اخبار داغ

ماجراهای ارز و انسولین؛

مردم به دنبال انسولین قلمی؛ مسئولان: ویال بزنید/ فروش انسولین قلمیِ آزاد ممنوع است

مردم به دنبال انسولین قلمی؛ مسئولان: ویال بزنید/ فروش انسولین قلمیِ آزاد ممنوع است
این روزها اگر برای تهیه انسولین قلمی به داروخانه‌ها مراجعه کنید، با پاسخ موجود نیست مواجه می‌شوید؛ علت این امر این است که به دلیل مسائل ارزی واردات این دارو با مشکل رو به رو شده است و مسئولان جهت رفع نیاز بیماران انسولین ویال را توصیه می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ این روزها شاهد کمبود برخی از اقلام دارویی هستیم و در این شرایط بیماران دیابتی برای تأمین انسولین قلمی خود با مشکل مواجه هستند و این موضوع، یک مسئله ملی است که شهروندان استان کرمان نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

انسولین یکی از مهم‌ترین هورمون‌های تنظیم کننده قند خون است که برای انجام سوخت و ساز بدن انتقال دهنده‌های گلوکز را در بافت‌های حساس به انسولین فعال می‌سازد.

,

حال در شرایط شیوع بیماری کرونا، افراد مبتلا به دیابت مجبور به حضور در محیط های پر خطری همچون داروخانه ها هستند تا شاید داروی مورد نیاز خود را تهیه کنند.

,

محمدی یکی از شهروندان کرمانی ضمن ابراز تأسف از عدم تهیه انسولین قلمی به خبرنگار ما گفت: پدرم مبتلا به دیابت است و روزانه نیاز به تزریق انسولین دارد و با توجه به اینکه در طول روز تنها است از انسولین قلمی به راحتی می تواند استفاده کند.

,

وی ادامه داد: پدرم کهولت سن و بیماری زمینه ای دارد به همین دلیل سعی می کنیم که او از منزل خارج نشود و حال با شرایط پیش آمده و نبود انسولین قلمی، نمی دانیم چه کاری می توانیم انجام دهیم.

,

این شهروند کرمانی تصریح کرد: برای پیدا کردن انسولین قلمی مجبور به حضور در داروخانه ها هستم و در شرایط شیوع بیماری کرونا، نگران این مسئله هستم که ناقل بیماری باشم و خانواده را نیز مبتلا کنم؛ ای کاش مسئولان نسبت به تهیه این دارو اهتمام بیشتری را داشته باشند.

,

علی اسدی پور در گفتگو با راه آرمان؛ در این باره گفت: کمبود انسولین وجود ندارد و این دارو فراوان یافت می شود، آنچه که در حال حاضر کمبود است، انسولین قلمی است.

,

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: تزریق انسولین قلمی راحت تر است و به همین دلیل بیماران تمایل به استفاده از این نوع انسولین را دارند و گرنه انسولینی که در قدیم مورد استفاده قرار می گرفت، به وفور وجود دارد و کمبودی در این زمینه نیست.

,

وی با اشاره به اینکه این کمبود در سراسر کشور است، عنوان کرد: کمبود انسولین قلمی مشکل ساز نیست و اگر از این نوع دارو نباشد، بیماران با مشکل رو به رو نیستند و می توانند انسولین ویال را تهیه کرده و بر اساس راهنمایی که وجود دارد میزان انسولین مورد نیاز خود را تأمین کنند که البته بیماران به این منظور به پزشک خود مراجعه کنند.

,

اسدی پور با تأکید بر اینکه امیدواریم این مسئله در سراسر کشور مرتفع شود، ابراز کرد: کمیاب شدن داروها به دلیل مباحث ارزی است.

,

محمد حسیبی در گفتگو با مهر در خصوص فروش انسولین به صورت آزاد گفت: فروش انسولین قلمی آزاد ممنوع است؛ از مردم خواهش می‌کنیم که هر محل و داروخانه‌ای که انسولین را به صورت آزاد و بدون دفترچه به فروش می‌رساند را به ما معرفی کنند؛ این اقدام مردم ما را در سلامت کردن سیستم توزیعی یاری می‌دهد.

, مهر,

مدیر دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر اینکه چیزی به نام انسولین آزاد نداریم، گفت: افرادی هم که دفترچه ندارند؛ بعد از تجویز انسولین توسط پزشک می‌توانند با ارائه مدارکشان به معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان، کارتی را دریافت کنند که به وسیله آن می‌توانند به مدت ۶ ماه، ماهیانه انسولین مورد نیازشان را از داورخانه ها دریافت کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه