اخبار داغ

مدیر آموزش و پرورش چابهار خبر داد؛

"مهتاک"؛ طرحی برای اشتغال پایدار دختران چابهاری/ توانمندسازی مهمترین عامل توسعه و آبادانی است

"مهتاک"؛ طرحی برای اشتغال پایدار دختران چابهاری/ توانمندسازی مهمترین عامل توسعه و آبادانی است
همایون امیری از اجرای طرح "مهتاک" برای توانمند سازی دختران چابهار برای داشتن اشتغال پایدار خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ همایون امیری؛ مدیر آموزش و پرورش شهرستان چابهار در حاشیه آیین رونمایی از طرح اشتغالزایی مهتاک در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، بیان کرد: با اجرای این طرح دغدغه دخترانی که از هنرستان های کارودانش  مهارت ها را فراگرفته و تاکنون نتوانستند برای خود به دلایل مختلفی شغل ایجاد کنند، رفع می شود.

وی افزود: این طرح اقدامی مطمئن  برای اشتغالزایی دختران چابهار است و امید و انگیزه برای فارغ التحصیلان هنرستانی در منطقه ایجاد خواهد کرد.

وی افزود:  چهارماه پیش با همکاری خیرین از مجموعه یاوران و بی بی مریم توانستیم مایحتاج و نیازهای اولیه برای کار این دختران را که به نوعی دارای پدران بیکار یا از کار افتاده داشتند و راه درآمد و معیشت زندگیشان از طریق سوزن دوزی که از مادران خود یادگرفته بودند، تهیه و دراختیارشان قرار دهیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان چابهار گفت: آموزش و پرورش با همکاری خیرین تا امروز برای بیش از ۱۷۵خانوار در رشته های سوزن دوزی و دوخت لباس های محلی در چابهار اشتغالزایی کرده است.

وی تصریح کرد: بزرگترین دغدغه تولیدکنندگان محصولات سنتی در منطقه به ویژه چابهار  بازار فروش آنها بوده و همچنان هست، چون در بیشتر مواقع دراین بین همیشه دلالان سوء استفاده می کنند تا بیشترین سهم فروش را از آن خود بکنند.

امیری ادامه داد: مجموعه خیرین در مرحله اول این تولیدات را در داخل کشور برای ورود به بازار فروش صادر می کنند که این اقدام برای صنعتگران زنان بلوچ یک حرکت تاثیرگذار است.

وی خاطر نشان کرد: به دلیل بازار پسندی مناسب هنر سوزن دوزی بلوچ خیرین قصد دارند تا در فاز بعدی بازاریابی، محصولات را به خارج کشور صادر و به مرحله فروش گذاشته تا علاوه بر اشتغالزایی پایدار، فرهنگ ناب منطقه به همه نشان داده شود.

وی تاکید کرد: صادر کردن این فرهنگ علاوه بر حفاظت و حراست از آداب و رسوم منطقه باعث می شود چهره واقعی و مهمان نواز مردم دیده شود و در گام بعدی با جذب گردشگر و سرمایه باعث توسعه پایدار جنوب استان باشد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه