اخبار داغ

امام جمعه یزد:

جبهه فرهنگی انقلاب به مقوله آموزش ورود کند/ لزوم کادرسازی برای آینده انقلاب

جبهه فرهنگی انقلاب به مقوله آموزش ورود کند/ لزوم کادرسازی برای آینده انقلاب
آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان یزد بر ورود جبهه فرهنگی انقلاب به مقوله آموزش تاکید کرد و گفت: 260 هزار دانش آموز و معلمان دانشگاه فرهنگیان، ظرفیتی است که باید برای کادرسازی از آنها استفاده شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، آیت‌الله محمدرضا ناصری صبح امروز در دیدار با دبیر جبهه فرهنگی خراسان جنوبی و فعال جبهه فرهنگی استان مرکزی با محور تشکیل مجمع تخصصی فارغ التحصیلان طرح ولایت آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه 40 سال از انقلاب می‌گذرد و جوانان دوران مبارزات و پیروزی انقلاب به تدریج از عرصه فعالیت و اجرا کنار رفته‌اند و امروز بیشتر از تجربیات آنها استفاده می شود، اظهار داشت: باید به فکر نسل آینده باشیم و برای هدایت آنها در مسیر انقلاب کادرسازی کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با تاکید بر اینکه نگاه به کادرسازی باید از ابتدای پیروزی انقلاب انجام می‌شد، افزود: البته در دوران دفاع مقدس کادرسازی بسیار خوبی انجام گرفت اما برای 10 سال آینده و نسل‌های بعدی نیز باید به دنبال تربیت نیرو و کادرسازی باشیم.

,

ناصری با اشاره به تشکیل موسسه امام خمینی(ره) و تربیت نیرو در قالب طرح ولایت بیان کرد: موفقیت مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی این بود که گام نخست را از آموزش برداشت و به فرموده امام راحل که ببینید دشمن از کجا به شما ضربه می‌زند تا از همان‌جا شروع به مقابله کنید، جامه عمل پوشاند.

,

* تبعات حذف تفکر، تعقل و تدین از سیستم آموزشی در جامعه هویدا شد

, * تبعات حذف تفکر، تعقل و تدین از سیستم آموزشی در جامعه هویدا شد, * تبعات حذف تفکر، تعقل و تدین از سیستم آموزشی در جامعه هویدا شد,

امام جمعه یزد تاکید کرد: دشمنان ما از 100 سال پیش سیستم آموزشی را تغییر دادند و تفکر، تعقل و تدین را از این سیستم حذف کردند و آموزش‌های سطحی را در مدارس به راه انداختند و امروز شاهد آسیب‌ها و تبعات آن هستیم.

,

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 260 هزار دانش آموز در استان یزد وجود دارد، عنوان کرد: سئوال این است که نیروهای ارزشی و انقلابی چقدر برای تربیت و آموزش این طیف گسترده اقدام موثر انجام داده‌اند.

,

ناصری با اظهار تاسف از اینکه برخی دانش آموزان حتی با مفاهیم ابتدایی در حوزه های مختلف از جمله دین آشنا نیستند، افزود: بسیاری از آنها درک درستی از دین و ولایت و سایر ارزش‌ها ندارند که لازم است روی این موضوع کار شود و دوای این درد، آموزش است.

,

وی بر سرمایه گذاری روی معلمان و آموزش آنها تاکید کرد و گفت: آموزش معلمان در نهایت نیروسازی و کادرسازی برای آینده را به دنبال دارد و البته علاوه بر معلمان باید کار آموزش از محله‌ها نیز آغاز شود.

,

* مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی توسط ائمه جماعات در محله‌ها راه‌اندازی شود

, * مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی توسط ائمه جماعات در محله‌ها راه‌اندازی شود, * مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی توسط ائمه جماعات در محله‌ها راه‌اندازی شود,

امام جمعه یزد با تاکید بر ساخت مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی در محله‌ها و آموزش کودکان و نوجوانان توسط ائمه جماعات زبده، عنوان کرد: اگر این کادر سازی از ابتدا انجام می‌شد اکنون مساجد ما کم جمعیت نبود و به جای افراد سالمند، عمده جمعیت مسجدی‌ها را نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دادند.

,

وی با اشاره به اینکه تجربه موفق این امر، راه اندازی مدارس معارف در شهرکرد و یزد است، افزود: با تاسیس این مدرسه، بیش از 2 هزار نیروی متدین و انقلابی تربیت کردیم که اکنون در بسیاری از نهادهای فرهنگی مشغول به فعالیت شده‌اند و منشأ اثر هستند.

,

ناصری با اشاره به اینکه تدین، تعقل و تفکر از سیستم آموزشی ما توسط غربی‌ها حذف شده است، افزود: یکی از کارهایی که جبهه فرهنگی باید انجام دهد، ورود به مقوله آموزش و بازگرداندن این سه عنصر مهم به آموزش است که در این زمینه یا باید با آموزش و پرورش وارد مذاکره شوید و به مدارس ورود کنید یا اقدام به تاسیس مدرسه کنید.

,

وی با اشاره به اینکه این سیستم نمی‌تواند قدرت تشخیص حق از باطل و درست از نادرست را در دانش آموزان تقویت کند، عنوان کرد: اگر می‌خواهیم نسل آینده را نسلی انقلابی و متدین تربیت کنیم، هیچ راهی جز به دست گرفتن سیستم آموزش نداریم.

,

* اقدامات انجام شده مقطعی و فاقد عمق و ماندگاری است

, * اقدامات انجام شده مقطعی و فاقد عمق و ماندگاری است, * اقدامات انجام شده مقطعی و فاقد عمق و ماندگاری است,

ناصری تاکید کرد: اقداماتی که اکنون انجام می‌شود بسیار خوب است اما مقطعی و فاقد عمق و ماندگاری است، افزود: آموزش‌ها زمانی اثرگذار است که در وجود افراد نهادینه شده باشد در غیر این‌صورت به سرعت فراموش می شود.

,

امام جمعه یزد اظهار داشت: جبهه فرهنگی انقلاب باید در کنار برنامه های خود، با روحانیون برنامه ریزی کنند و برای احداث مجتمع‌های فرهنگی اقدام کنند و با ایجاد حداقل 10 مدرسه در هر استان، بتوانند برای چند سال آینده 10 هزار دانش آموز تراز انقلاب اسلامی تربیت کنند.

,

وی بیان کرد: آموزش و پرورش گلوگاه تربیت است اما از آن غفلت شده و اکنون باید ضمن تحول در سیستم آموزش، به سمت تربیت معلمان بر اساس معیارهای اسلامی و انقلابی برویم زیرا تا معلم دغدغه دین نداشته باشد، نمی تواند دانش آموز متدین و دارای قدرت تفکر و تعقل تربیت کند.

,

ناصری در مورد جمعیت نیز بیان کرد: جبهه فرهنگی انقلاب باید به این موضوع نیز ورود کند زیرا اگر جمعیت پیر شود، مشکلات جدی برای کشور به وجود می‌آید تا جایی که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان فاجعه تعبیر کردند.

,

در این دیدار ذاکرنیا دبیر جبهه فرهنگی خراسان جنوبی و غفوری فعال جبهه فرهنگی استان مرکزی به بیان دغدغه های خود در زمینه تشکیل مجمع تخصصی فارغ التحصیلان طرح ولایت علامه مرحوم مصباح یزدی پرداختند.

,

انتهای پیام/خ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه