اخبار داغ

مدیر پژوهشکده گیاهان دارویی کرمان:

کرمان یکی از قطب‌های تولیدات علمی در رشته کشاورزی است

کرمان یکی از قطب‌های تولیدات علمی در رشته کشاورزی است
قاسم محمدی‌نژاد گفت: با اجرای راهبرد جنبش نرم‌افزاری در دانشگاه‌ها، شاهد افزایش تعداد مقالات علمی ISI، طرح‌های علمی و نشر کتب دانشگاهی بوده‌ایم که البته استان کرمان در حال حاضر یکی از قطب‌های فعال در زمینه تولیدات علمی در رشته کشاورزی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، قاسم محمدی نژاد استاد ۴۳ ساله اصلاح نباتات دانشگاه شهید باهنر کرمان و رئیس پژوهشکده فناوری تولیدات این دانشگاه است، تولید ۲ رقم اصلاح شده گیاهی که مهمترین آن کشت گیاه دارویی زیره سبز با کمترین نیاز به آب از مهمترین دستاوردهای پژوهشی این پژوهشگر کرمانی است.

 وی تاکنون نزدیک به  ۴۱ مقاله ISI  و ۸۳ مقاله علمی پژوهشی منتشر کرده است، ضمن ترجمه کتاب های علمی در عرصه گیاهان دارویی، ۲ کتاب و ۲۰ طرح پژوهشی را به رشته تالیف درآورده است.

محمدی نژاد در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص وضعیت کیفی و کمی تولیدات علمی استان گفت: پیش از انقلاب اسلامی در استان کرمان با کمبود مراکز آموزشی و دانشگاه ها روبرو بودیم و حتی می توان گفت تعداد تحصیلکرده ها انگشت شمار بود.

وی ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی  شاهد توجه به  مقوله علم و رشد مدارس، دانشگاه ها، کتابخانه ها در شهرستان های استان و حتی روستاها بودیم.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه شاهد توسعه  علم در همه زمینه ها هستیم، عنوان کرد: بیسوادی و کم سوادی  تقریبا ریشه کن شده است.

وی تاکید کرد: به برکت همین توسعه علمی هم اکنون استان به عنوان یکی از قطب های تولید محصولات گلخانه ای در کشور شهره است.

این نخبه کرمانی اذعان کرد: با توجه به افزایش قابل توجه تعداد مدارس و دانشگاه ها در سطح استان، شاهد رشد فزاینده تعداد فارغ التحصیلان دیپلم، کارشناسی و تحصیلات تکمیلی بوده ایم.

محمد نژاد تاکید کرد:  افزایش ثبت اختراعات، افزایش پژوهش در زمینه های مختلف علمی و پیشرو بودن کشور در زمینه تولیدات فناوری نانو و  فناوری سلول های بنیادین از جمله مهم ترین تاثیرات انقلاب اسلامی بوده است.

مدیر پژوهشکده گیاهان دارویی کرمان اظهار کرد: در سال ۱۳۷۹ بعد از تبیین راهبرد جنبش نرم افزاری در دانشگاه ها توسط رهبر معظم انقلاب، تغییرات اساسی در وضعیت علمی کشور از جمله استان کرمان آغاز شد.

وی ادامه داد: به تدریج شاهد افزایش تعداد مقالات علمی ISI طرح های علمی و نشر کتب دانشگاهی بوده ایم که البته  استان کرمان در حال حاضر  یکی از قطب های فعال در زمینه تولیدات علمی در رشته کشاورزی است.

این نخبه کرمانی تاکید کرد: امروز نخبگان علمی جوان کشور دست پروده انقلاب اسلامی هستند و با وجود تهاجم فرهنگی آشنایی کافی به اصول و مبانی آن دارند.

وی تصریح کرد: با توجه به شایعه سازی ها در فضای مجازی باید برنامه ریزی دقیق به عمل آید تا آرمان های اصیل انقلاب اسلامی به زبان نسل جدید و مبتنی بر تکنیک های موثر رسانه ای بیان شود.

محمدی نژاد شناسایی دستاوردهای انقلاب را به جوانان را یک حرکت علمی –جهادی دانست و گفت:  دستاوردهای انقلاب محدود به یک رشته خاص نیست بنابراین همه رشته ها می توانند کارآمدی انقلاب و جریان انقلابی را تبیین کنند و درکنار آن حرکت جهادی را با علم امیخته و پیشرفت جهش گونه را به توسعه علم و فناوری عجین کنند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه