اخبار داغ

ائمه جمعه لرستان مطرح کردند؛

لشکرکشی دشمنان در فضای مجازی برای دروغ‌پراکنی/ قدرت‌های بزرگ مادی دنیا، ایران را مانعی برای اهداف شوم خود می‌دانند

لشکرکشی دشمنان در فضای مجازی برای دروغ‌پراکنی/ قدرت‌های بزرگ مادی دنیا، ایران را مانعی برای اهداف شوم خود می‌دانند
ائمه جمعه لرستان عنوان کردند: امروز قدرت های بزرگ مادی دنیا ایران اسلامی شرافتمند و عزتمند را مانعی بزرگ برای اهداف شوم خود دانسته چون ما به هر میزان به احکام الهی عمل کردیم به همان میزان از عزت و شرافت برخوردار شدیم و آنجایی که از آموزه های اسلام فاصله گرفتیم دچار آسیب شدیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد، با اشاره به روایتی از حضرت امام موسی کاظم (ع) که فرمودند”بهشتی که خداوند متقین و مردم را به آن وعده داده است با تقوای الهی میسر است”، اظهار داشت: اهل فضیلت بودن، بیان درست سخن، چشم بستن از حرام، گوش دادن به علم نافع،دوری از آرزوی های طولانی و دراز، بزرگ شمردن خداوند و کوچک دانستن غیر خدا از ویژگی های متقین است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی با اشاره به مبعث حضرت رسول اکرم (ص) در روز پنج شنبه، بیست و هفتم ماه رجب افزود: عید مبعث، دعوت مردم به تربیت اخلاقی و فضایل اخلاقی است، فضایل اخلاقی در هر جامعه حاکم شود سبب سلامت جامعه بشری شده و امروز جامعه بشری و امت اسلامی ایران اسلامی به این تربیت اخلاقی نیازمند است تربیتی که جامعه اسلامی را به قله های دینی، اسلامی و انسانی می رساند.

,

نماینده ولی فقیه در استان لرستان عنوان کرد: عدالت، صداقت شجاعت، عفت، پاکدامنی، حیا، مساوات، انفاق، کمک های مومنانه، برادری، اخوت اسلامی و دست گیری از یکدیگر موجب شرافت و عزت شده و این موارد نیاز جوامع بشری و امت اسلامی است و ما باید ضمن حرکت به سمت قله دینی و اسلامی از رذیلت های حرص، طمع،جهالت، دنیا طلبی، اشرافی گری، حسادت و سو ظن به یکدیگر دور شویم.

,
شاهرخی خاطرنشان کرد: دومین پیام مبعث حضرت رسول اکرم(ص) تربیت قانونی است، به طوری که به احکام و آموزه های الهی عمل شود چراکه لفاظی و سخن وری بدون عمل موجب حاکم شدن دشمن بیرون و درون بر ما می شود.
,

وی تصریح کرد: امروز قدرت های بزرگ مادی دنیا ایران اسلامی شرافتمند و عزتمند را مانعی بزرگ برای اهداف شوم خود دانسته چون ما به هر میزان به احکام الهی عمل کردیم به همان میزان از عزت و شرافت برخوردار شدیم و آنجایی که از آموزه های اسلام فاصله گرفتیم دچار آسیب شدیم.

,

امام جمعه خرم آباد بیان کرد: عملیات خیبر در سوم اسفند سال ۶۲ با ورود رزمندگان اسلام انجام شد؛ در همین عملیات خیبر و بدر شهدای بزرگی هم تقدیم تداوم انقلاب شد که برخی از سرداران شهید لرستان هم در این عملیات ها حضور داشتند.

,

شاهرخی تاکید کرد: همین جانفشانی ها همراه با اصول علمی و نظامی و نوآوری ها و ابداعات که در تاریخ جنگ جهانی بی نظیر بود و همچنین اتکا به خودباوری و اصل راهگشا ما می توانیم و قوی هستیم سبب شد نیروهای مسلح از جهت بازدارندگی دفاعی به حدی برسند که رهبری با اتکا به نیروهای جوان و مسلح بگویند دوران بزن و در رو تمام شده است اگر یکی بزنید 10 تا می خورید.

,

وی با بیان اینکه آرمان و ارزش شهیدان را با صلابت و استحکام دنبال می کنیم یادآور شد: امروز اگر نقطه ای در سوریه بمباران می شود محور مقاومت در زمین و دریا آن را پاسخ می دهد، این عزت و شرافتمندی جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت امتدادش به اتکا به خداوند، خودباوری، نوآوری و ابداعاتی که در عملیات های بدر و خیبر صورت گرفت برمی گردد و امروز ادامه دارد.

,

شاهرخی با اشاره به احادیت و روایات و آیات قرآن پیرامون ارزش و اهمیت درخت کاری اذعان داشت:
استان ما از مواهب خدادادی طبیعی،جنگل ها، مراتع و درختان بلوط برخوردار بوده ضمن اینکه در داخل تمام شهرهای استان هم فضای سبز وجود دارد البته نیاز است این فضای سبز افزایش پیدا کند و در حفظ درختان کوشا باشیم.

,
,

وی افزود: آسیب زدن به درختان جان انسان ها را به خطر می اندازد ضروری است که برای حفظ جنگل و فضای سبز برنامه های مدون چندین ساله داشته باشیم از دانش اهل فن و گروه های مردمی متخصص و پرتلاش در توسعه محیط زیست، جنگل ها، مراتع و فضای سبز استفاده کنیم و مانع فعالیت ویژه خوارانی شویم که زمین خواری می کنند و از حقوق کشاورزان دفاع کنیم.

,

نماینده ولی فقیه در استان لرستان اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در خرداد ماه سال ۱۴۰۰ بیش از گذشته دارای اهمیت است و از سرنوشت سازترین انتخابات در چهار دهه گذشته است جمهوری اسلامی ایران بر پایه رای مردم گذاشته شده است و همه برای مشارکت حداکثری تلاش کنیم چراکه انتخابات رای به سیستم سیاسی کشور است.

,

وی گفت: امروز نیاز نمایان در استان ما، اشتغال پایدار برای جوانان است که در سطح کلان و در سطح استان و بیش از گذشته باید در دستور کار کمیته امداد قرار بگیرد.

,

لشکرکشی دشمنان در فضای مجازی برای دروغ‌پراکنی

, لشکرکشی دشمنان در فضای مجازی برای دروغ‌پراکنی, لشکرکشی دشمنان در فضای مجازی برای دروغ‌پراکنی,

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت، اظهار داشت: گوش دادن و قرائت قرآن هرکدام دارای اهمیت خاصی است، بایستی همواره انسان به انجام آن اهتمام داشته و بینش قرآنی را سرلوحه کار خود قرار دهد.

,

وی با اشاره به اینکه عالم سرشار از حقایق است و نباید غافل باشیم، افزود: پیامبر اکرم (ص) بهترین انسان‌ها از ابتدا تا انتهای خلقت بوده و احترام خانه کعبه به برکت وجود ایشان است، ما مدیون پیامبر (ص) و اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) هستیم.

,

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به عزت و حکیم بودن خداوند متعال، عنوان کرد: تمام این هستی به برکت انسان کامل، روزی می‌خورد، دین باید برای خداوند متعال باشد، دینی که انسان را به خدا نزدیک نکند فایده ندارد و به‌مثابه دین بنی‌امیه و جنایتکاران امروز همچون آمریکا، اسرائیل و عربستان است.

, , ,

وی با اشاره به اینکه قرآن معجزه‌ای بزرگ برای جهان اسلام است، تصریح کرد: این کتاب الهی آخرین نسخه شفابخش است، پیامبر اکرم (ص) با وحی، چیزی را به انسان می‌دهد که نه باعقل و نه با علم نمی‌شود آن رسید.

,

طهماسبی گفت: پیامبر اکرم (ص) به‌عنوان مربی انسان‌ها با وحی الهی برنامه صحیحی که دین و دنیای مردم را تأمین می‌کند را به جهان ارائه داد.

,

امام‌جمعه کوهدشت بیان کرد: وحی مسیر اخلاق درست، مروت، زندگی نورانی، در پی عدالت بودن، تربیت صحیح و… را به‌وسیله پیامبر اکرم (ص) به انسان‌ها نمایان کرد.

,

وی با اشاره به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای مجلس خبرگان، گفت: عید مبعث پیامبر اکرم (ص) بی‌شک بزرگ‌ترین روز تاریخ بشر بوده و به لحاظ مأموریت الهی و وجود پیامبر اکرم (ص) دارای اهمیت است.

,

طهماسبی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در طراحی الگوی نهادینه‌سازی مفاهیم ارزشی و عملی، یادآور شد: امام خمینی (ره) با توکل، مقاومت، اخلاص و نترسیدن از استکبار و… پیروزی انقلاب اسلامی را محقق کرد، بایستی این خط را باقوت ادامه داده و بازگو کنیم.

,

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به لشکرکشی دشمنان در فضای مجازی برای دروغ‌پراکنی، گفت: بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در حمله اخیر خود به منطقه بو کمال سوریه اهداف زیادی در سر داشت که با هوشیاری محور مقاومت به اهداف خود نرسید.

, , ,

وی با اشاره به‌ضرورت رسیدگی و حضور مسئولان در بین مردم، گفت: بایستی بر قیمت‌های بازار توسط ادارات ذی‌ربط، نظارتی هوشمندانه و جدی صورت گیرد و با متخلفین در این راستا برخورد شود.

,

طهماسبی با انتقاد از حمله برخی افراد به رئیس منابع طبیعی شهرستان، بیان کرد: نباید مطالبات مردمی به خشونت کشیده شود، بایستی مردم از مسیر درست مطالبه خود را بازگو کنند.

,

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به‌ضرورت تداوم انفاق و حمایت از محرومان جامعه توسط افراد صاحب ثروت، گفت: سیاسی بازی و باندبازی برای شهرستان کوهدشت سم بوده و این برگرفته از مشکل فرهنگی است که باید درست شود و تا جایی که می‌توانیم توان خود را برای خدمت به مردم معطوف کنیم.

,

عید مبعث شریف‌ترین حادثه بشریت تا روز قیامت است

, عید مبعث شریف‌ترین حادثه بشریت تا روز قیامت است, عید مبعث شریف‌ترین حادثه بشریت تا روز قیامت است,

حجت‌الاسلام صمد حافظی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته چگنی اظهار داشت: غافل بودن از مسیر الهی نتیجه‌ای جز خسران و تباهی برای انسان ندارد، بایستی در تمام مراحل زندگی خود همواره به یاد مرگ باشیم.

,

وی افزود: رسالت کمیته امداد امام خمینی (ره)، خدمت به محرومان جامعه است و توسط این نهاد مقدس کمک‌های ویژه‌ای به لحاظ عمرانی، فرهنگی و… به قشر آسیب‌پذیر در شهرستان چگنی صورت می‌گیرد.

,

امام‌جمعه چگنی عنوان کرد: جنگل‌ها و منابع طبیعی جز انفال و سرمایه‌های خدادادی هستند بایستی در صیانت از آن‌ها تلاش نمود که به نسل‌های بعدی منتقل شوند.

,

وی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت محمدابراهیم همت، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های بارز این شهید روحیه انتقادپذیری بود، زمانی که به منبع مین می‌رسیدند این شهید بزرگوار می‌فرمودند: «یا راهی پیدا می‌کنیم یا راهی پیدا بسازیم.»

,

حافظی با اشاره به اینکه آبروی زمان به شرافت حادثه‌ها است، گفت: عید مبعث پیامبر اکرم (ص) شریف‌ترین حادثه بشریت تا روز قیامت بوده و این فرمایش امامین امت است.

,

حفظ منابع طبیعی و صیانت از آن توسط مردم ضروری و مورد تأکید قرآن است

, حفظ منابع طبیعی و صیانت از آن توسط مردم ضروری و مورد تأکید قرآن است, حفظ منابع طبیعی و صیانت از آن توسط مردم ضروری و مورد تأکید قرآن است,

حجت‌الاسلام علی سپهوند در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ازنا ضمن گرامیداشت روز درختکاری، اظهار داشت: یکی از شیطنت‌های معاندین نظام این است که فکر می‌کنند نظام و انقلاب اسلامی و امت حزب‌الله تک‌بعدی فکر می‌کنند و توجه ای به محیط‌زیست ندارد درحالی‌که ما مشاهده می‌کنیم در ابتدای انقلاب، اصل 50 قانون اساسی تصریح می‌کند که وظیفه عموم مردم حفاظت از محیط زیست است.

,

وی با اشاره به اهمیت حفظ منابع طبیعی از دیدگاه قرآن، افزود: حفاظت از ناحیه عموم مردم باید شکل بگیرد و اگرچه حاکمیت وظیفه خاص دارد اما عموم مردم به دستور قرآن و به تبعیت از قانون اساسی و به تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری تکلیف بزرگی بر عهده‌داریم.

,

امام‌جمعه ازنا با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر مراقبت از منابع طبیعی و جنگل‌ها، عنوان کرد: در این راستا هرسال مشاهده می‌کنیم در روز درختکاری، ایشان اقدام به غرس درخت می‌کنند که اهمیت کار را به مردم نشان دهند.

,

وی تصریح کرد: در احکام فقهی و دینی داریم که بدون هیچ غرض منطقی و عقلایی به محیط‌زیست آسیب رساندن، تکلیفی بر گردن ما می‌آید که باید درصدد جبران آن کوشش کنیم.

,

سپهوند بیان کرد: عزم بر این است که منابع ملی، طبیعی و محیط‌زیست در اوج سلامت خود قرار داشته و در این راستا تلاش خود را معطوف بداریم.

,

امام‌جمعه ازنا خاطرنشان کرد: احسان و نیکوکاری مربوط به یک روز و یک کار نیست بلکه انسان تازنده است و می‌تواند، بایستی در ابعاد مختلف، اگر می‌تواند نواقص و آسیب‌ها و نیازمندی‌های جامعه اسلامی را، برطرف کند و این با انفاق، ایثار، ازخودگذشتگی و حمایت از محرومان جامعه محقق می‌شود.

,

وی گفت: بایستی در برابر مشکلات ایستادگی کرد و همواره به یاد خداوند متعال بود چراکه روزی دهنده واقعی خداوند متعال است و شادی و نشاط را به جامعه ارزانی می‌دارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه