اخبار داغ

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان خبر داد؛

بهره‌برداری اولین پروژه گردشگری آبی گلستان در سال ۱۴۰۰

بهره‌برداری اولین پروژه گردشگری آبی گلستان در سال ۱۴۰۰
احمد تجری گفت: امیدواریم با اقدامات صورت‌گرفته و فراخوان‌های منتشرشده، بتوانیم در سال ۱۴۰۰ شاهد بهره‌برداری اولین پروژه گردشگری آبی در استان باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد تجری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان صبح امروز در گفت وگو با گلستان ما اظهار داشت: استان گلستان با برخورداری از سدها و آب‌بندان‌های فراوان ظرفیت زیادی در رونق گردشگری آبی دارد که برای استفاده از آن در حوزه گردشگری باید مشارکت بخش خصوصی را بیشتر به کار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

تجری افزود: کمیته ها و کارگروه‌های مختلفی طی سال‌های گذشته شکل گرفت و ظرفیت‌های گردشگری آب شناسایی شده و در سطح استانی ضوابطی برای این نوع از گردشگری در نظر گرفته شد و این اتفاق منجر به انعقاد تفاهمنامه‌ای در سطح وزارت خانه‌های میراث‌فرهنگی و نیرو شد که حدود 80 درصد از این تفاهم‌نامه براساس اتفاقاتی بود که در گلستان رقم خورده است.

,

وی تصریح کرد: امیدواریم با اقدامات صورت‌گرفته و فراخوان‌های منتشر شده، بتوانیم در سال 1400 شاهد بهره‌برداری اولین پروژه گردشگری آبی در استان باشیم.

,

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان گفت : پیشینه دانش و علوم نیاکان ما در استان گلستان در مهندسی بسیار غنی است و نمونه بارز آن روش‌ها و بهره‌مندی از علوم مختلف از جمله مهندسی آب و هیدرولیک در ساخت دیوار تاریخی گرگان است.

,

تجری اضافه کرد: با توجه به درخواست شرکت آب منطقه‌ای استان مبنی‌بر اخذ مجوز رسمی فعالیت موزه آب، بررسی‌ها، بازدیدها و جلسات فنی لازم انجام شده که پس از طی فرآیندهای قانونی، بر اساس ماده ۳۹ فصل پنجم آیین‌نامه مدیریت، سامان‌دهی، نظارت و حمایت از مالکان و دارندگان اموال منقول فرهنگی‌تاریخی مجاز، پروانه فعالیت موزه آب صادر شد.

,

وی ادامه داد: راه‌اندازی موزه تخصصی آب در استان مرحله نخست از حفاظت و پاسداری از تاریخ حوزه آب منطقه است و امیدواریم در فازهای بعدی موزه ای کامل تر و جامع تر داشته باشیم.

,

تجری گفت: از زحمات مدیران و دست اندرکاران شرکت آب منطقه ای استان برای برپایی موزه تخصصی آب استان، قدردانی و تشکر می‌کنم.

,

این مقام مسئول همچنین بیان داشت: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان آمادگی خود را برای همکاری و راه‌اندازی چنین موزه‌هایی توسط دستگاه‌های دولتی و غیردولتی و خصوصی اعلام می‌کند.

,

گفتنی است در استان گلستان ۱۳ موزه در حال فعالیت است که سه موزه به‌صورت خصوصی، هشت موزه وابسته به این اداره‌کل و یک موزه وابسته به اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه