اخبار داغ

دبیر «خانه اقتصاد ایران» در گفت‌وگو با دانا:

آقای روحانی چرخ اقتصاد چرخید اما رو به عقب/ مردم در چند سال گذشته پس اندازهای خود را از دست دادند

آقای روحانی چرخ اقتصاد چرخید اما رو به عقب/ مردم در چند سال گذشته  پس اندازهای خود را از دست دادند
دبیر خانه اقتصاد ایران با بیان اینکه چرخ اقتصاد در دولت آقای روحانی رو به عقب چرخید، گفت: نرخ تورم، رشد شدیدی داشته و بیکاری و هزینه‌های زندگی افزایش یافته است و مردم در چند سال گذشته پس اندازهای خود را از دست دادند.
[
به گزارش اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن روحانی رئیس جمهوری روز چهارشنبه گذشته در جلسه هیئت وزیران عنوان کرد که امروز هم چرخ اقتصاد می‌چرخد و هم چرخ سانتریفیوژ و مدعی شد که به وعده‌اش در این زمینه عمل کرده است.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
سخنان روحانی با واکنش انتقادی فعالان و کارشناسان مواجه و این سوال مطرح شد که آیا رئیس جمهور از واقعیت‌های امروز اقتصاد و معیشت مردم بی‌خبر است؟. صاحبنظران تاکید دارند که بهتر است آقای حسن روحانی بازدید میدانی از سطح شهر داشته باشد تا بداند که وضعیت اقتصادی مردم و جامعه چگونه است.
,
 
,
 
,
چرخ اقتصاد با چه هزینه‌ای چرخید؟
, چرخ اقتصاد با چه هزینه‌ای چرخید؟, چرخ اقتصاد با چه هزینه‌ای چرخید؟,
 
,
مسعود دانشمند دبیر خانه اقتصاد ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا در مورد سخنان رئیس جمهور اظهار کرد: کسی هم نگفته است که چرخ زندگی مردم نچرخیده،  اما این چرخ با چه سرعتی و با چه هزینه چرخیده است.
, مسعود دانشمند دبیر خانه اقتصاد ایران,
 
,
وی با تاکید بر اینکه چرخ اقتصاد و معیشت مردم به عقب با سرعت زیاد به عقب برگشته و چرخیده است، افزود: هزینه چرخیدن چرخ اقتصاد چقدر بوده است؟؛ امروز نرخ تورم چقدر است؟؛ بیکاری چقدر رشد داشته و هزینه‌ها در جامعه چقدر بالا رفته است.
,
 
,
دبیر خانه اقتصاد ایران تصریح کرد: آقای روحانی پاسخ دهند متوسط دستمزد در کشور چقدر از هزینه‌های مردم را پوشش می‌دهد و در دولت ایشان چه تعداد از افراد جامعه به زیر خط فقر رفتند؟؛ همه این‌ها نتیجه بد چرخیدن چرخ اقتصاد است.
, آقای روحانی پاسخ دهند متوسط دستمزد در کشور چقدر از هزینه‌های مردم را پوشش می‌دهد و در دولت ایشان چه تعداد از افراد جامعه به زیر خط فقر رفتند؟؛ همه این‌ها نتیجه بد چرخیدن چرخ اقتصاد است.,
 
,
دانشمند با اشاره به اینکه براساس آمار بانک مرکزی خط فقر برای یک خانواده چهار نفری ۱۰ میلیون تومان است، گفت: متوسط حقوق و ستمزد مردم جامعه (کارگران، کارمند و...) برای یک خانواده با بُعد چهار نفر حدود ۶ میلیون تومان است که همه این‌ها زیر خط فقر هستند.
, متوسط حقوق و ستمزد مردم جامعه (کارگران، کارمند و...) برای یک خانواده با بُعد چهار نفر حدود ۶ میلیون تومان است که همه این‌ها زیر خط فقر هستند.,
 
,
وی اضافه کرد: امروز هزنیه‌های اجاره خانه؛ پول آب، برق و گاز و هزینه‌های خورد و خوراک رشد شدیدی داشته است و با این درآمدها آیا یک خانواده چهار نفری می‌توانند حداقل استاندارهای زیستی را داشته باشند؛ قطعاً نمی‌توانند تامین کند.
,
 
,
 
,
مردم پس اندازهای خود را از دست دادند
, مردم پس اندازهای خود را از دست دادند, مردم پس اندازهای خود را از دست دادند,
 
,
این فعال اقتصادی با بیان اینکه امروز مردم پس اندازهای خود را از دست دادند، تاکید کرد: مردم چگونه در این چند سال با این فشارهای اقتصادی و گرانی‌ها زندگی کردند؟؛ هر چه پس انداز داشتند (طلا، فرش و...) فروختند و همه این‌ها اتفاق افتاد.
,
 
,
دانشمند افزود: امروز تعداد مستاجران بیشتر شده و وضعیت اقتصادی جامعه رو به بالا حرکت نکرده است. آمارهای بانک مرکز نشان می‌دهد سرانه پس انداز ملی افراد (مردم) در بانک‌ها به طور مرتب در حال کاهش است، زیرا مردم پولی ندارند که پس انداز کنند و هرچه پس انداز هم داشتند به دلیل وضعیت بد اقتصادی خرج کردند و از بین رفت.
,
 
,
 
,
سخنان روحانی با واقعیت‌ها متفاوت است/ وضعیت تولید در کشور بدتر شد
, سخنان روحانی با واقعیت‌ها متفاوت است/ وضعیت تولید در کشور بدتر شد, سخنان روحانی با واقعیت‌ها متفاوت است/ وضعیت تولید در کشور بدتر شد,
 
,
وی ادامه داد: آقای روحانی گفتند چرخ اقتصاد چرخیده است، بله قبول داریم، اما با چه سرعتی و چه هزینه‌ای؛ امروز قطار زندگی مردم از ریل خارج است و واقعیت‌ها چیز دیگر را نشان می‌دهد.
,
 
,
دبیر خانه اقتصاد ایران در مورد وضعیت وضعیت تولید، گفت: وضعیت این بخش اقتصاد هم بد است؛ امروز خیلی از واحدهای تولید تعطیل شدند و خیلی‌ها هم با ظرفیت زیر ۵۰ درصد فعالند. آقایان بازدیدی از شهرک‌های صنعتی داشته باشند و ببینند چه تعداد واحد فعال است و چه بالایی سر تولید آوردند.
,
 
,
دانشمند در پایان گفت: امروز کشور ظرفیت تولید ۸۰میلیون تن سیمان را دارد، اما کارخانجات سیمانی با ۵۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند و این موضوع در صنایع مختلف همین گونه است نتیجه آن افزایش قیمت تمام شده است و به مصرف کننده تحمیل می‌شود یا اینکه با افزایش نرخ دلار به ۲۵ هزار تومان و به دلیل نداشتن سرمایه در گردش، تولید کاهش یافته است و واحدهای تولید مشکلات خیلی زیادی دارند.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
گفت‌وگو از محسن نظری
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه