اخبار داغ

تحمل رنج بیماری با دستان خالی؛

رنج یک مادر از سرطان و بیماری مغزی فرزندانش/ خیّران برای تأمین هزینه عمل پیش‌قدم شوند

رنج یک مادر از سرطان و بیماری مغزی فرزندانش/ خیّران برای تأمین هزینه عمل پیش‌قدم شوند
این مادر به خبرنگار ما گفت: دخترم سرطان دارد و پسرم بیماری مغزی. هزینه عمل جراحی فرزندم ۱۰ میلیون تومان است، اما من هیچ پولی ندارم، دکتر گفته است اگر فرزندت عمل نشود، می‌میرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، مادران مأمن پناه و عاشق پیشه ترین برای فرزندان هستند. لحظه لحظه زندگی آنها شوریدگی است از عشق و محبت اما همراه با استرس و اضطراب. وقتی مادری مجذوب قد و بالای فرزندش می شود، چیزی جز همین احساسات در او نخواهد بود. محبت تمام و کمال برای دوست داشتن و از طرف دیگر دلشوره برای آینده فرزندش. او حاضر است از همه چیز خود بگذرد تا فرزندش در آرامش و سلامتی، جلوی چشمش قد بکشد و یار و مددکارش شود. این از خودگذشتگی روحیه ای است که در همه مادران وجود دارد و چون با عشق همراه است، سختی آن چنگی به دل نمی زند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

موضوع این نوشته مربوط به مادری است که تمام این احساسات را تجربه کرده اما همیشه آنچه که از عشق و اضطرابش جلوتر بوده، صبر و توکلش است. مادری که صاحب دو فرزند است، دختر ۱۴ و پسر ۱۰ ساله، اما به تک تک روزها و لحظات عمر فرزندانش، زجر کشیده و هر وقت نگاهش به نگاهشان پیوند خورده، حاصلش غم و اندوهی بوده که تمام وجودش را فراگرفته است. اما باز هم جز به شکر، سخن نمی‌گوید.

,

داستان تلخ او از ازدواج با مردی آغاز می شود که علاوه بر اعتیاد، هیچ مسئولیتی را هم نمی پذیرد و جز خودش، اصلا کسی به چشمش نمی آید. دخترشان که پا به چهار سالگی می گذارد، علائم بیماری در او پیدا می شود. پس از معاینات و بررسی پزشکان، گفته می شود باید یکی از کلیه هایش خارج شود و او تحت عمل جراحی قرار می گیرد. اما وقتی برای ادامه درمان به مشهد مقدس اعزام می شود، پزشکان از رادیوتراپی و شیمی درمانی حرف می زنند، کلماتی که برای این مادر کاملا نامفهوم است تا اینکه یکی از پزشکان در هنگام صحبت در خصوص بیماری دخترش، به طور واضح عنوان سرطان را مطرح می کند.

,

او می گوید؛ اکنون بیش از ۶ سال است که برای درمان و بعدا چکاب دخترش دائما راهی مشهد است. البته اکنون به شکرانه خدا حال دخترش خوب است و نوبت مراجعه به مشهد از هر ماه، به دو بار در سال رسیده است.

,

اما هنوز او از حال نامساعد دخترش و سیلی سرطان، به خود نیامده که متوجه می شود پسر نوزادش هم تشنج می کند و بیمار است. دکترها می گویند بیماری او مغزی و زیاد شدن غیر عادی آب در مغز است که باعث می شود سرش بزرگ شود.

,

به همین دلیل پسرش هم در سه ماهگی عمل جراحی می شود و دستگاه شنت مغزی در سر او جای گذاری و به وسیله لوله ای به شکم وصل می شود تا آب اضافی را خارجی کند. او می گوید تا حالا فرزندش سه بار از ناحیه سر و چهار بار از ناحیه شکم عمل شده است.

متاسفانه چون همسر، توجهی به فرزندان و بیماری آن ها ندارد و برای درمانشان اقدام و همکاری نمی کند، مادر تصمیم به جدایی از او می گیرد تا خودش سرپرستی فرزندانش را به عهده گیرد. به همین دلیل پنج سال پیش از تمام حق و حقوقش می گذرد تا خودش یک تنه بار این زندگی و سختی بیماری فرزندانش را به دوش بکشد.

او در تمام این مدت؛ دار و ندارش از طلا گرفته تا وسایل زندگی اش را فروخته تا بتواند هزینه های درمان فرزندانش را تامین کند.

اکنون دخترش حال خوبی دارد و فقط هر ۶ ماه مورد چکاب قرار می گیرد. البته اخیرا عقد کرده و اکنون نیازمند تامین جهیزیه است، اما مادرش توانایی برای تامین جهیزیه او ندارد.

اما دغدغه مادر بیماری پسرش است که بسته به شرایط او، هر یک هفته یا هر یک ماه، باید به پزشک مراجعه کند، چرا که با هر سرماخوردگی، تب یا فشار عصبی، دچار سردرد و تشنج می شود.

اما مشکل دیگر این است که لوله ای که از مغز به شکم او وصل است، کوتاه شده و باید دوباره مورد عمل جراحی قرار گیرد.

مادر که اشک می ریزد، می گوید: هزینه عمل جراحی ۱۰ میلیون تومان است، اما من هیچ پولی برای عمل ندارم، دکتر گفته است اگر بچه ات عمل نشود، می میرد. من از بی پولی و گرسنگی نمی میرم، اما اگر فرزندم عمل نشود، او را از دست خواهم داد.

او می گوید که چند سال قبل عده ای از مسئولان استان برای کمک و بازدید از شرایط دخترم به خانه ما آمدند، اما غیر از نشان دادن تصاویر از تلویزیون و سرخوردگی بین فامیل و همسایه، هیچ کمکی نکردند.

این مادر رنج دیده اکنون با حفظ آبرو و از سر ناچاری، دست به دامان خیّران است تا بتواند عزیزش را از چنگال مرگ برهاند. امید که چشم انتظاری و امیدواری او بی‌جواب نماند.

خیّران و نیک‌اندیشان می‌توانند کمک‌های خود را برای درمان این کودک بیمار به مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه‌یاران خراسان جنوبی تحویل دهند یا به شماره کارت این مرکز به شماره ۰۰۳۲- ۵۰۱۱- ۹۹۷۹- ۶۰۳۷ واریز کنند. شماره تماس ۰۹۳۹۵۶۲۳۹۷۹ نیز پاسخ‌گوی این بزرگواران خواهد بود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه