اخبار داغ

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری کرمانشاه خبر داد؛

افتتاح فرهنگسرای تخصصی کودک و نوجوان در بهار ۱۴۰۰

افتتاح فرهنگسرای تخصصی کودک و نوجوان در بهار ۱۴۰۰
مهدی عبدالمالکی از افتتاح فرهنگسرای تخصصی کودک و نوجوان در بهار ۱۴۰۰ در کرمانشاهذخبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، مهدی عبدالمالکی امروز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در عرصه ارتقای فرهنگ شهروندی زیر بنای اصلی توسعه شهری است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه افزود: ۶۰ تا ۷۰ درصد تمرکز ما بر روی سنین پایه است چرا که اگر امروز در آموزش شهروندی این نسل آموزش‌های لازم را ببینند در آینده با شهروندانی مواجه هستیم که انتظارات ما را برآورده خواهند کرد.

وی با بیان اینکه سه پروژه کلان در حال طراحی و اجرا داریم گفت: پروژه اول شهریاران فرهنگ است که طی آن به ۹ انجمن از دانش آموزان مستعد کرمانشاه فراخوان دادیم و تا الان حدود ۹۵۰ نفر در این طرح شرکت کرده اند.

عبدالمالکی خاطرنشان کرد: در این طرح هر کدام از دانش‌آموزان با هر استعداد برتری مورد حمایت سازمان قرار گرفته و سعی بر پرورش استعدادهای آنها می‌شود.

عبدالمالکی پروژه دوم را ساخت عروسک شمامه عنوان کرد و اظهار داشت: این عروسک به همراه شیرین جذابیت‌هایی ایجاد کرده که با زبان نمایش کودکان را به خود علاقمند کرده تا بتوانند مفاهیم را به آنها بیاموزند.

وی ادامه داد: جشنواره بزرگ شهروندان کوچک پروژه سومی است که در ۶ محور در قالب نقاشی، قصه و داستان و ... با هدف کمک به اینکه در آینده شهروندان متعهدتری داشته باشیم، اجرا می شود.

عبدالمالکی بیان داشت: طی یک ماه و نیم گذشته بالغ بر ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ اثر از دانش آموزان کرمانشاهی در مقطع ابتدایی به دبیرخانه جشنواره رسیده است که با توجه به استقبال دانش آموزان از این طرح مدت شرکت در این جشنواره تا ۱۵ اردیبهشت ماه مدت تمدید شد.

وی اظهار داشت: همچنین تقویم روز داشت ها را طی این مدت استارت زدیم که بر اساس آن مشاهیر و مفاخر و داشته ها و سرمایه های مکانی و ناملموس را شناسایی و به ترتیب از آنها تقدیر بعمل می آید.

وی گفت: برگزاری ویژه برنامه مفاخر که تاکنون ۱۱ مورد آن برگزار شده و در گام بعدی قرار است اواخر اسفند ماه یا اوایل فروردین از یکی از بزرگترین مفاخر دفاع مقدس امیر برات‌پور طی مراسمی قدردانی شود که در همان روز یادمان این بزرگوار همراه با شهدای نیروی هوایی رونمایی خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه ادامه داد: با نصب پلاک افتخار که یک نهضت جدید برای معرفی داشته های کرمانشاهیان است قصد برجسته سازی داریم که از آن جمله می توان به خانه نور، خانه های فاطمی، خانه عالم، خانه شهید و خانه مفاخر، خانه جوانمرد، خانه قهرمان، خانه حسینی و خانه قرآنی اشاره کرد که پلاک های بسیار ارزشمندی هستند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین المان های سنگی و سردیس هایی با کمک حوزه هنری در حال آماده سازی داریم که قول می دهیم بهار ۱۴۰۰ پارک هنرمندان را با جاگذاری این المان ها راه اندازی کنیم.

عبدالمالکی گفت: نامگذاری معابر و خیابان ها به نام بزرگان شهر نیازمند تایید نهایی از طرف کمیته تخصصی شورای شهر است که امیدوارم هر چه سریعتر تابلو مفاخر را بتوانیم نصب کنیم.  

وی افزود: راه اندازی بنیاد جوانمردان یکی از دغدغه های شهردار کرمانشاه محسوب می شود که امیدوارم بر این اساس بتوانیم در راستای شناساندن هویت اصلی مردم کرمانشاه قدم برداریم.

عبدالمالکی بیان داشت: اصلی ترین المان شهر کرمانشاه توجه به گردشگری و رویدادهایی است که بتواند داشته های این شهر را به تصویر بکشد و گردشگر را به کرمانشاه بیاورد.

وی گفت: یکی از اصلی ترین ظرفیت های کرمانشاه در بحث گردشگری شهری است اما اقتصاد شهری یکی از مشکلات بر سر راه این موضوع است و تا وقتی گردش مالی در اقتصاد شهر روان نباشد بقیه پروژه‌ها از عمرانی گرفته تا فرهنگی را تحت ‌تاثیر همین نگاه اقتصادی قرار خواهد داد.

عبدالمالکی ادامه داد: یکی از راهکارهای اصلی برای بهبود شهر کرمانشاه توجه به گردشگری و رویدادهایی است که بتواند گردشگر را به کرمانشاه جذب کند.

وی اذعان داشت: اگر سازمان یونسکو کرمانشاه را شهر خلاق خوراک معرفی کند، گردشگری این استان و در نتیجه اقتصاد مردم متحول خواهد شد.

عبدالمالکی ادامه داد: سنندج شهر خلاق موسیقی است و همدان هم شهر خلاق صنایع دستی است و اگر کرمانشاه هم شهر خلاق خوراک شود نوآوری جدید در حوزه گردشگری ایجاد می‌شود که بر اساس آن مسیر غرب کشور به یکی از مهم ترین مسیر های گردشگری تبدیل می شود که به اذعان یونسکو در دنیا بی نظیر خواهد بود.

وی با بیان اینکه تا‌کنون فقط ۱۶ شهر در سراسر دنیا برند شهر خوراک را دارند و اگر کرمانشاه این برتر را دریافت کند شهر هفدهمین خواهد بود، گفت: بنابر گفته دبیر کل یونسکو اگر کرمانشاه همانند رشت برند شهر خوراک شود پس از ۳ سال بالغ بر ۱۰۰ مرکز اداره غذاهای سنتی در کرمانشاه ایجاد خواهد شد.

وی همچنین از ثبت ۹۹ اثر بی نظیر از بلوار تاق بستان خبر داد و خاطر نشان کرد: بدنبال فراهم کردن مقدمات ثبت جهانی بلوار تاق بستان هستیم.

عبدالمالکی افزود: به این منظور نمایشگاهی از تاق بستان در دفتر یونسکو خواهیم داشت و سعی می کنیم نظر آنها را به سوی ثبت این بلوار ۳.۵ کیلومتری که در دنیا بی نظیر است، جلب کنیم.

وی گفت: در حوزه کارآفرینی شهری، سرای محله دولت آباد بعنوان اولین مرکز توانمندسازی بانوان افتتاح شد اولین فارغ التحصیلان این مرکز محصولات خود را در نوروز ۱۴۰۰ به نمایش می گذارند.

به گفته عبدالمالکی، توانمندسازی محلات کرناچی و حکمت آباد هم به سرعت در حال پیشرفت است.

وی از افتتاح فرهنگسرای تخصصی کودک و نوجوان در بهار ۱۴۰۰ خبر داد و اظهار داشت: این فرهنگسرا در پارک معلم افتتاح خواهد شد و در کنار آن موزه عروسک نیز راه اندازی خواهد شد.

عبدالمالکی با بیان اینکه سال آینده، سال توسعه فضاهای ورزشی در کرمانشاه خواهد بود، گفت: اولویت ما در این راستا احیاء پیست دوچرخه سواری است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه افزود: افتتاح پارک بانوان در بهار ۱۴۰۰ نیز یکی از اتفاقات خوب در سال آینده است پارکی که سالها به صورت به طول انجامید و الان ۷۰ درصد پیشرفت دارد.

وی راه اندازی خانه گرافیک، خانه سرود و موسیقی، احیاء خانه تشکل ها و راه اندازی اداره قرآنی را از دیگر ساختارهای جدید دانست و بیان داشت: در سال آینده این ساختارهای جدید به شهر اضافه خواهند شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه