اخبار داغ

وقتی مغازه‌داران به حقوق خود و مشتری آشنا نیستند؛

تجاوز به حقوق شهروندی با اشغال حریم پیاده‌راه‌ها/ مشکل فقط دست فروشان نیستند

تجاوز به حقوق شهروندی با اشغال حریم پیاده‌راه‌ها/ مشکل فقط دست فروشان نیستند
اگر به برخی از نقاط شهر برویم حتما مغازه‌هایی را می بینیم که اجناس خود را در پیاده رو چیده‌اند؛ این اقدام ناصحیح علاوه بر مخدوش کردن چهره شهر، می‌تواند مشکلاتی برای شهروندان به وجود بیاورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سرویس اجتماعی شبکه اطلاع رسانی مرصاد، این روزها وضعیت پیاده روهای برخی از نقاط شهر به گونه ای شده است که دیگر نمی توان نام "پیاده رو" بر آن گذاشت. به نظر می رسد که "محل فروش اجناس" نام بهتری برای این محل باشد! این وضعیت به دلیل تصرف پیاده روها به وجود آمده است.

در بیشتر موارد انگشت اتهام تصرف پیاده روها به سمت دست فروشان‌ می رود اما این وضعیت ناشی از اقدام برخی از مغازه داران نیز هست.

اگر به برخی از نقاط شهر برویم حتما مغازه هایی را می بینیم که اجناس خود را در پیاده رو هم چیده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,

, ,

این اقدام ناصحیح می تواند مشکلاتی برای شهروندان به وجود بیاورد.

,

نجیبه جلالی یکی از شهروندان در گفتگو با خبرنگار مرصاد، سد معبر برخی از مغازه داران در معابر عمومی را نادیده گرفتن حقوق شهروندان عنوان کرد و اظهار داشت: با اشغال بخشی از معابر توسط کسبه و مغازه داران عابران پیاده گاهی مجبور می شوند از خیابان جهت عبور حرکت کنند که در بسیاری از مواقع خطر تصادف وجود دارد.

,

وی افزود: در مواردی ممکن است عابران پیاده از کنار وسایلی که در حریم عابر پیاده چیده اند، برخورد کرده و وسیله ای به زمین بخورد یا بشکند که در این صورت مشاهده شده مغازه داران برخورد تندی با عابران دارند و حتی از آنها طلب خسارت می کنند.

,

, ,

جلالی بیان داشت: از آنجا که پیاده رو محلی برای رفت و آمد اشخاص است با این کار برخی از مغازه داران بعنوان بخشی از ملک شخصی خود به آن نگاه می کنند و همین امر تردد برای مردم را بسیار مشکل کرده است.

,

وی گفت: این کار حتی ممکن است برای شهروندان خطر جانی داشته باشد و گاهی وسایل سنگینی که جلوی مغازه خود قرار می دهند با عابران برخورد کرده و یا بر روی آنها افتاده و آنها را زخمی کند.

,

این شهروند کرمانشاهی اظهار داشت: البته این سد معبر در منظر عمومی، مبلمان شهری را بر هم زده و آلودگی بصری نیز به وجود می آورد که جلوه بدی به شهر می دهد.

,

وی افزود: برخی از خیابانها به دلیل وجود میراث فرهنگی در آنها می تواند یک ظرفیت گردشگری برای شهر باشد اما اشغال حریم بازار توسط مغازه داران سبب ایجاد آلودگی بصری شده و این نازیبایی ها بیشتر به چشم می خورد تا میراث فرهنگی بودن آن.

,

تجاوز به حریم‌ پیاده رو توسط مغازه داران تجاوز به حقوق شهروندی است

, تجاوز به حریم‌ پیاده رو توسط مغازه داران تجاوز به حقوق شهروندی است, تجاوز به حریم‌ پیاده رو توسط مغازه داران تجاوز به حقوق شهروندی است,

شیرزاد عباسی در گفتگو با خبرنگار مرصاد با بیان اینکه تجاوز به حریم پیاده رو توسط مغازه داران تجاوز به حقوق شهروندی است، گفت: مغازه‌دارانی که با قراردادن کالای خود در پیاده رو موجب اخلال در رفت و آمد شهروندان می شوند به نوعی سد معبر کرده و این تخلف است.

,

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری کرمانشاه افزود: قرار دادن اجناس مغازه به هر دلیلی در حریم عابران پیاده سبب اعتراض شهروندان شده و گاهی در این راستا درگیری هایی نیز رخ می دهد.

,

وی خاطر نشان کرد: از آنجا که این کار سبب ایجاد ترافیک و مشکل عبور و مرور شهروندان شده برخورد با آن امری ضروری است.

,

, ,

عباسی اظهار داشت: بر این اساس جلسه ای در خدمات شهری کرمانشاه برگزار شد و قرار است مامورین مناطق در مرحله اول اخطار کتبی به مغازه دارانی که مرتکب چنین تخلفی شدند، بدهند و در صورت تکرار در مرحله دوم جریمه و در نهایت برای مرحله سوم مغازه پلمپ شود.

,

وی ادامه داد: در حال حاضر مناطق مختلف مرحله اول را انجام دادند و به آن دسته از مغازه دارانی که مرتکب چنین امری شده اند اخطار لازم را اعلام کردند و در صورت رعایت نکردن در مرحله سوم با دستور مقام قضایی مغازه آنها پلمپ خواهد شد.

,

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری کرمانشاه گفت: از فروردین ماه ۱۴۰۰ به طور قطعی با مغازه دارانی که اجناس مغازه را به هر دلیلی در مقابل مغازه بساط کنند برخورد جدی خواهد شد.

,

, ,

این موضوع به هیچ وجه مورد تایید شورای شهر و شهرداری نیست

, این موضوع به هیچ وجه مورد تایید شورای شهر و شهرداری نیست, این موضوع به هیچ وجه مورد تایید شورای شهر و شهرداری نیست,

طیب حیدری در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار  داشت: بساط مغازه داران در مسیر عابر پیاده که گاهی دیده می شود حتی تا چند متر جلوی مغازه خود را هم وسیله می گذارند اصلا پذیرفته نیست چرا که این امر ایجاد مزاحمت و دردسر برای شهروندان می کند.

,

رئیس شورای شهر کرمانشاه افزود: اینکه برخی از مغازه داران تصور می کنند فضای جلوی مغازه ملک شخصی آنها محسوب می شود کاملا اشتباه است.

,

وی خاطر نشان کرد: مسیر پیاده رو حق قانونی برای عبور عابران پیاده است تا بتوانند با خیال آسوده از این راه عبور کنند حال اگر مغازه داران بخواهند اجناس خود را بیرون از مغازه و بر سر راه آنها قرار دهند تخلف است.

,

, ,

حیدری گفت: این موضوع به هیچ وجه مورد تایید شورای شهر و شهرداری نیست و تا کنون راههای مختلفی را برای مقابله با این معضل بکار گرفته شده است.

,

وی بیان داشت: بنده در اسرع وقت با رئیس اداره اجرائیات صحبت می کنم تا در قالب طرح ویژه و جهادی این موضوع را بررسی و برای مقابله با آن راهکار اساسی ارائه شود و در صورت نیاز با متخلفین برخورد قانونی شود.

,

حیدری افزود: برای حفظ مبلمان و زیباسازی شهر به خصوص در خیابان های اصلی این موضوع را به طور جدی پیگیری خواهیم کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه