ

صبح امروز؛

کنکور دکتری ۱۴۰۰ برگزار شد/ نتایج اولیه آزمون دهه آخر فروردین اعلام می‌شود

کنکور دکتری ۱۴۰۰ برگزار شد/ نتایج اولیه آزمون دهه آخر فروردین اعلام می‌شود
کنکور دکتری سال ۱۴۰۰ به رغم اعتراض برخی داوطلبان، امروز برگزار شد و بیش از ۱۸۵ هزار داوطلب از صبح امروز رقابت خود را برای کسب صندلی‌های دکتری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی آغاز کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کنکور دکتری ۱۴۰۰ به رغم اعتراض برخی داوطلبان، امروز برگزار شد. برخی داوطلبان این کنکور درخواست داشتند که زمان این کنکور به دلیل شرایط کرونایی به اردیبهشت ۱۴۰۰ منتقل شود؛ آنها عنوان می‌کردند همان‌طور که آزمون دستیاری پزشکی و آزمون نظام مهندسی به خاطر وضعیت کرونا به سال ۱۴۰۰ موکول شده، آزمون دکتری تغییر کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
در هر حال سازمان سنجش دربرابر اعتراض این داوطلبان عنوان کرد که به هیچ عنوان تاریخ برگزاری آزمون تغییر نخواهد کرد و این آزمون در زمان مقرر خودش در ۲۱۰ حوزه امتحانی و ۱۱۰ شهرستان با فاصله یک متر و نیم در چینش صندلی ها انجام می شود.
,
 
,
برگزاری آزمون دکتری(Ph.D) سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از ساعت هشت صبح امروز جمعه مورخ ۱۵ اسفند ماه سال ۹۹ در حوزه‌های امتحانی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی آغاز شد و درهای ورود به جلسه حوزه‌های برگزاری در ساعت ۷:۳۰ صبح بسته شدند، لذا متقاضیان باید قبل از بسته شدن درهای ورودی در محل حوزه امتحانی خود حاضر می‌شدند.
,
 
,
بر اساس اعلام سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور آخرین آمار تعداد ثبت نام کنندگان در کنکور دکتری تخصصی سال ۱۴۰۰ برای ورود به دانشگاه ها ۱۸۵هزار و ۶۹ نفر است و برای شرکت در جلسه آزمون فوق همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس دار و ارائه آن الزامی عنوان شد.
,
 
,
بر اساس دستورالعمل بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و الزامات بهداشتی برای برگزاری آزمون دکتری لازم بود که داوطلبان برای پیشگیری از تجمع، حضور خود را به دقایق پایانی موکول نکنند. هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر متقاضیان فاصله مناسب(حداقل یک متر) را حفظ کنند و همراه داشتن ماسک ۳ لایه معمولی(بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن(از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی اعلام شد.
,
 
,
سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرده است که به منظور ارائه خدمات به آن دسته از متقاضیان آزمون دکتری که مبتلا به کرونا شده اند(اعم از بیمارانی که در بیمارستان بستری و یا در منزل قرنطینه هستند) با هماهنگی وزارت بهداشت تدابیر ویژه‌ای اتخاذ نموده است که این داوطلبان در محیط جداگانه آزمون خود را بدهند.
,
 
,
بر اساس اعلام سازمان آموزش کشور تا به امروز ۹۰ درصد داوطلبان این آزمون کارت ورود به جلسه خود را دریافت کردند.
,
 
,
ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش آموزش در حاشیه برگزاری آزمون دکتری سال ۱۴۰۰ در دانشگاه شهید بهشتی در جمع خبرنگاران به جزییات برگزاری این آزمون اشاره کرد و گفت: تعداد ۱۸۵ هزار و ۶۹ نفر برای شرکت در آزمون دکتری ثبت نام کرده اند که ۴۵ درصد زن و ۵۵ درصد آنها مرد هستند و تعداد ثبت نام کنندگان نسبت به سال گذشته تعداد ۵۳۶۵ نفر بیشتر است.
,
 
,
وی با بیان اینکه بیشترین داوطلب در رشته علوم انسانی و کمترین داوطلب در رشته زبان است، تصریح کرد: آزمون ورودی مقطع دکتری در ۲۱۰ حوزه امتحانی و ۱۱۰ شهرستان با فاصله یک متر و نیم در چینش صندلی‌ها برگزار می‌شود و ناظرین بهداشتی که از سوی وزارت بهداشت تعیین شدند قبل و حین برگزاری آزمون ناظر بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی هستند.
,
 
,
خدایی تاکید کرد: در واقع تمام عوامل اجرایی ماسک و دستکش دارند و بازرسی توسط راکت دستی انجام شد؛ همچنین بازرسی بدنی به صورت سنتی قدیمی نیست و با توجه به اینکه تجربه برگزاری آزمون کرونایی را داشتیم از تجربه‌های آزمون قبلی استفاده می‌کنیم که ان‌شاءلله آزمون بهتری را نسبت به گذشته خواهیم داشت.
,
 
,
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار کرد: کارنامه خام، تراز، نمره کل آزمون دکتری سال ۱۴۰۰ در دهه آخر فروردین ماه ۱۴۰۰ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌شود.
,
 
,
وی گفت: در فرم خوداظهاری ۵۲ نفر اظهار کردند که به کرونا مبتلا هستند که بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده با وزارت بهداشت آزمون این افراد در بیمارستان‌های شهر حوزه امتحانی به صورت مجزا از سایر دواطلبان برگزار می‌شود و ۱۲ نفر از این داوطلبان در بیمارستان طالقانی در آزمون دکتری شرکت کردند.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه