اخبار داغ

رئیس کمیته امداد محمودآباد خبرداد؛

اهدای ۱۳۲ میلیون جهیزیه به نوعروسان محمودآبادی

اهدای ۱۳۲ میلیون جهیزیه به نوعروسان محمودآبادی
عزیزالله عباس‌پور از اهدای جهیزیه به ۱۱ نوعروس با اعتبار ۱۳۲ میلیون تومان در سال جاری در محمودآباد خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عزیزالله عباس‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با بیان اینکه کمیته امداد امام در ۱۴ اسفند ۵۷ و ۲۲ روز بعد از پیروزی انقلاب با هدف حمایت از محرومان، مستضعفان و توانمندی‌سازی آنان تاسیس شد، اظهار کرد: در این مدت زمان به‌عنوان بزرگترین نهاد حمایتی کشور خدمات ارزنده‌ای به نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر ارائه کرده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هزار و ۳۵۰ خانوار بالغ بر ۲ هزار و ۱۰۰ نفر تحت پوشش کمیته امداد محمودآباد هستند، افزود: این افراد شامل زنان سرپرست خانوار، سالمندان و بیماران صعب العلاج در محمودآباد بوده که اعم خدمات ارائه شده به آنان پرداخت حقوق ماهیانه به حساب بانکی افراد تحت پوشش است.

رییس کمیته امداد محمودآباد یکی از نیازهای اولیه بشر را مسکن دانست و تصریح کرد: کمیته امداد دغدغه زیادی در تامین مسکن برای مددجویان دارد و سال گذشته با همکاری بسیج سازندگی به عنوان سازنده و از اعتبارات خیرین و کمیته امداد ۱۵ مسکن روستایی احداث و تحویل خانوداه‌ها شد.

عباس‌پور خاطرنشان کرد: سالجاری نیز با استفاده از تسهیلات وام مسکن روستایی، وام بلاعوض دولت و اعتبارات امداد در دهه فجر با انعقاد تفاهم‌نامه با بسیج سازندگی سپاه، کلنگ احداث ۱۷ واحد مسکونی روستایی زده شد و عملیات احداث آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این واحدهای مسکونی با زیربنای ۵۰ مترمربع در حال ساخت است، گفت: از شهریور امسال مسکن هزار واحدی کمیته امداد کلید خورد و اعتبار آن از وام مسکن روستایی، تهسیلات وام بانکی ۵۰ میلیون تومان، وام بلاعوض ۳۰ میلیون تومانی دولت و ۲۰ میلیون بلاعوض امداد که در مجموع ۱۰۰ میلیون تومان تامین شد.

رییس کمیته امداد محمودآباد یادآور شد: امسال ۳۰ واحد مسکن مددجویی نیز که شامل سرویس بهداشتی، حمام و تعمیرات داخلی منازل با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیون تومان بود، بازسازی شده است.

عباس‌پور ادامه داد: در زمینه بهداشت و درمان نیز کمیته امداد مساعدت داشته و ۱۱۸ نفر از مددجویان، بیماران صعب العلاج، زمین‌گیر را تحت پوشش درمانی قرار داد.

وی بیان کرد: با همت خیرین سطح شهرستان و بخشی از وام ۱۵ میلیون تومانی بلاعوض، برای ترویج فرهنگ که زنان سرپرست بانوان ازدواج مجدد زیر ۵۰ سال سن داشته باشند، به‌عنوان کمک جهیزیه اهدا می‌شود.

رییس کمیته امداد محمودآباد افزود: زوجی که مسکن نداشته باشد یک سال هزینه اجاره خانه داده می‌شود و در صوت فرزند آوری به دو سال می‌رسد.

عباس‌پور تصریح کرد: در بخش فرهنگی شامل ارائه خدمات به دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش از قبیل نوشت افزار، پوشاک، کمک هزینه تحصیلی و به دانشجویان تحت پوشش غیر انتفاعی شهریه دانشجویی پرداخت می‌‌شود و دانشجویان دولتی هزینه ایاب و ذهاب بلاعوض پرداخت خواهد شد.

ارائه خدمات به ۱۸۲ نفر از فرزندان مددجویان کمیته امداد

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ارائه خدمات به ۱۸۲ نفر از فرزندان مددجویان کمیته امداد, ارائه خدمات به ۱۸۲ نفر از فرزندان مددجویان کمیته امداد,

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۸۲ نفر از فرزندان مددجویان ما از کمیته امداد خدمات دریافت می‌کنند، اظهار کرد: ۶۵ دستگاه تبلت برای اتصال به شبکه شاد برای دانش‌آموزان مددجو به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان خریداری شده است.

رییس کمیته امداد محمودآباد گفت: کارهای فرهنگی فقط برای مددجویان آموزش نبوده و در بحث آسیب‌های اجتماعی از جمله کاهش طلاق، آموزش آستانه ازدواج و آگاه‌سازی در زمینه احکام، بازید از امکان بقاع متبرکه برای مددجویان در داخل استان، بحث زیارتی با نام شوق زیارت برای زنان سرپرست خانوار، آموزش چادر به‌عنوان حجاب برتر، امر به معروف و نهی از منکر، آموزش قرآن، آموزش حقوق و میز خدمت برای پیگیری وضعیت حقوقی مددجویان نیز از دیگر خدمات محسوب می‌شود.

عباس‌پور با اشاره به اینکه در بحث توانمندسازی مددجویان  وام اشتغال برای بهبود بخشی به وضعیت اشتغال مددجویان و فرزندان آنان با توجه به مهارت‌هایی که دارند، تعلق می‌گیرد، افزود: برای کسب درآمد پایدار در سال جاری ۱۳۰ نفر از مددجویان که مستعد اشتغال هستند اما مهارت ندارند برای مهارت‌آموزی به فنی و حرفه‌ای آمل معرفی شده و به‌صورت رایگان آموزش دیده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ۷۵ نفر از مددجویان بالغ بر ۳ میلیارد تومان از بند ۳ تبصره ۱۶ وام اشتغال با کارمزد ۴ درصد دریافت کردند.

رییس کمیته امداد محمودآباد با اشاره به اینکه تمام اعتبارات کمیته امداد محمودآباد برای امسال جذب شد، تصریح کرد: غالب طرح‌های ایجاد شده در سطح شهرستان‌ شامل طرح‌های خدماتی مانند فروش پوشاک، فروشگاه و ... اجرا شده است.

عباس‌پور یادآور شد: هم اکنون ۳۵۰ طرح فعال درآمد زا در محمودآباد داریم که در مدت زمان یکسال برای پایداری توسط ناظر بازدید شده‌اند.
وی ادامه داد: در طرح اکرام ایتام؛ در حال حاضر ۱۰۸ فرزند یتیم و ۱۶۷ فرزند محسنین تحت پوشش امداد توسط هزار و ۴۰۰ حامی حمایت می‌شوند که متوسط دریافتی ماهانه آنان حدود ۲۰۰ هزار تومان است.

پرداخت بیش از ۹۰۰میلیون تومان صدقه در محمودآباد

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, پرداخت بیش از ۹۰۰میلیون تومان صدقه در محمودآباد, پرداخت بیش از ۹۰۰میلیون تومان صدقه در محمودآباد,

رییس کمیته امداد محمودآباد یادآور شد: مردم محمودآباد در ۱۱ ماهه امسال مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان به صورت نقدی و غیر نقدی به فزندان حامی تحت پوشش خود کمک کردند.

عباس‌پور خاطرنشان کرد: بخش درآمدی با عنوان ذکات مستحب ۲ میلیارد تومان  جمع آوری و ۸۵۰ میلیون تومان از صندوق صدقات درآمد کسب و صرف محل مصرف شد.

وی در مورد برگزاری جشن نیکوکاری اینگونه بیان کرد: رویدادی است که هر ساله در نیمه دوم اسفند ماه و در آستانه سال نو با هدف نهادیته کردن سنت حسنه احسان و نیکوکای و بسیج منابع عمومی کشور در تامین مایحتاج خانوار و کمک به تحکیم بنیاد خانواده محروم اقدام بهخ جمع آوری هدایا و توزیع به محرومان انجام می‌‌شود.

رییس کمیته امداد محمودآباد تصریح کرد: هفته احسان و نیکوکاری از ۱۴ اسفند هر سال تا ۲۱ اسفند ماه برگزار می‌شود و شعار امسال عیدی برای همه به‌صورت همزمان در سراسر کشور پایگاه‌هایی برای جمع آوری این منظور برای دریافت کمک مردمی آماده شده‌اند.

عباس‌پور در پایان گفت: نحوه پرداخت کمک‌ها برای جشن احسان و نیکوکاری به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۲۷۳۶۸ با نک ملی با نام کمیته امداد برای مردم و حساب شماره ۰۱۱۰۷۶۹۷۴۹۰۰۱ بانک ملی با شناسه ۸۸۰۲۸۸۰۵۵ آماده دریافت کمک‌های نقدی شما خواهد بود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,



انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه