اخبار داغ

هر کجایی می‌توان برای امام رضا(ع) خادمی کرد؛

کارگاه قالی‌بافی "بی‌بی‌گل" بر تاروپود زندگی زنان سرپرست خانوار گل امید می‌بافد

کارگاه قالی‌بافی "بی‌بی‌گل" بر تاروپود زندگی زنان سرپرست خانوار گل امید می‌بافد
مسئول امور خادمیاران نمایندگی آستان قدس در بوئین زهرا با بیان اینکه چهار سال از فعالیت کارگاه قالی بافی می‌گذرد، گفت: کارگاه ما با مساحت حدود ۱۵۰متر در شهرستان بوئین زهرا مستقر است، با عنوان "بی‌بی‌گل" به فعالیت می‌پردازد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح‌قزوین؛ خادمیار به این معنی نیست که تنها انتظار توفیق خدمت در حرم مطهر امام رضا(ع) را داشته باشد، بلکه خادمیار رضوی می‌تواند در محله و شهر خود با عضویت در کانون‌های تخصصی و محله‌ای که ایجاد شده بسته به نوع تجربه، تخصص و ظرفیتش مشارکت داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح‌قزوین,
تحقق منویات مقام معظم رهبری در منشور هفت‌گانه آستان قدس رضوی در زمینه اثرگذاری فرهنگی و ارائه خدمات به محرومان و نیازمندان و استفاده از توان و ظرفیت افراد متخصص کانون‌ها و مجموعه‌های تخصصی در خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان در سراسر کشور با نام و یاد امام رضا(ع) از اهداف تشکیل کانون‌های خادمیاری است.

در اجرای منشور هفت‌گانه حکم مقام معظم رهبری به تولیت آستان قدس رضوی مبنی برخدمت به زائران، ضعفا و همچنین خدمت به مجاوران و مستمندان و مستضعفان و نظر به ظرفیت معنوی بی‌بدیل آستان قدس رضوی و با بهره‌گیری از توان مراکز و مجموعه‌های فرهنگی و مذهبی و اجتماعی ساز و کاری تحت عنوان کانون‌های خادمیاران رضوی در سراسر کشور به عنوان نقطه آغاز این حرکت پیش‌بینی شده است.

حجت الاسلام حبیب چراغی، مسئول امور خادمیاران نمایندگی آستان قدس رضوی در شهرستان بوئین‌زهراست که در این راستا توانسته از نیازمندان بسیاری دستگیری کند.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین با بیان اینکه از سال ۸۹ به عنوان مبلغ امور دینی به همراه خانواده به شهرستان بوئین زهرا مهاجرت کرده است، اظهار کرد: اصالتا اهل شهرستان خدابنده زنجان هستم که تحصیلات تکمیلی را در قم گذراندم و بعد از اتمام سطوح عالی حوزه علمیه و دروس خارجه به منظور تبلیغ به شهرستان بوئین‌زهرا مهاجرت کردیم.

کمک به اشتغال ۲۰۰نفر در شرکت‌های اطراف بوئین زهرا

این کارآفرین افزود: زمانی که در حال گذراندن تحصیلات تکمیلی در قم بودم، روزی مقام معظم رهبری در سخنرانی میان طلاب فرمودند؛ لزومی ندارد تمام روحانیون در قم تجمع داشته باشند بلکه می‌توانند به تبلیغ در میان مردم بپردازند چراکه جامعه ما نیازمند این حوزه است؛ لذا همان لحظه احساس وظیفه کردم.

این خادمیار آستان قدس بیان کرد: در همان ابتدای ورودم به بوئین زهرا تصمیم گرفتم موسسه خیریه‌ای را ایجاد کنم تا علاوه بر تبلیغ امور دینی با همکاری خیرین بتوانم اقدام مثبتی در جهت دستگیری از نیازمندان داشته باشم.


 
وی ابراز کرد: در موسسه خیریه سعی کردیم نیازمندان واقعی را شناسایی کنیم که اکثریت نیاز مالی داشتند؛ اوایل با کمک‌های مالی برای معیشت زندگی، پرداخت اجاره‌بها، خرید جهیزیه و امور دیگر از آن‌ها حمایت کردیم که در نهایت به این فکر افتادیم که بهتر است به جای کمک‌های نقدی و معیشتی، کار تشکیلاتی انجام دهیم تا بتوانیم درآمد پایدار برای آن‌ها ایجاد کنیم.
 
چراغی ادامه داد: در اولین اقدام سعی کردیم با بسیاری از شرکت‌های اطراف بوئین زهرا ارتباط برقرار کنیم تا بتوانیم افراد توانمند را برای اشتغال بپذیرند که در این راستا بیش از ۲۰۰نفر در چندین شرکت به عنوان قراردادی استخدام شدند به طوریکه امروز که به درآمد پایدار رسیده‌اند به عنوان خیر از موسسه حمایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه کانون خادمیاری از سال ۹۱ در شهرستان بوئین زهرا ایجاد شده است، اضافه کرد: بعد از تشکیل کانون خادمیاری در این شهرستان، با توجه به اینکه برخی بانوان نیازمند بدسرپرست یا بی سرپرست، شرایط کار در شرکت‌ها را نداشتند؛ لذا در این راستا با یکی از بانوان عضو کانون خادمیاری که دستی بر هنر قالی بافی داشت و با مشارکت چند بانوی دیگر که اعلام آمادگی کردند؛ بنا شد افرادی را که از سوی ما معرفی می‌شوند را به صورت رایگان تحت آموزش خود قرار دهند.

شناسایی ۸۱۰ نیازمند واقعی در شهرستان بوئین زهرا

وی تصریح کرد: بانوان بی سرپرست به بانوی خادمیاری به نام خلج که مسئولیت کارگاه را برعهده دارد؛ معرفی شدند که بعد از آموزش‌های لازم؛ مواد اولیه را به صورت کاملا رایگان در اختیارشان قرار می‌دهیم و در نهایت محصولات تولیدی‌شان را نیز خریداری می‌کنیم که در این راستا تاکنون توانستیم برای ۱۸۳نفر به صورت مستقیم و ۱۷نفر به صورت غیرمستقیم ایجاد اشتغال کنیم.

استاد دانشگاه فنی و مهندسی شهرستان بوئین زهرا بیان کرد: در کنار کارگاه قالب بافی درنظر داریم کارگاه خیاطی را نیز توسط یکی از بانوان دیگر عضو کانون خادمیاری که طلبه حوزه علمیه است، راه‌اندازی کنیم تا نیروهایی که ما معرفی می کنیم را به صورت رایگان آموزش دهند و سعی می‌کنیم اقلام لازم برای ایجاد اشتغال نظیر تسهیلات قرض‌الحسنه یا کمک بلاعوض را تامین کنیم تا افراد بتوانند به اشتغال پایدار برسند.

وی با بیان اینکه ۹۰درصد از خیرین ما در شهرستان بوئین‌زهرا و حدود ۱۰درصد نیز از خیرین خارج از استان هستند، عنوان کرد: ۸۱۰ خانوار نیازمند واقعی در شهرستان بوئین زهرا شناسایی کردیم که سعی می‌‌کنیم‌ به صورت ماهانه مبالغی را به حساب آن‌ها واریز کنیم.

چراغی بیان کرد: همچنین ما امسال به صورت مستقیم ۲۲تبلت را از طریق خیرین شهرستان برای دانش‌آموزان بی بضاعت تهیه کردیم و به برخی نیز از طریق تامین میزانی از مبلغ کمک کردیم و مابقی را خودشان تقبل کردند.

مبلغ امور دینی در شهرستان بوئین زهرا اظهار کرد: برای خانواده‌هایی که به دلایلی شرایط اشتغال در شرکت را نیز ندارند، وام‌های قرض‌الحسنه و کمک‌های بلاعوض تامین کردیم تا بتوانند برای خود کسب و کاری ایجاد کنند به طوریکه چند نفر با راه‌اندازی فروشگاه‌ مشغول به کار شده و برخی نیز برای اشتغال به کارگاه ام‌دی‌اف معرفی شدند.

وی تصریح‌ کرد: ما در موسسه خیریه فعالیت‌هایی نظیر تهیه جهیزیه، تهیه اقلام دارویی برای بیماران، معرفی به پزشکان را داریم به طوریکه اکنون چندین پزشک با ما همکاری می‌کنند که بیمارانی را که از سوی ما معرفی می‌شوند را به صورت رایگان ویزیت می‌کنند و داروخانه‌هایی هستند که داروها را رایگان در اختیار ما قرار می‌دهند.

مسئول امور خادمیاران نمایندگی آستان قدس در شهرستان بوئین زهرا ادامه داد: همچنین با همکاری خادمیارانی که در خدمات بنایی و امور خدماتی دیگر فعال هستند ارتباط گرفتیم تا بتوانیم به صورت رایگان به خانواده‌های نیازمند خدمات ارائه دهیم.

وی ابراز کرد: در زمینه اشتغال بانوان با توجه به علایق آن‌ها در کارگاه‌های قالی‌بافی و خیاطی هیچ محدودیتی نداریم؛ در زمینه بیمه آن‌ها ارتباطاتی با سازمان فنی و حرفه‌ای استان داشتیم که بناست مدرکی برای این افراد صادر شود و بعد از دریافت وام مشاغل می‌توانند به عنوان مشاغل خانگی به پرداخت بیمه خود بپردازند.

این کارآفرین موفق با بیان اینکه چهار سال از فعالیت کارگاه قالی بافی می‌گذرد، ادامه داد: کارگاه ما با مساحت حدود ۱۵۰متر داخل شهرستان بوئین زهرا مستقر است که با عنوان بی‌بی‌گل به فعالیت می‌پردازد که با توجه به تقاضای افراد قطعا آن را گسترش خواهیم داد.

وی افزود: خادمیار به این معنی نیست که تنها انتظار توفیق خدمت در حرم مطهر امام رضا (ع) را داشته باشیم، بلکه خادمیار رضوی می‌تواند در محله و شهر خود با عضویت در کانون‌های تخصصی و محله‌ای که ایجاد شده بسته به نوع تجربه، تخصص و ظرفیتش مشارکت کند.

مشاهده لبخند نیازمندان بزرگترین پاداش برای من است

چراغی تصریح کرد: من هرچه از لحاظ معنوی و مادی دارم را مدیون خدمت در این راه هستم، زمانی که لبخند خانواده نیازمند و بی بضاعت را می‌بینم یا خانواده‌هایی که دیگر نگران خرید گوشی هوشمند برای ادامه تحصیل فرزندانشان نیستند به آرامشی می‌رسم که برایم بالاترین پاداش و بزرگترین برکت است.

مسئول امور خادمیاران نمایندگی آستان قدس رضوی در شهرستان بوئین زهرا اذعان کرد: من آیه ۵۶ سوره بقره را سرلوحه زندگیم قرار دادم؛ خداوند می‌فرماید کسانی که دین خدا را تبلیغ کنند و خداترس هستند و غیر از خداوند از کسی ترسی ندارند به صورت حساب شده آن‌ها را کفایت می‌کنم.



وی تصریح‌ کرد: تبلیغ تنها به معنای سخنرانی نیست بلکه طلاب می‌توانند به عنوان یک روحانی دغدغه نیازمندان را داشته باشند؛ چه بسا که با توجه به شرایط موجود اقتصادی و اهمیت اشتغال‌زایی برای خانواده‌ها به خصوص محرومان انتظار می‌رود با جدیت و مشارکت بیشتر خادمیاران این امر با انسجام بهتری انجام شود.

مبلغ امور دینی شهرستان بوئین زهرا بیان کرد: بزرگترین مشکلی که جوانان ما را به بیراهه می‌کشاند بیکاری است؛ بنابراین هر کسی بسته به تجربه، ظرفیت و تخصص خود می‌تواند در یکی از این کانون‌ها در راه گره‌گشایی از مشکلات نیازمندان و بیماران و مستمندان به ارائه خدمت بپردازد.

وی عنوان کرد: اکنون بیش از ۴۰۰جوان پا به کار با ما همکاری دارند که در زمان انتخابات و یا هر زمانی که اعلام نیاز کنیم پای کار آمدند و بسیاری از کارهای فرهنگی، هسته‌های فرهنگی جوانان یا حلقه‌های معرفتی را با همکاری این جوانان برپا کردیم.

اجرای طرح‌ ساخت منازل کوچک در سطح شهرستان بوئین زهرا

استاد دانشگاه فنی و مهندسی شهرستان بوئین زهرا اضافه کرد: با توجه به حدیثی از فرمایشات امام رضا(ع) و امام صادق(ع) که از پیامبر اکرم(ص) نقل می‌کنند برای اهل بهشت چهار نشانه وجود دارد که شامل داشتن چهره گشاده، زبان نرم و لطیف، دلسوز خود و دیگران بودن، دست و دل‌بازی کردن است که همواره این حدیث را در خدمات‌رسانی به مردم به ویژه جوانان سرلوحه کارم قرار می‌دهم و خوشبختانه نتیجه مثبتی نیز گرفتم.

وی ابراز کرد: از خودم کمکی به نیازمندان نکردم اما اینکه با پیش قدم شدن، مردم اعتماد می‌کنند؛ بزرگترین سرمایه است و خیرین مطمئن باشند، در این شرایطی که مشکلات دامن‌گیر مردم شده، اگر دستگیری کنند، بر اساس آیات قرآن خداوند می‌فرماید شما یک خیر برسانید ما هفتصد برابر می‌رسانیم.
 
مبلغ امور دینی شهرستان بوئین زهرا بیان کرد: معمولا بانوانی که ما معرفی می‌کنیم مهاجر بوده و اهل شهرستان بوئین زهرا نیستند یا حتی برخی نیازمندان ما تبعه افغان هستند که خوشبختانه ادارات سپاه، بسیج و کمیته امداد با ما همکاری لازم را دارند.

وی در پایان از اجرای طرح‌ ساخت منازل کوچک در سطح کشوری و شهرستان خبر داد و گفت: طرح دیگری نیز در حال بررسی داریم که به صورت کشوری در حال آغاز است که بر اساس آن بنا داریم خانه‌های کوچک برای مستأجران بسازیم یعنی برای کم جمعیت‌ها خانه‌های کوچک‌تر بسازیم که امیدوارم با همکاری خیرین به این اهداف برسیم.

انتهای پیام/
,
تحقق منویات مقام معظم رهبری در منشور هفت‌گانه آستان قدس رضوی در زمینه اثرگذاری فرهنگی و ارائه خدمات به محرومان و نیازمندان و استفاده از توان و ظرفیت افراد متخصص کانون‌ها و مجموعه‌های تخصصی در خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان در سراسر کشور با نام و یاد امام رضا(ع) از اهداف تشکیل کانون‌های خادمیاری است.
,

در اجرای منشور هفت‌گانه حکم مقام معظم رهبری به تولیت آستان قدس رضوی مبنی برخدمت به زائران، ضعفا و همچنین خدمت به مجاوران و مستمندان و مستضعفان و نظر به ظرفیت معنوی بی‌بدیل آستان قدس رضوی و با بهره‌گیری از توان مراکز و مجموعه‌های فرهنگی و مذهبی و اجتماعی ساز و کاری تحت عنوان کانون‌های خادمیاران رضوی در سراسر کشور به عنوان نقطه آغاز این حرکت پیش‌بینی شده است.
,
,

حجت الاسلام حبیب چراغی، مسئول امور خادمیاران نمایندگی آستان قدس رضوی در شهرستان بوئین‌زهراست که در این راستا توانسته از نیازمندان بسیاری دستگیری کند.
,
,

وی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین با بیان اینکه از سال ۸۹ به عنوان مبلغ امور دینی به همراه خانواده به شهرستان بوئین زهرا مهاجرت کرده است، اظهار کرد: اصالتا اهل شهرستان خدابنده زنجان هستم که تحصیلات تکمیلی را در قم گذراندم و بعد از اتمام سطوح عالی حوزه علمیه و دروس خارجه به منظور تبلیغ به شهرستان بوئین‌زهرا مهاجرت کردیم.

کمک به اشتغال ۲۰۰نفر در شرکت‌های اطراف بوئین زهرا
,
,
,
, کمک به اشتغال ۲۰۰نفر در شرکت‌های اطراف بوئین زهرا, کمک به اشتغال ۲۰۰نفر در شرکت‌های اطراف بوئین زهرا,

این کارآفرین افزود: زمانی که در حال گذراندن تحصیلات تکمیلی در قم بودم، روزی مقام معظم رهبری در سخنرانی میان طلاب فرمودند؛ لزومی ندارد تمام روحانیون در قم تجمع داشته باشند بلکه می‌توانند به تبلیغ در میان مردم بپردازند چراکه جامعه ما نیازمند این حوزه است؛ لذا همان لحظه احساس وظیفه کردم.
,
,

این خادمیار آستان قدس بیان کرد: در همان ابتدای ورودم به بوئین زهرا تصمیم گرفتم موسسه خیریه‌ای را ایجاد کنم تا علاوه بر تبلیغ امور دینی با همکاری خیرین بتوانم اقدام مثبتی در جهت دستگیری از نیازمندان داشته باشم.
,
,


,
,
, ,
 
,
وی ابراز کرد: در موسسه خیریه سعی کردیم نیازمندان واقعی را شناسایی کنیم که اکثریت نیاز مالی داشتند؛ اوایل با کمک‌های مالی برای معیشت زندگی، پرداخت اجاره‌بها، خرید جهیزیه و امور دیگر از آن‌ها حمایت کردیم که در نهایت به این فکر افتادیم که بهتر است به جای کمک‌های نقدی و معیشتی، کار تشکیلاتی انجام دهیم تا بتوانیم درآمد پایدار برای آن‌ها ایجاد کنیم.
 
,
,
چراغی ادامه داد: در اولین اقدام سعی کردیم با بسیاری از شرکت‌های اطراف بوئین زهرا ارتباط برقرار کنیم تا بتوانیم افراد توانمند را برای اشتغال بپذیرند که در این راستا بیش از ۲۰۰نفر در چندین شرکت به عنوان قراردادی استخدام شدند به طوریکه امروز که به درآمد پایدار رسیده‌اند به عنوان خیر از موسسه حمایت می‌کنند.
,

وی با بیان اینکه کانون خادمیاری از سال ۹۱ در شهرستان بوئین زهرا ایجاد شده است، اضافه کرد: بعد از تشکیل کانون خادمیاری در این شهرستان، با توجه به اینکه برخی بانوان نیازمند بدسرپرست یا بی سرپرست، شرایط کار در شرکت‌ها را نداشتند؛ لذا در این راستا با یکی از بانوان عضو کانون خادمیاری که دستی بر هنر قالی بافی داشت و با مشارکت چند بانوی دیگر که اعلام آمادگی کردند؛ بنا شد افرادی را که از سوی ما معرفی می‌شوند را به صورت رایگان تحت آموزش خود قرار دهند.
,
,

شناسایی ۸۱۰ نیازمند واقعی در شهرستان بوئین زهرا
,
, شناسایی ۸۱۰ نیازمند واقعی در شهرستان بوئین زهرا, شناسایی ۸۱۰ نیازمند واقعی در شهرستان بوئین زهرا,

وی تصریح کرد: بانوان بی سرپرست به بانوی خادمیاری به نام خلج که مسئولیت کارگاه را برعهده دارد؛ معرفی شدند که بعد از آموزش‌های لازم؛ مواد اولیه را به صورت کاملا رایگان در اختیارشان قرار می‌دهیم و در نهایت محصولات تولیدی‌شان را نیز خریداری می‌کنیم که در این راستا تاکنون توانستیم برای ۱۸۳نفر به صورت مستقیم و ۱۷نفر به صورت غیرمستقیم ایجاد اشتغال کنیم.
,
,

استاد دانشگاه فنی و مهندسی شهرستان بوئین زهرا بیان کرد: در کنار کارگاه قالب بافی درنظر داریم کارگاه خیاطی را نیز توسط یکی از بانوان دیگر عضو کانون خادمیاری که طلبه حوزه علمیه است، راه‌اندازی کنیم تا نیروهایی که ما معرفی می کنیم را به صورت رایگان آموزش دهند و سعی می‌کنیم اقلام لازم برای ایجاد اشتغال نظیر تسهیلات قرض‌الحسنه یا کمک بلاعوض را تامین کنیم تا افراد بتوانند به اشتغال پایدار برسند.
,
,

وی با بیان اینکه ۹۰درصد از خیرین ما در شهرستان بوئین‌زهرا و حدود ۱۰درصد نیز از خیرین خارج از استان هستند، عنوان کرد: ۸۱۰ خانوار نیازمند واقعی در شهرستان بوئین زهرا شناسایی کردیم که سعی می‌‌کنیم‌ به صورت ماهانه مبالغی را به حساب آن‌ها واریز کنیم.
,
,

چراغی بیان کرد: همچنین ما امسال به صورت مستقیم ۲۲تبلت را از طریق خیرین شهرستان برای دانش‌آموزان بی بضاعت تهیه کردیم و به برخی نیز از طریق تامین میزانی از مبلغ کمک کردیم و مابقی را خودشان تقبل کردند.
,
,

مبلغ امور دینی در شهرستان بوئین زهرا اظهار کرد: برای خانواده‌هایی که به دلایلی شرایط اشتغال در شرکت را نیز ندارند، وام‌های قرض‌الحسنه و کمک‌های بلاعوض تامین کردیم تا بتوانند برای خود کسب و کاری ایجاد کنند به طوریکه چند نفر با راه‌اندازی فروشگاه‌ مشغول به کار شده و برخی نیز برای اشتغال به کارگاه ام‌دی‌اف معرفی شدند.
,
,

وی تصریح‌ کرد: ما در موسسه خیریه فعالیت‌هایی نظیر تهیه جهیزیه، تهیه اقلام دارویی برای بیماران، معرفی به پزشکان را داریم به طوریکه اکنون چندین پزشک با ما همکاری می‌کنند که بیمارانی را که از سوی ما معرفی می‌شوند را به صورت رایگان ویزیت می‌کنند و داروخانه‌هایی هستند که داروها را رایگان در اختیار ما قرار می‌دهند.
,
,

مسئول امور خادمیاران نمایندگی آستان قدس در شهرستان بوئین زهرا ادامه داد: همچنین با همکاری خادمیارانی که در خدمات بنایی و امور خدماتی دیگر فعال هستند ارتباط گرفتیم تا بتوانیم به صورت رایگان به خانواده‌های نیازمند خدمات ارائه دهیم.

وی ابراز کرد: در زمینه اشتغال بانوان با توجه به علایق آن‌ها در کارگاه‌های قالی‌بافی و خیاطی هیچ محدودیتی نداریم؛ در زمینه بیمه آن‌ها ارتباطاتی با سازمان فنی و حرفه‌ای استان داشتیم که بناست مدرکی برای این افراد صادر شود و بعد از دریافت وام مشاغل می‌توانند به عنوان مشاغل خانگی به پرداخت بیمه خود بپردازند.
,
,
,
,

این کارآفرین موفق با بیان اینکه چهار سال از فعالیت کارگاه قالی بافی می‌گذرد، ادامه داد: کارگاه ما با مساحت حدود ۱۵۰متر داخل شهرستان بوئین زهرا مستقر است که با عنوان بی‌بی‌گل به فعالیت می‌پردازد که با توجه به تقاضای افراد قطعا آن را گسترش خواهیم داد.
,
,

وی افزود: خادمیار به این معنی نیست که تنها انتظار توفیق خدمت در حرم مطهر امام رضا (ع) را داشته باشیم، بلکه خادمیار رضوی می‌تواند در محله و شهر خود با عضویت در کانون‌های تخصصی و محله‌ای که ایجاد شده بسته به نوع تجربه، تخصص و ظرفیتش مشارکت کند.
,
,

مشاهده لبخند نیازمندان بزرگترین پاداش برای من است
,
, مشاهده لبخند نیازمندان بزرگترین پاداش برای من است, مشاهده لبخند نیازمندان بزرگترین پاداش برای من است,

چراغی تصریح کرد: من هرچه از لحاظ معنوی و مادی دارم را مدیون خدمت در این راه هستم، زمانی که لبخند خانواده نیازمند و بی بضاعت را می‌بینم یا خانواده‌هایی که دیگر نگران خرید گوشی هوشمند برای ادامه تحصیل فرزندانشان نیستند به آرامشی می‌رسم که برایم بالاترین پاداش و بزرگترین برکت است.
,
,

مسئول امور خادمیاران نمایندگی آستان قدس رضوی در شهرستان بوئین زهرا اذعان کرد: من آیه ۵۶ سوره بقره را سرلوحه زندگیم قرار دادم؛ خداوند می‌فرماید کسانی که دین خدا را تبلیغ کنند و خداترس هستند و غیر از خداوند از کسی ترسی ندارند به صورت حساب شده آن‌ها را کفایت می‌کنم.
,
,


,
,
, ,

وی تصریح‌ کرد: تبلیغ تنها به معنای سخنرانی نیست بلکه طلاب می‌توانند به عنوان یک روحانی دغدغه نیازمندان را داشته باشند؛ چه بسا که با توجه به شرایط موجود اقتصادی و اهمیت اشتغال‌زایی برای خانواده‌ها به خصوص محرومان انتظار می‌رود با جدیت و مشارکت بیشتر خادمیاران این امر با انسجام بهتری انجام شود.
,
,

مبلغ امور دینی شهرستان بوئین زهرا بیان کرد: بزرگترین مشکلی که جوانان ما را به بیراهه می‌کشاند بیکاری است؛ بنابراین هر کسی بسته به تجربه، ظرفیت و تخصص خود می‌تواند در یکی از این کانون‌ها در راه گره‌گشایی از مشکلات نیازمندان و بیماران و مستمندان به ارائه خدمت بپردازد.
,
,

وی عنوان کرد: اکنون بیش از ۴۰۰جوان پا به کار با ما همکاری دارند که در زمان انتخابات و یا هر زمانی که اعلام نیاز کنیم پای کار آمدند و بسیاری از کارهای فرهنگی، هسته‌های فرهنگی جوانان یا حلقه‌های معرفتی را با همکاری این جوانان برپا کردیم.
,
,

اجرای طرح‌ ساخت منازل کوچک در سطح شهرستان بوئین زهرا
,
, اجرای طرح‌ ساخت منازل کوچک در سطح شهرستان بوئین زهرا, اجرای طرح‌ ساخت منازل کوچک در سطح شهرستان بوئین زهرا,

استاد دانشگاه فنی و مهندسی شهرستان بوئین زهرا اضافه کرد: با توجه به حدیثی از فرمایشات امام رضا(ع) و امام صادق(ع) که از پیامبر اکرم(ص) نقل می‌کنند برای اهل بهشت چهار نشانه وجود دارد که شامل داشتن چهره گشاده، زبان نرم و لطیف، دلسوز خود و دیگران بودن، دست و دل‌بازی کردن است که همواره این حدیث را در خدمات‌رسانی به مردم به ویژه جوانان سرلوحه کارم قرار می‌دهم و خوشبختانه نتیجه مثبتی نیز گرفتم.
,
,

وی ابراز کرد: از خودم کمکی به نیازمندان نکردم اما اینکه با پیش قدم شدن، مردم اعتماد می‌کنند؛ بزرگترین سرمایه است و خیرین مطمئن باشند، در این شرایطی که مشکلات دامن‌گیر مردم شده، اگر دستگیری کنند، بر اساس آیات قرآن خداوند می‌فرماید شما یک خیر برسانید ما هفتصد برابر می‌رسانیم.
,
,
 
,
مبلغ امور دینی شهرستان بوئین زهرا بیان کرد: معمولا بانوانی که ما معرفی می‌کنیم مهاجر بوده و اهل شهرستان بوئین زهرا نیستند یا حتی برخی نیازمندان ما تبعه افغان هستند که خوشبختانه ادارات سپاه، بسیج و کمیته امداد با ما همکاری لازم را دارند.
,

وی در پایان از اجرای طرح‌ ساخت منازل کوچک در سطح کشوری و شهرستان خبر داد و گفت: طرح دیگری نیز در حال بررسی داریم که به صورت کشوری در حال آغاز است که بر اساس آن بنا داریم خانه‌های کوچک برای مستأجران بسازیم یعنی برای کم جمعیت‌ها خانه‌های کوچک‌تر بسازیم که امیدوارم با همکاری خیرین به این اهداف برسیم.
,
,

انتهای پیام/
,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه