اخبار داغ

نرخ تورم ونزوئلا به ۳ هزار درصد رسید

نرخ تورم ونزوئلا به ۳ هزار درصد رسید
بانک مرکزی ونزوئلا به دنبال تورم ۳ هزار درصدی و کاهش ارزش پول این کشور اعلام کرد انتشار اسکناس‌های جدید ۲۰۰ هزار، ۵۰۰ هزار و یک میلیون بولیواری را آغاز خواهد کرد.
[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بی ارزش شدن اکثر اسکناس  ‌های ونزوئلا در نتیجه تورم بسیار بالا و خبر انتشار  اسکناس‌های با رقم بالا،  مردم ونزوئلا را مجبور کرده برای معاملات روزمره خود به دلار آمریکا روی بیاورند.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
بانک مرکزی ونزوئلا طی بیانیه‌ای در وبسایت خود اعلام کرد انتشار اسکناس‌های جدید ۲۰۰ هزار، ۵۰۰ هزار و یک میلیون بولیواری را آغاز خواهد کرد و هیچ جزئیات دیگری را ذکر نکرد.  اسکناس ۱ میلیونی که بزرگترین اسکناس ونزوئلا در کل تاریخ این کشور است، تنها ۵۳ سنت ارزش خواهد داشت.
,
 
,
به دنبال کوچکتر شدن اقتصاد ونزوئلا برای هفتمین سال پیاپی در ۲۰۲۰، دولت این کشور چشمانش را به روی روند رو به افزایش استفاده از دلار برای معاملات بست و قطعی مداوم برق باعث توقف استفاده از کارت های اعتباری و افزایش استفاده از پول نقد شد. حدود ۶۶ درصد از معاملات در سراسر ونزوئلا با ارزهای خارجی انجام می شود.
,
 
,
در شرایطی که دلار جای خود را در اقتصاد این کشور باز می‌کند، ونزوئلا همچنان برای حمل و نقل عمومی و خرید سوخت یارانه‌ای به اسکناسهای بولیوار وابسته است.
,
 
,
نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد قصد دارد در سال جاری میلادی به دنبال ۳ سال تورم بالا و انتشار بی فایده اسکناس های با رقم بالاتر، یک اقتصاد کاملاً دیجیتال را راه اندازی کند. تورم در ونزوئلا طی ۱۲ ماه گذشته از ۳۰۰۰ درصد گذشته است.
,
 
,
ونزوئلا در ماه اکتبر برای انتشار اسکناس ۱۰۰۰۰۰ بولیواری کاغذ اسکناس وارد کرد که به سرعت منسوخ شدند. این کشور آخرین بار در ۲۰۱۹ یک اسکناس جدید منتشر کرد و در ۲۰۱۸ هم ۵ صفر را از اسکناس های قبلی حذف کرده بود.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
منبع: تسنیم
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه