اخبار داغ

امام جمعه موقت شهر یاسوج مطرح کرد:

نظارت‌های ناکافی و سوء‌تدبیرها از‌ مشکلات بازار است/ مسئولان پای کار خدمت به مردم زلزله سی‌سخت باشند

نظارت‌های ناکافی و سوء‌تدبیرها از‌ مشکلات بازار است/ مسئولان پای کار خدمت به مردم زلزله سی‌سخت باشند
حجت‌الاسلام سیروس حکمتی نیک گفت: وضعیت کرونا سبب از بین رفتن مشاغل و ایجاد مشکل برای مردم شده است در این شرایط همه ما وظیفه داریم بر اساس حس انسان دوستی و ارزش‌های الهی به یاد آنها باشیم و مسئولان در خصوص تخلفات بازار ورود کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس حجت الاسلام حکمتی نیک امام جمعه موقت شهر یاسوج در خطبه اول نمازجمعه این شهر با دعوت نماز گزاران به تقوای الهی و ترک محرمات و انجام واجبات، گفت: خداوند متعال خطاب موسی بن عمران فرمود: ای موسی ۶ گنج مهم در ۶ مکان قرار دادم اما مردم برای دستیابی به این گنج  ارزشمند مکان های دیگر را دنبال می کنند، اولین گنج حقیقی را در بهشت قرار دادم اما مردم برای دستیابی به آرامش در دنیا به دنبال آن هستند، آرامش حقیقی در سایه اعتماد به خدا و انجام دستورات اوست، دومین گنج این است که علم و معرفت را در سختی و گرسنگی قرار دادم اما مردم در سیری به دنبال آن هستند، انسانی که به دنبال دانایی و علم است باید سختی و تلاش، علم و پژوهش برای دستیابی به علم واقعی داشته باشد، سومین گنج این است که عزتمندی انسان را در شب زنده داری و عبادات و مناجات قرار دادم اما مردم برای عزت به درب خانه پادشاهان مراجعه می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

حجت الاسلام حکمتی نیک به گنج چهارم مبنی بر فروتنی و خشوع انسان اشاره داشت و گفت: به هر اندازه انسان در برابر خداوند متعال و بنده های او متواضع باشد رفعت و جایگاه او بیشتر است، گنج پنجم توانمندی انسان  در قناعت است  در صورتی که مردم در جمع آوری مال دنیا تلاش دارند، انسان هایی که حساب و کتاب در اموال دارند و قناعت دارند انسان های توانمندی هستند، گنج ششم در استجابت دعاست، استجابت دعا ردر معیشت حلال است و همه ما باید از مال شبهناک و حرام پرهیز کرد در این راستا بالاترین جز عبادت کسب حلال است.

,

نماینده ولی فقیه در سپاه فتح استان در ادامه به حساب و کتاب انسان در عرصه قیامت از مال و ثروت اشاره داشت و گفت: انسان در به دست آوردن مال و هزینه آن باید دقت داشته باشد.

,

امام جمعه موقت شهر یاسوج در خطبه دوم نمازجمعه شهر یاسوج گفت: در ماه رجب نزول رحمت ها و نعمت های الهی بر روی بندگان است، این ماه مقدمه ماه شعبان و رمضان است.

,

حجت الاسلام حکمتی نیک به میلاد حضرت علی(ع) و تبریک این ایام اشاره کرد و گفت: پیامبر اسلام خطاب به حضرت علی(ع) فرمودند: خداوند هیچ پیغمبری را به سوی بشر نفرستاد مگر به پذیرش ولایت و رهبری تو بود.

,

وی به زلزله شهر سی سخت در هفته های گذشته اشاره داشت و گفت: این زلزله تلفات جانی نداشت اما سبب خساراتی برای مردم شد، مصدومان در حال بهبودی هستند، ساختمان ها، ابنیه، باغات، تاسیسات شهری و روستایی دچار خسارت هایی شدند، در این جریان عرصه ظهور و بروز ارزش های الهی از طریق حس نوعدوستی و کمک های مردمی متجلی شد، کمک های مومنانه و مواسات بخشی از این حس نوعدوستی است، از ابتدای حادثه ارگان‌ها سازمان ها بسیج و سپاه و نیروی انتظامی و گروه های امدادی وارد عرصه خدمت رسانی شدند این مدل کمک و حضور اقشار مختلف مردم به صورت خودجوش در هیچ نظام سیاسی دیگری وجود ندارد.

,

وی با بیان اینکه دغدغه مردم شهر سی سخت منزل مسکونی آنها در شرایط آب و هوایی سخت است، گفت: مسئولان در ابتدا خاکبرداری در قالب قرارگاه خاتم، مسکن و شهرسازی را در برنامه دارند، مرحله دوم بازسازی ساختمان های مردم همراه با اصول فنی و مهندسی و با روحیه جهادی باید ادامه داشته باشد زیرا مردم سی سخت نیجب آبرومند و قابل تکریم هستند و همه مسئولان باید حضور جهادی برای خدمت داشته باشند.

,

امام جمعه موقت یاسوج به کرونا در یک سال گذشته که سبب از بین بردن انسان های زیادی شده و در حال جهش اشاره داشت و گفت: این ویروس زمانی انسان های مسن را مورد تهدید قرار می داد اما امروز کودکان و نوجوانان از این بیماری ایمن نیستند، در طی روز های گذشته پرسنلی از کادر درمان در راه مبارزه با کرونا و سلامت مردم شهید سلامت شد، مسئولان اجرایی، اعضای قرارگاه شهید سلیمانی، جامعه پزشکی، پزشکان، پرستاران، متخصصان عفونی و ریوی در حال تلاش و خدمت هستند از همه آنها تشکر می کنم ثمر این مجاهدت تتولید واکسن ایرانی کرونا بوده است.

,

حجت الاسلام حکمتی نیک با اشاره به اینکه وظیفه داریم به پروتکل ها توجه کنیم گفت: استان گردشگرپذیری هستیم، در این راستا باید در مبادی ورودی و خروجی تمهیدات و تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

,

نماینده ولی فقیه در در سپاه فتح استان در ادامه گفت: در آستانه سال جدید وضعیت کرونا سبب از بین رفتن مشاغل و ایجاد مشکل برای مردم، وجود گرانی در بازار و سختی در معیشت وجود دارد در این شرایط همه ما وظیفه داریم بر اساس حس انسان دوستی و ارزش های الهی به یاد آنها باشیم، از طرفی مسئولان با گرانی ها و تخلفات برخورد کنند، سومدیریت، نظارات ناکافی، سبب مشکلاتی برای مردم شده است که در این راستا مسئولان ورود کنند.

,

امام جمعه موقت شهر یاسوج با بیان اینکه مشکلات بازار با حضور مسئولان باید برطرف شود، گفت: مردم شهر سی سخت مردمی نجیب هستد خدمت رسانی به آنها  ادامه داشته باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه