اخبار داغ

بخشدار رخ تربت حیدریه:

آموزش و پرورش استحکام بین مدارس و مساجد را در اولویت قرار دهد

آموزش و پرورش استحکام بین مدارس و مساجد را در اولویت قرار دهد
صاحبی گفت: فردای جامعه و سازندگی آن به دست دانش آموزانی است که در سال های آینده نقش های مختلفی را ایفا می کنند و آموزش و پرورش، خصوصا حوزه معاونت پرورشی در این راستا باید استحکام و پیوند بین مساجد و مدارس را در اولویت کاری خود قرار دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ در این اجلاس که صبح امروز به میزبانی آموزش و پرورش جلگه رخ برگزار شد، امام جمعه تربت حیدریه نماز را محبوب‌ترین عمل در پیشگاه خداوند دانست و بیان کرد: نماز در واقع نخستین فریضه الهی است که خداوند متعال آن را بر انسان واجب کرد و نماز ستون خیمه اسلام است و کسی که به نماز توجه کند خداوند نیز به وی توجه می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

حجت الاسلام عصمتی خاطرنشان کرد: به نماز اول وقت در اسلام تاکید فراوان شده و نخستین اثر آن این است که موجب بانشاطی انسان می‌شود و انسان‌هایی که به نماز توجه خاصی دارند و به قوانین آن عمل می‌کنند همواره انسان‌هایی سرشار از نشاط معنوی هستند.

,

وی با اشاره به احترام به والدین و معلمان اظهار داشت: معلمان دارای نقش ویژه‌ای در افزایش آگاهی‌ها و برکت علم در جامعه هستند و احترام به آنان الزامی است و اگر معلم نقش خود را به خوبی در مدسه ایفا کند دانش‌آموزان نیز از وی تاثیر می‌گیرند.

,

حجت‌الاسلام عصمتی اهمیت برپایی نماز جماعت در مدارس را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: معلمان و مدیران مدارس بایستی توجه خاصی به برپایی نماز جماعت در مدارس داشته باشند و در این مراسم حضور پیدا کنند زیرا این امر موجب می‌شود که دانش‌آموزان هم با اهمیت نماز جماعت بیشتر آشنا شوند وی مسجد می تواند نقطه عطف پیوند معنویت خانه و مدرسه شود .

,

 رسالت مهم آموزش و پرورش توجه به نماز و نمازخوانی است

,  رسالت مهم آموزش و پرورش توجه به نماز و نمازخوانی است,

علی اکبر صالحی بخشدار رخ در این اجلاس اظهار کرد: آموزش و پرورش با وجود شرایط سخت فعلی و عدم حضور دانش آموزان در مدارس دست به ابتکارهایی زده تا بتواند فعالیت های خود را همچون سالهای قبل ادامه دهند و آن توجه به نماز و نمازخوانی است که جزء رسالت مهم آموزش و پرورش بوده و این مهم باعث کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه می شود.

,

وی افزود : فردای جامعه ما و سازندگی آن به دست دانش آموزانی است که در سال های آینده نقش های مختلفی را ایفا و برعهده خواهند داشت و آموزش و پرورش، خصوصا حوزه معاونت پرورشی در این راستا باید استحکام و پیوند بین مساجد و مدارس را در اولویت کاری خود داشته باشد.

,

صاحبی گفت:  در فرهنگ جامعه اسلامی ما نماز بعنوان ستون دین جاری است و هر بنایی برای ایستادن نیاز به ستون دارد لذا ستون دین و اسلام نماز است .
وی با تاکید بر پایی نماز اول وقت خاطر نشان کرد : اقامه با خواندن نماز فرق دارد و اقامه به معنی عمل کردن به پیام ها و فرامین نماز است و جامعه ای که با نماز مأنوس باشد قطعا آسیب های کمتری را شاهد است.

,
,

انتها یپیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه