اخبار داغ

آخرین وضعیت گمرگ ابونصرفراهی بعد از وقوع آتش‌سوزی؛

والی فراه: تجهیزات مهار آتش‌سوزی وجود ندارد/ نیروهای کمکی اطفا حریق ایران به منطقه اعزام شدند

والی فراه: تجهیزات مهار آتش‌سوزی وجود ندارد/ نیروهای کمکی اطفا حریق ایران به منطقه اعزام شدند
بنا بر اعلام والی فراه افغانستان، برای مهار آتش‌سوزی در گمرک ابونصرفراهی هم‌مرز با گمرک ماهیرود ایران، تجهیزات مورد نیاز وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، پیش از ظهر امروز در میان تانکر‌های ذخیره گازوئیل در گمرک ابونصرفراهی در خاک افغانستان در مرز ماهیرود، آتش‌سوزی رخ داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

علی‌اکبر مزیدی مدیر پایانه مرزی ماهیرود در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این آتش‌سوزی در داخل خاک افغانستان رخ داده و مربوط به آتش گرفتن دو مخزن ذخیزه سوخت به حجم ۶۰ هزار لیتر است.

,

بنا بر اعلام والی فراه افغانستان، برای مهار این آتش‌سوزی تجهیزات مورد نیاز وجود ندارد.

,

کیانی مسئول گمرک ماهیرود گفت: این آتش‌سوزی هم‌اکنون از دو به سه مخزن گازوئیل ۱۵۰ هزار لیتری گسترش یافته است.

,

وی افزود: با همکاری نیرو‌های مرزبانی، هم اکنون تریلر‌ها و کامیون‌های حاوی بار‌های صادراتی و تزانزیتی در دو طرف مرز، برای جلوگیری از گسترش آتش سوزی، جابه‌جا و به نقطه امن منتقل شده‌اند.

,

وی همچنین از اعزام چهار خودروی آتش‌نشانی از خاک ایران و از گمرک ماهیرود به خاک افغانستان و بازارچه مرزی برای کمک به مهار آتش خبر داد.

,

محمد محمدی فرماندار سربیشه نیز در گفت‌وگویی اظهار کرد: در حال حاضر تمامی خودروهای مستقر در پایانه مرزی ماهیرود که در معرض خطر بودند از این منطقه خارج شده‌اند.

,

وی افزود: از محل آتش‌سوزی تا مرز ماهیرود در شهرستان سربیشه فاصله نسبتا زیادی وجود دارد.

,

فرماندار سربیشه گفت: بنابر گزارش اولیه این حادثه پیش از ظهر امروز با آتش گرفتن یک خودروی حامل سوخت روی داده و به چند خودروی دیگر هم سرایت کرده است.

,

محمدی افزود: عملیات اطفای حریق در دست انجام است و در حال حاضر خطری متوجه پایانه مرزی ماهیرود نیست.

,

وی اظهار کرد: آتش‌سوزی در مرز ماهیرود داخل خاک افغانستان است و تیم‌های آتش‌نشان منطقه به دستور استاندار خراسان جنوبی برای اطفای حریق به محل حادثه اعزام شدند.

,

به گزارش خاوستان، پنجم‌اسفندماه نیز در منطقه ویژه اقتصادی ماهیرود، در مرز ماهیرود شهرستان سربیشه استان خراسان جنوبی، دو کامیون ایرانی و افغانستانی که در حال تخلیه گازوئیل بودند دچار حریق شدند.

,

این اتفاق، گلایه بسیاری از افراد را از عدم‌نظارت مسئولان بر زیرساخت‌های اطفای حریق در مرز ماهیرود در پی داشت به طوری‌که مصطفی نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در مطلبی در این خصوص در فضای مجازی نوشت: آتش‌سوزی در منطقه ویژه ماهیرود لزوم نظارت بیشتر نهادهای مرتبط را بیش از پیش نمایان ساخت. نمی‌شود این منطقه صرفاً جایی باشد برای کسب درآمد عده‌ای خاص بدون این‌که توجهی به ایجاد زیرساخت‌های لازم و انجام رسالت‌های اجتماعی خویش نسبت به مردم و منطقه محروم داشته باشند. مشروح این گفت‌وگو را از این‌جا بخوانید.

, این‌جا , این‌جا ,

همچنین پایگاه خبری تحلیلی خاورستان در گزارشی با عنوان انفجار اسلام‌قلعه و تلنگری به مسئولان، بر تقویت تجهیزات ایمنی و لزوم بازگشایی سایر بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی که شش سال تعطیل است، تأکید کرده بود. مشروح این گزارش را از این‌جا بخوانید.

, این‌جا, این‌جا,

یادآور می‌شود در ۲۵ بهمن‌ماه امسال، گمرک اسلام‌قلعه افغانستان هم‌مرز با دوغارون و پنجم اسفندماه‌جاری گمرک ابونصرفراهی افغانستان هم‌مرز با منطقه ویژه اقتصادی گمرک ماهیرود دچار حریق شده بود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه