اخبار داغ

جهانگیری:

مسیر مذاکره ایران با آمریکا همان سیاست‌های مقام معظم رهبری است/ کاهش وابستگی اقتصاد کشور به نفت

مسیر مذاکره ایران با آمریکا همان سیاست‌های مقام معظم رهبری است/ کاهش وابستگی اقتصاد کشور به نفت
معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به کاهش وابستگی اقتصاد کشور به نفت، گفت: مسیر مذاکره ایران با آمریکا همان سیاست‌های مقام معظم رهبری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، اسحاق جهانگیری لحظاتی قبل در جلسه اقتصاد مقاومتی استان یزد با بیان اینکه یزد برای همه ایرانیان به‌عنوان یک نقطه بسیار دلگرم‌کننده است، گفت: شرکت در جمع یزدی‌ها دستاوردها و تجربیات و نکات آموزنده‌ای برای هر فردی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه وقتی گفته می‌شود مردم یزد ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند یعنی اینکه این مردم علاوه بر ویژگی‌هایی که مردم ایران دارند، شهر مدارا و هم‌زیستی است افزود: یزدی‌ها اهل مدارا و هم‌زیستی هستند که در تاریخ و امروز برای همگان مشخص و معین است.

,

وی با تأکید بر اینکه یزد شهر صبوری و قناعت است، اضافه کرد: جزء شاخص‌های اصلی توسعه را می‌توان صبوری و قناعت دانست که یزدی‌ها این ویژگی‌ها را دارا هستند.

,

جهانگیری اضافه کرد: توسعه با این ویژگی‌ها وقتی می‌تواند محقق شود که اخلاق توسعه در آن نهفته باشد که بدون این ویژگی نمی‌توان به توسعه موزون و متوازن رسید که یزد این مسئله را دارد.

,

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: ظرفیت توسعه استان یزد ازنظر مادی و منابع طبیعی و موقعیت جغرافیایی، نیروی انسانی فعال و بانوان و جوانان فعال بسیار مناسب است که می‌تواند با بهره‌گیری از این ویژگی‌ها به پیشرفت در تمام زمینه‌ها دست یابد.

,

وی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی و سیاست‌هایی که رهبر معظم انقلاب به‌عنوان سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ۲۴ بند اعلام و ۵ رویکرد برای آن بیان شد، ما همه آن‌ها را ابلاغ کردیم و معتقدیم این رویکردها باید دستورالعمل همه دستگاه‌ها قرار گیرد و حتماً نباید دستگاه اقتصادی باشد.

,

رویکردهای اقتصاد مقاومتی برای همه لازم‌الاجراست

, رویکردهای اقتصاد مقاومتی برای همه لازم‌الاجراست, رویکردهای اقتصاد مقاومتی برای همه لازم‌الاجراست,

جهانگیری با بیان اینکه رویکردهای اقتصاد مقاومتی برای همه لازم‌الاجراست، اضافه کرد: نتیجه اقتصاد مقاومتی باید این باشد که در برابر تکانه‌هایی که به اقتصاد کشور وارد می‌شود، اقتصاد کشور استوار باشد که در طول دو سه سال اخیر سه تکانه مهم و اساسی داشتیم که یکی از آن‌ها کاهش شدید قیمت نفت بود.

,

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: این تحریم‌ها هنوز تمام نشده و آمریکایی‌ها هنوز تحریم‌های ظالمانه ضد حقوق بشر خود را ادامه می‌دهند و اگر به دنبال مذاکره هستند، باید این تحریم‌ها را بردارند و تا این اتفاق نیفتاده، معتقدیم که هنوز در جنگ اقتصادی هستیم.

,

وی در ادامه با بیان اینکه اقتصاد با دستورالعمل اداری قابل حل نیست بلکه سازوکار علمی دارد، افزود: مجموعه تصمیماتی که در مورد اقتصاد مقاومتی کمک کرد که توانمندی اقتصاد کشور بالا برود.

,

جهانگیری اضافه کرد: باگذشت 7 ماه از کرونا در کشور، در پایان تابستان که هم کرونا بود و هم‌فشارهای تحریم‌ها بود، با اعلام بانک مرکزی با نفت و بدون نفت رشد اقتصادی داشتیم.

,

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه صنعت و کشاورزی کشور به‌عنوان تولید حتی با کرونا و تحریم توانست مقاومت خوبی داشته باشد اضافه کرد: وقتی سفر محدود می‌شود، بسیاری از مشاغلی که با حضور مسافرین ارتزاق می‌کند تعطیل‌شده و با چالش مواجه می‌شوند.

,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه رشد کارگاه‌های صنعتی در ۹ ماهه امسال بالای ۱۰.۸ درصد بود اضافه کرد: ریزش شغلی که در اثر کرونا پیدا کردیم در بهار سال ۹۸، بیشتر از بهار ۹۹ بود به‌نحوی‌که در بهار ۹۸ در بخش صنعت و کشاورزی یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار ریزش شغلی داشتیم که بهار امسال افت شغلی به یک‌میلیون نفر در بخش صنعت رسید.

,

وی اذعان داشت: امسال تا الان ۷۰ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی تخصیص داده و پرداخت کردیم که نتیجه اقدامات اقتصاد مقاومتی کشور است.

,

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه به‌رغم مشکلاتی که در زمینه فروش نفت داشتیم، حتی یک دلار از پول نفت تلف نشد و حتی یک بابک زنجانی کوچک شکل نگرفت زیرا همه دقت‌ها لحاظ شد، اضافه کرد: کمتر از 9 هزار میلیارد تومان از بودجه کشور محصول فروش نفت بوده و این نشان‌دهنده کم شدن وابستگی اقتصادی ایران به نفت است.

,

وی با بیان اینکه مسیر مذاکره ایران با آمریکا همان سیاست‌های مقام معظم رهبری است، اذعان داشت: زمانی ایران پای میز مذاکره می‌رود که تحریم‌ها رفع شده باشند.

,

جهانگیری در ادامه با اشاره به تأمین میوه و کالاهای اساسی ایام عید، گفت: در این سال‌ها به‌نوعی برنامه‌ریزی شد که میوه شب عید به قیمت مناسب‌تر از ایام دیگر در اختیار مردم قرار گیرد اما این روزها دغدغه مردم شده چون قیمت‌ها افزایش‌یافته که از دست‌اندرکاران می‌خواهم که مردانه پای در میدان بگذارند تا نگذاریم که در عید بر مردم فشار بیاید.

,

وی ادامه داد: طبق گزارشات پرتقال و سیب به‌اندازه کافی خریداری‌شده و برای عید مشکلی نخواهد بود که امیدواریم همه استان‌ها در این خصوص به‌صورت جدی وارد عمل شوند.

,

معاون اول رئیس‌جمهور به ثبت جهانی یزد اشاره و با تأکید بر اینکه این ثبت جهانی باید جدی گرفته شود، افزود: این شهر باید موردتوجه توریست‌های دنیا قرار گیرد و طرح‌های متناسب با این شهر جهانی صورت گیرد.

,

وی یکی از محدودیت‌های استان یزد را آب دانست و اضافه کرد: یزدی‌های درس‌های زیادی در سختی‌ها به ما دادند و از گذشته تا به امروز این سختی‌ها را تحمل کردند، با تلاش‌های صورت گرفته ان‌شاءالله در آینده نزدیک از خلیج‌فارس به استان یزد آب خواهد رسید.

,

جهانگیری با تأکید بر اینکه باید به یزد آب برسانیم که در آن تردید نیست، اعلام کرد: فرهنگ صرفه‌جویی در بین یزدی‌ها بوده که باید تقویت شود.

,

وی بیان کرد: اینکه از خلیج‌فارس آب به یزد خواهد آمد و هزینه‌های بسیاری برای آن باید پرداخت شود، صنعت یزد باید دانش‌بنیان باشد چون نیروهای انسانی خوبی در یزد وجود دارد.

,

معاون اول رئیس‌جمهور پایگاه نساجی ایران را یزد دانست و اظهار داشت: ما باید کارخانه‌های دوخت و مد لباس را در یزد ایجاد و با تولیداتمان در این زمینه، به سراسر دنیا صادرات داشته باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه