اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی:

تبعیض در همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ممنوع است/ لزوم اصلاح ابزارهای اخذ مالیات در کشور

تبعیض در همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ممنوع است/ لزوم اصلاح ابزارهای اخذ مالیات در کشور
عبدالمجید شیخی با بیان اینکه تبعیض در همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ممنوع است، گفت: اگر همسان سازی حقوق برای برخی ۵۷ درصد است، برای همگان نیز باید ۵۷ درصد انجام شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالمجید شیخی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به تبعیض دولت در همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی گفت: در شرع اسلام داریم که اگر قرار است ظلم شود، باید بالسویه باشد و چنانچه عدل می خواهد صورت گیرد نیز باید بالسویه باشد به این معنی که باید عدالت رعایت شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

این کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: بر همین اساس اگر همسان‌سازی برای برخی ۵۷ درصد است، برای همگان نیز باید ۵۷ درصد انجام شود و اگر همسان‌سازی ۱۸ درصد اتخاذ می‌شود باید برای همگان به این صورت انجام گیرد و تبعیض ممنوع است.

,

وی با بیان اینکه این اقدام دولت ظلم به بازنشستگان تأمین اجتماعی است، عنوان کرد: ظلم بزرگتر این است که دولت در هشت سال گذشته، حجم نقدینگی را شش و هفت برابر کرده و نرخ تورم به چهل درصد افزایش پیدا کرده است و چنانچه تجمعی حساب کنیم، هم اکنون حقوق کارمندان باید ۴۰۰ درصد اضافه شود، یعنی حقوق کارمندان و بازنشستگان باید چهار برابر شود.

,

شیخی با اشاره به اینکه خط فقر حدود ۸ میلیون تومان است، ابراز کرد: دولت اگر توان ندارد نباید اقتصاد را رها می کرد و به دنبال برجام می رفت؛ چرا که این امر شرایط کشور را حادتر کرده است.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه دولت گروه و جناح خود را بر سر قدرت قرار داده است و خطاب به این جناح اظهار کرد: شیفتگان قدرت و ثروت از خدا، پیامبر اکرم(ص)، امام خمینی(ره) و امام زمان(عج) خجالت بکشید و بدانید که شایسته تر از شما در این کشور وجود دارد.

,

وی بیان کرد: بزرگترین ظلم دولت، افت قدرت خرید تمام اقشار متوسط به پائین و مستضعفین است؛ چرا که در چهار سال گذشته قیمت ها دست کم پنج برابر شده است.

,

شیخی با تأکید بر اینکه مجلس باید به فکر منابع باشد، گفت: دولت پایه های مالیاتی را خراب کرده است و هیچ تحولی در رشد پایه ها و منابع مالیاتی نداشته است؛ بنابراین یکی از راه های مستقیم این است که مجلس یک طرح سه فوریتی را تصویب کند و دولت را موظف کند تا ظرف سه ماه حداکثر بانک اطلاعاتی کامل و تمام یکپارچه تراکنش‌های پولی را تهیه کند و برای آن مالیات قرار دهد.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی افزود: همچنین تمام واحدهای بنگاه های اقتصادی اعم از بنگاه‌های عرضه کالا و خدمات شامل پزشکان، هنرمندان، سلبریتی ها و … باید مالیات دهند؛ چرا که آنان فرار مالیاتی دارند.

,

وی اظهار کرد: به پزشکی مراجعه کردم که عنوان کرد دستگاه کارتخوان ندارد؛ این مسئله دروغ بود چرا که اگر هم داشته باشد کارتخوان قبول نمی کند؛ این پزشک بر خلاف نرخ مصوب سازمان نظام پزشکی، ویزیت خود را دو برابر می گیرد و برای پرداخت هزینه شماره حسابی را می دهد که مربوط به همسر این پزشک است؛ این را می خواهم بدانم که آیا این پزشک که فرار مالیاتی دارد، از مردم، خدا، شهدا و … خجالت نمی کشد.

,

شیخی با اشاره به اینکه این پزشکان تحت حمایت بیت المال درس خوانده و از منابع داخلی استفاده کرده اند، گفت: باید جلوی فرار مالیاتی این افراد گرفته شود و در این راستا ابزارهای اخذ مالیات باید اصلاح شود و باید از طریق رصد تراکنش ها پولی، مالیات اخذ شود و پایه های مالیاتی گسترش پیدا کند.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: تمام بنگاه‌های اقتصادی باید صندوق فروش داشته باشند و تمام مبادلات باید از طریق صندوق‌های فروش الکترونیکی در سامانه یکپارچه اطلاعات مشتریان بانک ها ثبت شود تا تراکنش ها بر ملا شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه