اخبار داغ

مسکو و دمشق: هدف غربی‌ها غارت ثروت ملی سوریه است

مسکو و دمشق: هدف غربی‌ها غارت ثروت ملی سوریه است
روسیه و سوریه در بیانیه‌ای مشترک، با انتقاد از ادامه حضور غیرقانونی کشورهای غربی و به‌خصوص نظامیان آمریکایی در خاک سوریه، هدف اصلی آنها را غارت ثروت‌های ملی این کشور نامیدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبرگزاری «تاس»، در بیانیه‌ مشترکی که روز پنج‌شنبه از سوی ستادهای هماهنگی بین دولتی روسیه و سوریه انتشار یافت، تأکید شده که هدف کشورهای غربی در سوریه، نه مبارزه با تروریست‌ها، بلکه غارت ثروت‌های ملی این کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
در این بیانیه آمده است: «تمامی اقداماتی که کشورهای غربی در سوریه انجام می‌دهند، هیچ ارتباطی با جنگ موثر علیه تروریسم نداشته و هدف واقعی آنها تنها حضور غیرقانونی و غارت ثروت‌های ملی این کشور مستقل و عضو سازمان ملل متحد است. ضمن اینکه کشورهای غربی برای رسیدن به این هدف، فعالانه از تکنیک قطعه قطعه کردن خاک سوریه استفاده شده و حضور نظامی و غیرقانونی آمریکایی‌ها در مناطق غنی از منابع هیدروکربنی در شمال شرقی این کشور افزایش یافته است. که این مسئله تأیید کننده سخنان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکاست که نفت را دلیل اصلی حضور نظامیان آمریکایی در خاک سوریه نامیده بود.»  
,
 
,
در این سند همچنین تأکید شده است، نیروهای ائتلاف بین المللی در توجیه حضور خود در سوریه مبارزه با تهدیدات تروریستی را نام می‌برند، در حالی‌که در حقیقت خود آنها انگیزه ای برای فعالیت باندهای تبهکار بوده و سلاح، مهمات و منابع مالی آنها را تأمین کرده و حتی نیروهای تروریستی را آموزش می‌دهند.
,
 
,
در این بیانیه مشترک یادآوری شده است: «این در حالی است که خط مشی کشورهای غربی، خفه کردن اقتصاد سوریه است. ما بر این عقیده هستیم که دقیقاً حضور غیرقانونی نیروهای نظامی کشورهای غربی و اقدامات بی ثبات کننده آنها در خاک سوریه باید مورد توجه جامعه جهانی قرار بگیرد، چرا که این مسئله به وخامت بیشتر اوضاع اقتصادی در این کشور و در کل منطقه خاورمیانه کمک کرده است.»   
,
 
,
اقدامات مخرب آمریکا، دلیل اصلی عدم عادی شدن وضعیت سوریه است
, اقدامات مخرب آمریکا، دلیل اصلی عدم عادی شدن وضعیت سوریه است,
 
,
در این سند همچنین با اشاره به اینکه آمریکا با ادامه حملات هوایی خود به خاک سوریه و حمایت آشکار از گروه‌های مسلح غیرقانونی در این کشور، حقوق بین المللی و منشور سازمان ملل را زیر پا گذاشته است و خود عامل افزایش اقدامات تروریستی در سوریه می‌شود، این واقعیت را مورد توجه قرار داده که به‌رغم تلاش‌های دولت سوریه برای احیای زندگی صلح آمیز در این کشور، تحریم‌های آمریکا و متحدانش علیه دمشق، عملاً در جهت مجبور کردن مردم سوریه به پیروی از دستورالعمل‌های کشورهای غربی است.
,
 
,
روسیه و سوریه یادآور شدند، مقامات دمشق بازگشت پناهجویان به کشور را اولویت ملی اعلام کرده و تمام تلاش خود را برای فعال سازی این روند انجام می‌دهند. این در حالی است که سازمان ملل هم افزایش فعالیت گروه‌های تروریستی در مناطقی که تحت کنترل دولت سوریه قرار ندارد را مورد توجه قرار داده است و مردم غیرنظامی هدف اقدامات تروریستی در این کشور هستند.
,
 
,
انتهای پیام
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه