اخبار داغ

رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران اعلام کرد؛

کشف بیش از ۳۱ هزار عدد انواع مواد محترقه در مازندران

کشف بیش از ۳۱ هزار عدد انواع مواد محترقه در مازندران
محمد محمدپور از کشف ۳۱ هزار و ۲۴۶ عدد انواع مواد محترقه و دستگیری عامل توزیع آن در شهرهای ساری، کلاردشت و سوادکوه شمالی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد محمدپور در گفت و گو با خبرنگار بلاغ گفت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و فروش مواد محترقه توسط فردی در شهرستان ساری، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی موفق شدند متهم را شناسایی کرده و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی وی را دستگیر کنند.

محمدپور خاطر نشان کرد: در بازرسی از محل فعالیت این متهم ۱۸ هزار و ۴۴۶ عدد انواع مواد محترقه و آتش زا کشف شد و وی پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

رئیس پلیس امینت اقتصادی مازندران در ادامه ارزش کالای کشف شده را بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: هرگونه که موجب سلب آسایش شهروندان شود طبق قانون جرم بوده و پلیس با متخلفان و مجرمان در این زمینه برخورد خواهد کرد.

این مسئول همچنین از کشف ۴ هزار و ۸۰۰ عدد موادمحترقه در شهرستان سوادکوه شمالی خبر داد و گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر عرضه موادمحترقه توسط تعدادی از واحدهای صنفی در سطح شهرستان سوادکوه شمالی، موضوع در دستور کار مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از شناسایی محل نگهدای کالای در ۴واحد صنفی، با هماهنگی های قضایی در بازرسی از واحدهای مذکور ۴ هزار و ۸۰۰ عدد موادمحترقه کشف کردند.

محمدپور تصریح کرد: در این عملیات ۴ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران در بخش دیگری از کشف بیش از ۵ هزار عدد انواع مواد محترقه در شهرستان ساری خبر داد.

این مسئول ادامه داد: با توجه به در پیش بودن چهارشنبه آخر سال و سود جویی قاچاقچیان و به خطر انداختن سلامت قشر جوان و نوجوان شناسایی صنوف متخلف در دستور کار ماموران قرار گرفت.

محمدپور افزود: در این راستا ماموران کلانتری ۱۳ کمربندی با اقدامات پلیسی موفق به شناسایی یک واحد صنفی عرضه انواع مواد محترقه در حوزه استحفاظی شدند.

وی از کشف ۵ هزار و ۶۰۰ عدد انواع مواد محترقه در بازرسی از واحد صنفی متهم خبر داد و تصریح کرد: در این عملیات متهم نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

رئیس پلیس امینت اقتصادی مازندران اظهار کرد: نگهداری مواد محترقه و غیر مجاز بر خلاف قانون بوده و می‌تواند خسارات جبران ‌ناپذیری به همراه داشته باشد.

وی به استناد قانون مجازات اسلامی مبنی بر این که ساخت و خرید و فروش مواد منفجره و محترقه جرم محسوب می‌شود، گفت: با مرتکبین برابر قانون به شدت برخورد خواهد شد.

این مسئول از کشف ۳ هزار و ۴۲ عدد انواع مواد محترقه در این شهرستان کلاردشت خبر داد و افزود: به منظور پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال، ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی عامل تهیه و توزیع مواد محترقه در این شهرستان شدند.

وی، اظهار داشت: با هماهنگی مراجع قضائی، متهم در یک عملیات غافلگیرانه توسط ماموران پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس امینت اقتصادی مازندران تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهم در مجموع ۳ هزار و ۴۲ عدد انواع مواد محترقه به ارزشی بالغ بر ۵۰ میلیون ریال کشف شد.

محمدپور از خانوادها خواست با نظارت بیشتر بر رفتار کودکان و نوجوانان خود وجلوگیری از خرید و استفاده از هرگونه مواد محترقه و منفجره، از وقوع حوادث تلخ و جبران ناپذیر در آستانه سال نو پیشگیری کنند.

وی با تاکید براین که پلیس با تمام توان و جدیت همواره با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مقابله خواهد کرد، از شهروندان خواست: در صورت برخورد با هرگونه ناهنجاری اجتماعی و یا اطلاع از فعالیت‌های غیر قانونی افراد مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه