اخبار داغ

سخنگوی کاخ کرملین

ادعای آمریکا درباره استفاده روسیه از سلاح شیمیایی، بی‌اساس است

ادعای آمریکا درباره استفاده روسیه از سلاح شیمیایی، بی‌اساس است
سخنگوی کاخ کرملین با ابراز امیدواری برای منصرف‌شدن آمریکا از اعمال تحریم بر تجار روسی، گفت مسکو نیز در حال کار روی طرح‌هایی جهت حفاظت از تاجران خود در برابر تحریم‌های آمریکاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (جمعه) به تصمیم آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید بر تعدادی از اشخاص و تاجران روسی واکنش نشان داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
پسکوف طی نشست خبری روزانه در کرملین، گفت: «امیدواریم واشنگتن، تمایلات دیوانه‌وار خود برای اعمال تحریم‌هایی علیه تجار روسی را اجرا نکند».
,
 
,
به نوشته خبرگزاری «تاس»، وی با بیان اینکه روسیه در حال بررسی تهدید تحریم‌های جدید آمریکا علیه این کشور است، توضیح داد مسکو همزمان سناریوهای مختلفی را برای حفاظت از منافع شهروندان و شرکت‌های تجاری خود بررسی می‌کند.
,
 
,
سخنگوی کرملین ضمن «بی‌پایه و اساس» خواندن اتهامات مطرح شده علیه روسیه درباره مسموم کردن ناوالنی، تاکید کرد مسکو سال‌ها پیش تمام برنامه‌های خود در حوزه تولید و ذخیره‌سازی تسلیحات شیمیایی را کنار گذاشته است.
,
 
,
به نوشته تاس، پسکوف در این باره اظهار داشت: «واشنگتن بر مبنای اتهامات کاملا بی‌اساس وجود تسلیحات شیمیایی در کشور ما، علیه روسیه پیش می‌رود. این اطلاعات درست نبوده و نمی‌تواند باشد زیرا روسیه سال‌ها پیش ذخایر تسلیحات شیمیایی خود را نابود کرد».
,
 
,
پایگاه خبری «بلومبرگ» پیشتر گزارش داده بود که دولت‌های آمریکا و انگلیس در حال بررسی تحریم‌های بیشتری بر روسیه، به بهانه مسمومیت و زندانی‌شدن «الکسی ناوالنی» معارض دولت مسکو، هستند.
,
 
,
همچنین روز سه‌شنبه بود که وزارت خزانه داری آمریکا ۷ مقام ارشد روسیه را تحریم کرد و مدعی شد که اطلاعاتش نشان می‌دهد که مسکو عامل مسموم شدن الکسی ناوالنی است. شامگاه همان روز نیز وزارت بازرگانی آمریکا ۱۴ نهاد در روسیه، آلمان و سوئیس را به دلیل فعالیت‌های اشاعه‌ای در حمایت از برنامه تسلیحات کشتار جمعی روسیه و فعالیت تسلیحات شیمیایی تحریم کرد.
,
 
,
پسکوف پیشتر با غیرقابل قبول دانستن تحریم‌های جدید آمریکا و اروپا علیه روسیه، تاکید کرده بود به بهترین شکلی که منافع کرملین را حفظ کند به این تحریم‌ها پاسخ می‌دهند. (جزئیات بیشتر)
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه