اخبار داغ

در میزگرد دولت جوان و حزب‌الهی مطرح شد؛

قطار پیشرفت کشور با انتخاب دولت جوان و حزب‌الهی بر ریل توسعه حرکت می‌کند

قطار پیشرفت کشور با انتخاب دولت جوان و حزب‌الهی بر ریل توسعه حرکت می‌کند
جمعی از دانشجویان، اساتید دانشگاه های هرمزگان با تاکید بر اینکه نیار امروز جامعه برای برون رفت از مشکلات؛ تشکیل یک دولت جوان و حزب الهی است، گفتند: قطار پیشرفت کشور با انتخاب دولت جوان و حزب الهی بر ریل پیشرفت حرکت می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ به بهانه انتخابات پیش رو میزگردی تحت عنوان دولت جوان و حزب الهی که به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) حل مشکلات جامعه به دست این دولت است توسط سایت خبری هرمز برگزار شد؛ دانشجویان فعال دانشگاه های بندرعباس به همراه مسئولان دانشگاهی سخنرانان این میزگرد بودند و صحبت ها و سوالاتی مطرح شد که در ادامه می خوانیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

محمودصباحی زاده، معاون فرهنگی دانشگاه آزاداسلامی واحد بندرعباس اظهار کرد: حزب الهی به کسی می گوییم که یک درک عمیقی از اندیشه اسلام و تحقق آرمان های انقلاب داشته باشد و به ارزش ها، اصول و اهداف این انقلاب آن هم به صورت عملی معتقد باشد.

,

معاون فرهنگی دانشگاه آزاداسلامی واحد بندرعباس با بیان اینکه دولت جوان حزب الهی خسته نمی شود پرتوان است و نگاه درون زا دارد، افزود: مدیر لیبرال و غرب زده بهانه می آورد و قانون را بهانه کم کاری های خود می داند در صورتی که دولت جوان به دنبال بهانه برای کار نکردن نیست و توجیه نمی کند .

,

صباحی زاده ادامه داد: برای رسیدن به جامعه مهدوی که آرمان انقلاب اسلامی است رهبر معظم انقلاب پنج گام  شکل گیری انقلاب، ایجاد نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی را مشخص کرده اند که پس از ۴۰ سال در گام سوم متوقف شده ایم و دولتی می تواند این گام سوم را ادامه بدهد که جوان و حزب الهی باشد.

,

وی تصریح کرد: منظور ما از دولت اسلامی فقط قوه مجریه و رئیس جمهور و هیات وزیران نیست بلکه تمامی کارگزاران نظام اسلامی باید ویژگی هایی از قبیل فهم عمیق از انقلاب و اسلام را داشته باشند.

,

صباحی زاده با تاکید بر اینکه در بین برخی از مسئولین تفکر اسلامی، جهادی و انقلابی وجود ندارد و فهم درستی از اندیشه اسلام ناب و آرمان های انقلاب ندارند، خاطرنشان کرد: برای گسترش جبهه انقلاب باید مطالبه گر باشیم اما نه با پرخاشگری و بدگویی بلکه با یک مرزبندی با افرادی که امیدآفرینی و جهاد فکری دارند همکاری کنیم.

,

معاون فرهنگی دانشگاه آزاداسلامی واحد بندرعباس ادامه داد: تشکیل این دولت مطالبه مقام عظمای ولایت است؛ بنابراین یک تکلیف الهی است و مکلف هستیم برای تحقق این مطالبه، هرچه در توان داریم به کاربندیم.

,

وی تصریح کرد: وظیفه ما پس از انتخابات تمام نمی شود و مصلحت آن است که به مردم نشان دهیم اگر در جمهوری اسلامی فساد و ناکارآمدی وجود دارد اصلاح شدنی نیز هست و افرادی هم که به دنبال این اصلاح هستند طرفدار اصلی این نظام هستند که همان جوان حزب الهی و انقلابی هستند.

,

, ,

نیار امروز جامعه برای برون رفت از مشکلات؛ یک دولت جوان و حزب الهی است

, نیار امروز جامعه برای برون رفت از مشکلات؛ یک دولت جوان و حزب الهی است,

سعید خورگویی کذایی رییس دانشکده علوم قرآنی بندرعباس اظهار کرد: نیار امروز جامعه برای برون رفت از مشکلات؛ یک دولت جوان و حزب الهی است دولت جوان نه به معنای سن و سال و نادیده گرفتن  تجربه ها بلکه به معنی نشاط و انرژی فوق العاده است.

,

رییس دانشکده علوم قرآنی بندرعباس افزود: دولتی که کمر همت را برای خدمت گزاری به مردم مومن، ولایت مدار، شهیدپرور و مدافع انقلاب بسته است و برای مستضعفین جامعه کار می کند.

,

خورگویی کذایی ادامه داد: آن کسی که رنگ خدا را به خودش نزند و سبقه الهی را در کارهایش نبینیم یقینا کارش ابتر و نیمه کاره می ماند و کاری برکت دارد و ثمر بخش است که برای رضای خدا باشد و با رنگ و بوی دستورات خدای متعال آمیخته شده باشد.

,

وی تصریح کرد:حاج قاسم سلیمانی چه زیبا در جبهه های نبرد حق علیه باطل می جنگید اما سن و سال ۴۰ ساله ای نداشت بلکه تجربه های زیادی را پشت سر گذاشته بود و آنقدر خوش درخشید که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مثال هایش نام او را بیان می کنند.

,

دولت جوان و حزب الهی خود را معطل اروپایی ها و غربی ها نمی کند

,

جواد صالحی از دانشجویان فعال دانشگاه هرمزگان اظهار کرد: حال اقتصاد مملکت خوب نیست و در فضای سیاسی و اقتصادی و اجتماعی به بن بست خورده ایم هفت سال از عمر دولت تدبیر و امید می گذرد دولتی که به امید دلار هزار تومانی آمد و می گفت اگر به من رای ندهید دلار، ۱۰ هزار تومان می شود دولتی که اصلیات را کنار گذاشت و به فردیات پرداخت.

,

این فعال دانشجویی افزود: مسکن مهری که به قول خوشان بی ریخت است قرار بود به جایگزین مسکن اجتماعی شود و می گفتند مردم ما لایق یک مسکن خوب و با کیفیت هستند اما نشد و وزیر مسکن گفت افتخارم این است یک مسکن نساخته ام.

,

دولت جوان برتوانمندسازی داخلی تکیه دارد

, دولت جوان برتوانمندسازی داخلی تکیه دارد,

صالحی ادامه داد: دولت جوان و حزب الهی خود را معطل اروپایی ها و غربی ها نمی کند نه بایدن می شناسد و نه ترامپ را وسیله ای برای رسیدن به اهداف خود می داند بلکه تمام پتانسیل هایش را با توانمندی داخلی وارد جبهه های عمل می کند و برتوانمندسازی داخلی تکیه دارد.

,

وی با بیان اینکه دولت جوان و حزب الهی در در چهار محور کارآمدی، عدالت محوری، مردمی بودن، تعهد و تخصص فعالیت می کند، تصریح کرد: دولت جوان و حزب الهی بهانه تحریم را نمی آورد و کارآمدی، شاخصه اصلی آن است سوریه تحریم است عراق در جنگ است اما وضعیت اقتصادشان به اینجایی که ما هستیم، نرسیده است.

,

صالحی افزود: مسئولی که درآمدش به دلار است دروغ می گوید که افزایش قیمت ارز را کنترل می کند هنوز اتهام املاک نجومی اش باز است و بخواهد با فساد مبازرزه کند، مردی که سال ها مسئولیت کشور را در دست داشته و بی ثبات ترین اقتصاد را پس از انقلاب داشته است برای اقتصاد آینده کشور کاری نمی کند آن هم با خنده.

,

دانشجوی دانشگاه هرمزگان خاطرنشان کرد: فردی که حقوق ماهیانه اش ۲۰ میلیون به بالا بوده چگونه می تواند کارگری که حقوق ۲ میلیون و ۷۰۰ هزارتومان دارد را درک کند مگر می شود مسئولی که فرزندان خود را برای درس خواندن به آن طرف مرزها می فرستد حال راننده تاکسی با مدرک دکتری دانشگاه تهران را درک کند.

,

وی ادامه داد: مهم ترین اصلی که منتخبین ما بعد از انتخابات به فراموشی می سپارند روحیه انقلابی و پیروی از اصل راه شهدا و امام شهدا است در مناظره های انتخاباتی کاندیداهای خودمان القابی را به هم نسبت دادند که پسندیده بشریت نبود اکنون نیز انتخابات در پیش است و باید بصیرتمان را بالا ببریم سیل خوزستان را برد استاندار نبود اما حاج قاسم سلیمانی آنجا بود.

,

دولت انقلابی تمام مسائل و مشکلات را به خارج از کشور گره نمی زند

, دولت انقلابی تمام مسائل و مشکلات را به خارج از کشور گره نمی زند,

محمدعلی پیوندی، دانشجوی دانشگاه پیام نور باطرح این سوال که چرا هیات حاکمه جوان و انقلابی و حزب الهی باشد، گفت: یک بار به صرف جوان بودن حساب باز کردیم نتیجه اش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و بحث اینترنت شد برخی می گویند ۶۰ گیگ اینترنت رایگان داده است من میگویم بگذارید به حساب آن مبلغ رومینگی که از ما گرفتند.

,

این دانشجوی فعال دانشگاه پیام نور افزود: جوان نه به این معنی که من و شمای دانشجو را بر اداره دولت بگذارند جوان مطابق کلام مقام رهبری(مدظله العالی) یعنی اعضای هیات دولت با نشاط، اهل همت و به عبارتی پای کار انقلاب، نظام و ملت باشند.

,

پیوندی ادامه داد: در حل مشکلات اقتصادی، دولت جوان و جزب الهی بهانه تحریم نمی آورد و تمام مسائل را به خارج از کشور گره نمی زند جریان انقلابی کشور در اوج تحریم ها شاخصه هایی را به ثمر رساندند که اگر برخی جریانات کشوری اجازه دهند اخبار شگفت آور آن به گوش مردم می رسد.

,

وی با اشاره به اینکه حل مشکلات کشور یک جوبایدن نمی خواهد یک جو همت می خواهد، تصریح کرد: دولت جوان و حزب الهی اگر مردم کشورش از موضوعی ناراحت هستند با یک لبخند ملیح نمی گوید من بعدا فهمیدم چه خبر است و بی تفاوت از کنارش رد شود باید اهل تلاش، متخصص، متعهد و مومن به انقلاب و اسلام و نیروهای داخلی باشد.

,

دولت جوان از روحیه جهادی و با نشاط برخوردار است

, دولت جوان از روحیه جهادی و با نشاط برخوردار است,

مقداد آشنا از دانشجویان دانشگاه مذاهب اسلامی اظهار کرد: گفتمان بیشتر دولت های روی کارآمده در نظام جمهوری اسلامی به طور کامل با گفتمان اصیل منطبق نبوده است و ضعف های اندیشه ای و اجرایی به مرور در دولت های مختلف سبب ایجاد خلل در کارآمدی سیاسی، فرهنگی و اقتصادی نظام شده است.

,

این دانشجوی فعال دانشگاه مذاهب اسلامی افزود: منظور از کلمه جوان در دولت جوان و حزب الهی برخوردار از روحیه جهادی و بانشاط و دارای انگیزه جهت حل مشکلات کلان کشور است چنین دولتی در بزنگاه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به جای بهانه تراشی و فرار از مسئولیت  تمام ظرفیت های موجود و پیرامونی کشور را برای رفع موانع حرکت نظام اسلامی به سمت اهداف مالی و معنوی استفاده می کند.

,

آشنا ادامه داد: باید توجه داشت از منظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) جوان گرایی در تقابل با شایسته سالاری نیست و نباید با تاکید بر جوان گرایی شایستگان را حذف کرد و یا امور را به دست جوان های کم تجربه ای سپرد که تخصص لازم را برای پیشبرد امور کلان ندارد.

,

وی با تاکید به اینکه نگرش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سپردن امور به جوانان شایسته و صاحب صلاحیت است، تصریح کرد: پشتوانه چنین دولتی اعتقاد به مبانی ناب و فاتح حکومت اسلامی و قاطعیت در برخورد با مفاسد و ناکارآمدی زیرمجموعه های خود است.

,

آشنا افزود: باید به ضرورت دولت کارآمد جوان حزب الهی پرداخت چرا که امروز به دلیل ناکارآمدی دولت و شکست آن در زمینه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و بین المللی به ویژه در زمینه ثبات اقتصادی، بسیاری از اقشار مردم از نظام دلسرد شده اند و این یک زنگ خطر بزرگی است که در جامعه شنیده می شود.

,

پیشرفت ها و توسعه در جمهوری اسلامی، جوان گرایی و ایجاد تفکر اسلامی است

, پیشرفت ها و توسعه در جمهوری اسلامی، جوان گرایی و ایجاد تفکر اسلامی است,

جاسم فلاح دانشجوی دانشکده علوم قرآنی بندرعباس گفت: انقلاب اسلامی ایران در طول ۴ دهه عمر با برکت خود در موقعیتی خاص قرار دارد و از گردنه ای عبور می کند که به تعبیر رهبر انقلاب پیچ تند تاریخ معاصر است.

,

این دانشجوی دانشکده علوم قرآنی بندرعباس افزود: رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان فرمودند: « دولت جوان و حزب الهی علاج مشکلات کشور است» بنابراین شرط اصلی ادامه پیشرفت ها و توسعه در جمهوری اسلامی، جوان گرایی و ایجاد تفکر اسلامی است به راستی چه اندازه به این موضوع رسیدگی شده است؟

,

فلاح ادامه داد: کشور نیازمند افرادی کارآمد، با ایمان و انگیزه و علاقمند به کار و پیشرفت کشور است انسانی عالم، صبور، مجاهد فی سبیل الله که کار را برای خدا و شجاعانه انجام می دهد همچنین باید حزب الهی باشد یعنی فهم صحیحی از اندیشه های اسلام ناب، اهداف وآرمان های انقلاب داشته  و برای تحقق آنها تمام تلاش خود را بکار ببرد.

,

وی اضافه کرد: واقعیت این است که تفکر اسلامی در بین دولت مردان و نهادهای کشور ما حاکم نبوده است و فهم درستی از اندیشه اسلام در بین آنها وجود ندارد و مبانی علوم انسانی بر اساس اندیشه غرب صورت گرفته است در صورتی که در مکتب اسلامی مدیرانی تربیت می شوند کارآمد، با ایمان با انگیزه و علاقمند به کار هستند.

,

در انتخابات شرکت می کنیم اما انتظار پاسخگویی و حمایت داریم

, در انتخابات شرکت می کنیم اما انتظار پاسخگویی و حمایت داریم,

همچنین رویا عزیزپور، دانشجوی دانشکده علوم قرآنی بندرعباس اظهار کرد: ما برای اداره امور کشور یک مسئول پای کا رمی خواهیم مسئولی که جهادی و جوانگرا باشد همان جوان هایی که در جبهه مقاومت هستند.

,

این دانشجوی فعال دانشکده علوم قرآنی بندرعباس افزود: چرا برخی قانون را زیر پا می گذارند؟ چرا به کسی اجازه صحبت داده نمی شود؟ افراد جوانی که مبارزه می کنند و شهید می شوند بصیرت ندارند؟ چرا تصور می کنند فردی که از جان خود گذشته است به درد این مملکت نمی خورد؟

,

عزیزپور ادامه داد: ما مردم برای این دولت و ملت ایستادگی کرده ایم و بازهم در انتخابات شرکت می کنیم اما انتظار پاسخگویی وحمایت داریم شعارها را کنار بگذارید و عملا وارد میدان و جهاد شوید.

,

استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی غیرت انقلابی ها است

, استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی غیرت انقلابی ها است,

حامد روحانی فعال دانشجویی دانشگاه آزاد نیز اظهار کرد: برای حل مشکلات کشور و انتخاب فرد اصلح باید برنامه ریزی های مدونی داشته باشیم و نه اینکه  دو روز مانده به انتخابات کاسه چه کنم به دست بگیریم.

,

این فعال دانشجویی دانشگاه آزاد ادامه داد: برای تحقق اهداف کشور جناح چپ و راست ندارد همه برای انقلاب زحمت کشیده اند و همه نیز انقلابی هستند اگر طیفی از تفکرات مورد قبول ما نیست نباید کارکردها را نادیده بگیریم یک طرفه به قاضی نرویم.

,

روحانی افزود: اگر دولتی ناکارآمد است تک به تک افراد جامعه نیز مسئول و پاسخگو هستند و هر فردی باید به سوال پاسخ دهد که در قبالش من برای این نظام وانقلاب چه کارهایی انجام داده ام؟

,

وی تصریح کرد: استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی غیرت انقلابی ها است و باید به آن پایبند باشیم در این صورت است که دولت جوان و حزب الهی تکیمل می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه