اخبار داغ

مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر کشور:

راه‌اندازی ۳۷ هزار خانه هلال در سراسر کشور/ صدور مجوز یک هزار استخدام در سال ۱۴۰۰

راه‌اندازی ۳۷ هزار خانه هلال در سراسر کشور/ صدور مجوز یک هزار استخدام در سال ۱۴۰۰
روح الله استاک گفت: مردم باید در ابتدا تاب آور شوند تا خود بتوانند قبل از رسیدن مسئولان، بحران را مدیریت کنند به این شکل که مردم باید ابتدا شرایط را درک کنند تا نسبت به آن درخواست دهند و این آموزش به عهده رسانه ها است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، روح الله استاک مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر کشور شامگاه گذشته در جمع خبرنگاران به سوابق کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر کشور اشاره و اظهار کرد: یکی از آیتم های مهم در زمان مدیریت کریم همتی شفافیت بوده است گرچه در گذشته جمعیت هلال احمر مبتلا به برخی حواشی و مشکلات مالی شدیدی بود اما رئیس جمعیت هلال احمر توانست به خوبی از تمامی این بحران ها عبور کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی تاکید کرد: جمعیت هلال احمر،نهاد دولتی نیست بلکه مردم نهاد است و بخش عظیم بودجه آن از کمک های مردمی تامین می شود.

,

مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر کشور گفت: جمعیت هلال احمر در سال گذشته چندین اقدام در مبارزه با کرونا در سطح کشور انجام داد از جمله کنترل مبادی ورودی و خروجی کشور که نزدیک به ۲۱ میلیون نفر غربالگری شدند.

,

استاک افزود: در زمان کرونا متاسفانه برخی دچار مشکلات اقتصادی و اجتماعی شدند که جمعیت هلال احمر ۱۷۱ میلیارد تومان بسته غذایی و معیشتی به آسیب دیدگان از کرونا کمک کرد.

,

وی خاطرنشان کرد: در زمانی که بیمارستان ها مملو از بیماران کرونایی بود و برخی نیز ظرفیت گنجایش نداشتند جمعیت اقدام به ایجاد نقاهتگاه در سطح کشور کرد.

,

مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: در بحث بانک امانات پزشکی نزدیک به ۵ هزار کپسول اکسیژن به بیماران ارائه شد.

,

استاک همچنین به نذر حسینی اشاره کرد و افزود: در ماه محرم سال ۹۹ جمعیت هلال احمر ورود کرد و برای پیشگیری از بیماری کرونا بین عزاداران ماسک و مواد ضد عفونی توزیع کرد.

,

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در آبان ماه سال جاری در رابطه با مشارکت جوانان جمعیت اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در رابطه با پیشگیری و مهار بیماری کرونا از جوانان هلال احمر درخواست کرد تا مجددا وارد میدان شوند که عصر همان روز با تشکیل جلسه سبب شد روز بعد طرح آمران سلامت به مدت ۱۵ روز ایجاد و سپس ناظران سلامت همان طرح شهید سلیمانی در سطح کشور اجرایی شود.

,

مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر کشور خاطرنشان کرد: در زلزله دماوند در خرداد ماه سال جاری متاسفانه موجودی بسیاری از انبارهای جمعیت خالی بود که با تلاش های صورت گرفته توسط رئیس جمعیت کشور ۵۰ درصد از انبارها پر شد.

,

استاک سیستم بالگرد را یکی دیگر از عملیات های هلال احمر عنوان و اذعان کرد: تا اسفندماه سال قبل جمعیت هلال احمر ۲۴ فروند بالگرد داشت که هشت مورد از آنها زمین گیر بود که در حال حاضر سه مورد از آنها اورهال شده و قرارداد خرید یک بالگرد با کشور روسیه نیز منعقد شده است.

,

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر چارت جمعیت هلال احمر ده هزار پست خالی دارد که در این مدت ۵ هزار مجوز برای داوطلبین درجه ایثار جذب شد و همچنین مجوز استخدام یک هزار نفر گرفته شد که در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ انجام خواهد شد.

,

مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر کشور همچنین به پیش نویس ستاد رسانه ای ستاد بحران اشاره کرد و افزود: قانونی در سال ۹۸ تحت عنوان قانون مدیریت بحران کشور از طرف مجلس به تصویب رسید که ماده ۱۴ آن وظایف متعددی را بر عهده جمعیت گذاشته است از آن جمله می توان به بحث آموزش، جذب کمک های خیرین داخلی و خارجی اشاره کرد.

,

استاک از افق بلندمدت راه اندازی ۳۷ هزار خانه هلال در سراسر کشور خبر داد و بیان کرد: جمعیت هلال احمر برای اینکه به اهداف خود جامع هدف بپوشاند خانه های هلال را در سطح کشور راه اندازی کرد که این خانه ها جهت کمک به همه لازم است و تمام کارهایی که در شعبه هلال احمر انجام می شود در خانه هلال صورت می گیرد.

,

وی با بیان اینکه ۴ هزار  و ۲۰۰ خانه هلال در سراسر کشور داریم،  عنوان کرد: خانه های هلال مردم همان منطقه را آموزش می دهند که در زمان وقوع هر گونه حادثه خودشان به کمک خودشان بیایند تا زمانی که جمعیت به کمک آنها می آید.

,

مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: در زمانی که طوفان تگزاس رخ داد همزمان زلزله سی سخت در ایران اتفاق افتاد در رسانه ها دیدیم که مردم تگزاس دچار مشکلات بسیاری از جمله سرما،گرسنگی و قطعی برق روبرو بودند اما در سی سخت در همان اوایل کلیه نیروها از جمله جمعیت هلال وارد عمل شده و شروع به امداد رسانی کردند اما رسانه های بیگانه این عمل را طور دیگر بیان کردند از جمله اینکه در سی سخت هیچگونه فعالیت امداد رسانی و خدماتی صورت نگرفته است و این در حالی است که خوشبختانه در زمان وقوع زلزله تلفات جانی نداشتیم و کمتر از ۲ الی ۳ ساعت اسکان اضطراری صورت گرفت و روز بعد هم جمعیت شروع به توزیع چادر و اقلام مورد نیاز کرد.

,

استاک خاطرنشان کرد: مردم باید در ابتدا تاب آور شوند تا خود بتوانند قبل از رسیدن مسئولان،  بحران را مدیریت کنند به این شکل که مردم باید ابتدا شرایط را درک کنند تا نسبت به آن درخواست دهند و این آموزش به عهده رسانه ها است.

,

وی در پایان با تاکید بر اینکه سرمایه بزرگ ما اعتماد مردم است، گفت: از کلیه رسانه ها درخواست داریم تا در بحث تاب آوری و سوانح به ما کمک کنند تا نیازهای غیر معقول مطرح نشود.

,

به گزارش راه آرمان، در پایان نشست، مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر کشور به نمایندگی از کریم همتی رئیس جمعیت کشور از رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان و صالحی مسئول روابط عمومی این جمعیت با اهدا لوح تقدیر به عمل آورد.

,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه