اخبار داغ

لحظاتی قبل انجام شد

آبگیری نخستین سد استان یزد با حضور معاون اول رئیس جمهور

آبگیری نخستین سد استان یزد با حضور معاون اول رئیس جمهور
سد مخزنی خوانسار در شهرستان خاتم به عنوان نخستین سد استان یزد پس از ۱۱ سال با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر نیرو آبگیری شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش یزدرسا، ظهر امروز در هفته چهل و چهارم پویش هر هرفته الف – ب – ایران، پروژه سد مخزنی هرات و تاسیسات وابسته با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و رضا اردکانیان وزیر نیرو به صورت ویدئوکنفرانس آبگیری شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,
 
,
 پروژه سد خوانسار در سال ۸۸ عملیات احداث آن آغاز شد اما با فراز و نشیب های زیادی مواجه شد که اکنون به انتهای کار خود رسیده و امروز مورد آبگیری قرار گرفت.
,
 
,
تاریخ مطالعات  سد خوانسار از سال ۱۳۶۹ آغاز و در سال ۱۳۸۲ نیز مطالعات آن خاتمه یافت همچنین عملیات اجرایی آن نیز از سال ۱۳۸۸ آغاز شد اما با فراز ونشیب های زیادی مواجه بوده که باعث شد شروع آبگیری آن با تاخیر روبه رو بودهو در نهایت امروز این کار با حضور معاون اول رئیس جمهور انجام شد..
,
 
,
ارتفاع سد یاد شده از پی سنگی ۵۷ متر، حجم مخزن ۲۴ میلیون متر مکعب، طول تاج مخزن ۵۰۵ متر، عرض تاج ۷ متر و نوع سرریز پلکانی است.
,
 
,
این سد از نوع خاکی با هسته رسی است و هدف از اجرای این پروژه کنترل سیلاب، تامین ۵/۶ میلیون متر مکعب آب آشامیدنی ، بهداشت و صنعت جهت شهرهای هرات و بوانات ، تامین حق آبه های روستاییان پایین دشت و حق آبه های زیست محیطی است.
,
 
,
شهرستان خاتم با بیش از۷ هزار کیلومتر مربع وسعت در جنوب استان یزد واقع شده است.
,
 
,
 انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه