اخبار داغ

خرس طلای برلین به رومانی رسید

خرس طلای برلین به رومانی رسید
هیات داوران بخش رقابتی اصلی جشنواره فیلم برلین به صورت مجازی برندگان هفتاد و یکمین دوره این جشنواره سینمایی را معرفی کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «جیانفرانکو رُزی»،  محمد رسول اُف، «یاسمیلا ژبانیچ»، «ایلدیکو انیدی»، «آدینا پینتیلi» و «نداف لاپید» به عنوان داوران بخش مسابقه اصلی هفتاد و یکمین جشنواره فیلم برلین به صورت ویدئویی برندگان برلیناله ۲۰۲۱ را معرفی کردند و در نهایت فیلم «Bad Luck Banging or Loony Porn» ساخته «رادو ژوده» از رومانی به عنوان برنده خرس طلای بهترین فیلم این رویداد سینمایی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
پهمچنین خرس نقره ای جایزه بزرگ هیات داوران به فیلم «چرخ شانس و فانتری» به کارگردانی «ریوسوکه هاماگوچی» از ژاپن رسید و «آقای باخمن و کلاسش» از «ماریا اسپٍث» (آلمان) نیز خرس نقره ای جایزه هیات داوران را به خود اختصاص داد. 
,
 
,
جایزه بهترین کارگرانی جشنواره برلین ۲۰۲۱ هم به «دِنش ناگی» سینماگر مجارستانی برای ساخت نخستین فیلم بلندش «نور طبیعی» رسید.
,
 
,
«مارن اگرت» برای بازی در فیلم آلمانی «من مرد تو هستم» به کارگردانی «ماریا شرادر»، جایزه خرس نقره ای بهترین بازیگر نقش اصلی را به خود اختصاص داد و «لیلیا کیزلینگر» از مجارستان نیز برای فیلم «جنگل- همه جا تو را می بینم» به عنوان برنده خرس نقره ای بهترین بازیگر نقش ممکل جشنواره انتخاب شد.
,
 
,
هیات داوران بخش رقابتی برلین، «معرفی» ساخته «هانگ سانگ سو» از کره جنوبی را برنده بهترین فیلمنامه انتخاب کردند و خرس نقره ای دستاورد هنری این دوره از جشنواره برلین نیز به «آلونسو رویزپالاسیوس» از مکزیک برای فیلم «یک فیلم پلیسی» اعطاء خواهد شد. 
,
 
,
امسال فیلم «قصیده گاو سفید» به کارگردانی بهتاش صناعی ها به نمایندگی از سینمای ایران در بخش رقابتی اصلی جشنواره برلین حضور داشت. 
,
 
,
مراسم اعطای جوایز برندگان هفتاد و یکمین جشنواره فیلم برلین با حضور تماشاگران در پایان مرحله دوم جشنواره برگزار می شود که از  ۹ تا ۲۰ ژوئن (۹ تا ۱۹ خرداد) با نمایش عمومی آثار برپا می شود. 
,
 
,
امسال جشنواره فیلم برلین به سبب محدویت های ناشی از شیوع ویروس کرونا در دو مرحله برنامه ریزی شده است و مرحله نخست آن از اول تا پنجم مارس (۱۱ تا ۱۵ اسفند) و به صورت مجازی میزبان رویدادهای مرتبط با صنعت سینما از جمله بازار فیلم اروپا (EFM) بود. 
,
 
,
انتهای پیام 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه