اخبار داغ

تقسیم کاری برای پیشرفت؛

"نظام مبادلات پیمانکاری فرعی"؛ راهکاری برای جهش تولید

"نظام مبادلات پیمانکاری فرعی"؛ راهکاری برای جهش تولید
نظام پیمانکاری فرعی به عنوان یک ساختار شناخته شده بین‌المللی و فعالیت نوآورانه باید از حالت شعار خارج شود تا بتواند تحرک و تحول جدی در زمینه اشتغالزایی را آغاز کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، ضرب المثلی در ادبیات فارسی وجود دارد با عنوان همه کس، همه چیز را می دانند. سعدی هم گفته است: دو عاشق را به هم بهتر بود روز؛ دو هیزم را به هم خوشتر بود سوز. این ها کلید واژه هایی برای یک راهکار اقتصادی با عنوان نظام مبادلات پیمانکاری فرعی ( Subcontract Partnership Exchange) است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

مفهوم SPX

, مفهوم SPX, مفهوم,  , SPX,

"مبادلات پیمانکاری فرعی" یکی از روش های توسعه صنایع کوچک و متوسط است که ایده‌ اولیه‌ ایجاد آن در “سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل متحد(یونیدو)” در سال ۱۹۷۰ شکل گرفت. هدف این برنامه تقویت توانایی صنایع کوچک و متوسط برای رشد تولید و اشتغال زایی و صادرات است.

,

در “مبادلات پیمانکاری فرعی” پیمانکار اصلی (که شرکت های بزرگ صنعتی را شامل می شوند) اقدام به واگذاری کارهای خود مانند تولید قطعه ها و اجزای قابل مونتاژ اصلی یا فرعی و یا بخشی از خدمات مورد نیاز محصول نهایی به یک یا چند بنگاه تولیدی ( پیمانکار فرعی ) می کنند.

,

SPX راهکار افزایش توان مقابله با فشارهای اقتصادی

, SPX راهکار افزایش توان مقابله با فشارهای اقتصادی, SPX , راهکار افزایش توان مقابله با فشارهای اقتصادی,

سید مهدی طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان با بیان اینکه صنایع خرد، کوچک و متوسط سهم مطلوبی در اشتغال دارند، گفت: به دلیل محدودیت بازار این صنایع نمی توانند سهم  موثری در بازار ایفا کنند و در نتیجه در فشارهای اقتصادی ناپایدار می شوند.

,

وی ادامه داد: نظام مبادلات پیمانکاری فرعی می تواند یک ارتباط بین صنایع کوچک و متوسط ایجاد کند.

,

طبیب زاده تصریح کرد:واحدهای که تولید قطعات ، خدمات، ماشین آلات و غیره دارند می توانند در منطقه خود نیازها را تامین کنند و با شرکت های کوچک و بزرگ  ارتباط برقرار کنند.

,

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: اگر  این مهم  به طور کلی بومی و اجرا  شود اگر اراده جدی وجود داشته باشد، می‌تواند کمک بزرگی بین صنایع کوچک و متوسط و توسعه بازار  البته با رویکرد دانش بنیان داشته باشد و  همچنین تعادل سازی بر توسعه و  تکیه بر شرکت های دانش بنیان از این رهگذر نیز داریم.

,

قانون برای SPX

, قانون برای SPX, قانون برای , SPX,

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص با اشاره به اینکه بخشی از  احکامی  بحث نظام مبادلات پیمانکاری فرعی در برنامه ششم توسعه آمده است، ابراز کرد: پیشنهاد ما تشکیل کارگروهی برای تدوین پیش نویس گزارش اولیه برای ایجاد قانون مشخص درخصوص نظام مبادلات پیمانکاری فرعی (SPX) است تا به حل مشکلات در این حوزه کمک کند.

,

وی ادامه داد: به نظر می رسد مقاومت هایی در شرکت های بزرگ در بحث ارتباط واحدهای کوچک و بزرگ در استان کرمان وجود دارد و یکی از راهکارها این است شرکت های بزرگ و پیمانکاران اصلی یک گزارش از عملکرد خود در این زمینه به صورت شفاف ارائه دهند.

,

این نماینده مجلس تصریح کرد: لازم است مجموعه خدمات و کالاهایی که شرکت های بزرگ در سه سال اخیر دریافت کرده اند ارائه شود که با چه روشی، از چه مجموعه و با چه شرایط و قیمتی تامین شده و وجود بانک اطلاعاتی براساس فعالیت ها لازم است تا در خصوص موضوعات تصمیم گیری کنیم.

,

اقتصاد مقاومتی با SPX

, اقتصاد مقاومتی با SPX, اقتصاد مقاومتی با , SPX,

سال ۹۹ به عنوان سال جهش تولید مطرح شد. هدف از این نامگذاری دیده شدن تاثیر اقتصاد مقاومتی بر روی زندگی مردم است. یکی از نمودهای اقتصاد مقاومتی در زندگی مردم به میزان افزایش اشتغال جوانان بر می گردد.

,

اما صنایع بزرگ به دلایل گوناگون چابکی لازم برای افزایش اشتغال را ندارند. در این میان شرکت های کوچک و متوسط می توانند با تکیه بر دانش جوانان نسبت به افزایش اشتغال اقدام کنند. اما از سوی دیگر این صنایع نیاز به حمایت دارند تا در بازار رقابتی ادامه حیات دهند.

,

راه حل این مساله تقسیم پروژه های بزرگ به پروژه های کوچکتر و واگذاری آنها به جوانان ایرانی است. با این کار صنایع از لحاظ فناوری امکان نوآوری و توسعه پیدا می کنند. همچنین کیفیت تولید به همراه میزان اشتغالزایی رشد پیدا می کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه